Gå til innhold

Er stemor.. Ble så lei meg av å lese noe..

Anbefalte innlegg

Skrevet

En som skrev i et annet forum:

det er ikke det samme å få barn andre gangen, som første.

det er første gangen du opplever å bli far.. Første gangen du oppdrar en liten baby til å bli gutt.. mann.. osv..

Jeg prøver hele tiden å overbevise meg om at det BLIR spesielt når VI får barn.

Men nå er jeg redd, at han ikke vil synes det er så fantastisk likevel.. ;-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke tenk på det! Pappa har to barn med to forskjellige kvinner og det er nesten 26 år mellom mellom meg og lillesøster (hun er snart 1 mnd) og han kunne ikke være mer forelsket. Husk at mannen din elsker deg og vil at dere skal ha barn sammen. Et produkt av dere to med hans nese og din munn. Dere forent i en liten kropp og sjel. Vær sikker på det :klem:

Gjest Lompa i.i
Skrevet

Kan ikke svare for menn generelt, men vet om en som nylig fikk sitt barn nummer tre, nå med ny kjæreste. HAN synes ihvertfall at det var like stort og like spesielt som første gang. han hadde vært like begeistret over hvert lille spark og alle livstegn fra barnet gjennom svangerskapet og hadde grått da babyen ble født. Mulig han ikke er representativ for alle menn i så måte, men de finnes ihvertfall. Og jeg tror de fleste vil oppleve det som like miraklust og overveldende hver gang. Tross alt er alle svangerskap forskjellige også da, så det vil alltid være noe nytt, både for oss og for dem.

Men kanskje det er noen flergangsfedre her inne som kan svare mer sikkert enn meg med mine antagelser?

Skrevet

Selvsagt vil det være spesielt når dere får barn. Det er det første barnet med deg, det er det første (?) søskenet til det andre barnet. Det er spesielt!

Nei, det vil ikke bli det samme som da det første barnet ble født, slik som det sies i sitatet. Men bare fordi det er litt annerledes fra den gangen, gjør det ikke mindre fantastisk.

Skrevet

Uff.. jeg vet jeg er dum.. men jeg føler meg alltid litt på utsiden når vi ikke har barn sammen enda.. Bekymrer meg formye..

Skrevet

Det er en grunn til at han er sammen med, og nettopp deg ;)

Skrevet
Det er en grunn til at han er sammen med, og nettopp deg  ;)

:klem::klem::klem:

Skrevet

Selvfølgelig er det noe spesielt med første fødsel. Det betyr ikke at man blir mindre glad i de barna som blir født senere.

Hva spiller det for rolle om han har vært gjennom opplevelsen før? Du høres for umoden ut til å oppdra barn.

Skrevet

Han blir kanskje ikke pappa for første gang, men han blir pappa for første gang for deres barn! Og hver gang er en unik og spesiell opplevelse! :klem:

Skrevet
Selvfølgelig er det noe spesielt med første fødsel.  Det betyr ikke at man blir mindre glad i de barna som blir født senere.

Hva spiller det for rolle om han har vært gjennom opplevelsen før?  Du høres for umoden ut til å oppdra barn.

Eh..?

det gjorde bare vondt å høre at det kanskje ikke blir så spesielt når VI får barn sammen..

Har aldri fått høre at jeg er umoden, heller omvendt..

Trengte bare å høre om det virkelig er sånn

Gjest Violetta
Skrevet

Husk at dette er det barnet han kommer til å være heltidspappa til. Bare det må vel gjøre det spesielt.

Jeg er helt overbevist om at hvert barn er like unikt og spesielt for sine foreldre.

Skrevet
Han blir kanskje ikke pappa for første gang, men han blir pappa for første gang for deres barn! Og hver gang er en unik og spesiell opplevelse! :klem:

:klem:

Det er det jeg egentlig tror også..

Jeg er vel litt følsom og tror ofte det verste..

Skrevet
Eh..?

det gjorde bare vondt å høre at det kanskje ikke blir så spesielt når VI får barn sammen..

Har aldri fått høre at jeg er umoden, heller omvendt..

Trengte bare å høre om det virkelig er sånn

Du har mast om dette her i flere måneder nå.
Skrevet
Husk at dette er det barnet han kommer til å være heltidspappa til. Bare det må vel gjøre det spesielt.

Jeg er helt overbevist om at hvert barn er like unikt og spesielt for sine foreldre.

:klem:

Ja..

Stesønn er her bare annehver helg, så jeg håper at han syns det er spesielt at han får a del i våre barns liv hver dag.. :)

Skrevet

Hvorfor måle opp slik mot hverandre? Til de som mener at det er første barnet er spesielt vil jeg oppfordre dere til å modere deres utsagn. Jeg er barn nr 5 i søskenflokken, så da skal ikke jeg ha vært spesiell for mine foreldre :overrasket:

Alle barn er spesielle, enten de er adoptert, førstefødte eller født som nr 5.

Idiotisk å skulle måle sånt :roll:

Så til trådstarter: dette er ikke noe du engang skal tenke på! Du er heldig å får en far som har gått igjennom mye av dette før: han vet vel sannsyenligvis fra før hvordan man skifter bleier og hvor babymaten står i butikken. Du får en far til din førstefødte som ikke er like grønn på dette med babyer, er ikke dette bare en fordel? :klem:

Skrevet
Du har mast om dette her i flere måneder nå.

Forstår ikke hvorfor DU blir sur ..?..

Det er jeg som er følsom når det gjelder dette..

Jeg VIL jo ikke ha det VONDT::

Skrevet
Forstår ikke hvorfor DU blir sur ..?..

Det er jeg som er følsom når det gjelder dette..

Jeg VIL jo ikke ha det VONDT::

Og du får det vondt hvis han føler det var mest spesielt første gangen? Stakkars stesønn. :roll:

Jeg skjønner ikke at det går an å tenke sånne tanker en gang.

Skrevet
Hvorfor måle opp slik mot hverandre? Til de som mener at det er første barnet er spesielt vil jeg oppfordre dere til å modere deres utsagn. Jeg er barn nr 5 i søskenflokken, så da skal ikke jeg ha vært spesiell for mine foreldre :overrasket:

Alle barn er spesielle, enten de er adoptert, førstefødte eller født som nr 5.

Idiotisk å skulle måle sånt :roll:

Så til trådstarter: dette er ikke noe du engang skal tenke på! Du er heldig å får en far som har gått igjennom mye av dette før: han vet vel sannsyenligvis fra før hvordan man skifter bleier og hvor babymaten står i butikken. Du får en far til din førstefødte som ikke er like grønn på dette med babyer, er ikke dette bare en fordel? :klem:

Ok.. Jeg sier jo jeg vet jeg er DUM som tenker sånn..

Men hva kan jeg gjøre? Jeg prøver å overbevise meg selv om at det blir like spesielt..

det finner jeg nok ut den dagen vi får barn

Jeg er nr 2 i søskenflokken, men jeg tror selfølgelig ikke at jeg er mindre verd.

Ikke det jeg mener..

Skrevet
Og du får det vondt hvis han føler det var mest spesielt første gangen?  Stakkars stesønn. :roll:

Jeg skjønner ikke at det går an å tenke sånne tanker en gang.

Stakkars stesønn?

Sambo er kjempeflink og snill med ham.

Det samme er jeg.

Ingen som vil noe annet.. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...