AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #1 Skrevet 25. desember 2021 Jeg føler meg som verdens verste mor i dag, så må bare lufte litt og få noen råd… Jeg gikk i fra min eksmann for halvannet år siden. Vi har to barn sammen på 3 og 6. Eksen fikk raskt ny samboer, som ble introdusert for barna. Forholdet tok slutt i vår, og spesielt eldste barnet var glad for det. Nå har han fått ny dame, som etter tre måneder er introdusert for barna. De er ikke samboere. Jeg har hatt barna mye i høst da yngste har vært for liten til å ha 50/50 ordning og eldste vil følge yngste. Jeg jobber fullt, og har fulgt opp alt av bhg, skole/sfo og aktiviteter. Det har vært en tung høst, usikkerhet på jobb, endte i retten med eksen for å få en samværsavtale og andre ting har tappet meg for energi. Jeg har hatt episoder med angst (noe jeg hadde mye da jeg bodde med eks) i desember. i går ble barna levert til far, og jeg ser med glede fram til to netter med sammenhengende søvn og rolige dager. før klokka åtte i dag tidlig ringer eksmannen. Han er syk og spør om jeg kan hente barna. Omgangssyke. (Som er det absolutt verste jeg vet og jeg får reell angst ved å tenke på det..) Jeg sa nei, at jeg var opptatt… fikk melding etterpå at det hadde ordna seg, men jeg har så dårlig samvittighet for barna. De er vel mest sannsynlig med den nye dama. Men jeg er så innmari sliten, og jeg tror ikke jeg kan takle barn med omgangssyke nå. Er dette helt for jævlig av meg? Anonymkode: e1bd1...17d
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #2 Skrevet 25. desember 2021 Nei, men da får du regne med at han gjør det samme hvis du trenger avløsning når du har barna. Anonymkode: ff613...c44 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #3 Skrevet 25. desember 2021 Ungene er mest sannsynlig smittet allerede, og bør holde seg der de er? Ellers vil jo du også bli smittet. Kun hente barna om de MÅ ha mamma, og ikke har rukket å plukke opp smitten. Anonymkode: 2dc06...42d 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #4 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg føler meg som verdens verste mor i dag, så må bare lufte litt og få noen råd… Jeg gikk i fra min eksmann for halvannet år siden. Vi har to barn sammen på 3 og 6. Eksen fikk raskt ny samboer, som ble introdusert for barna. Forholdet tok slutt i vår, og spesielt eldste barnet var glad for det. Nå har han fått ny dame, som etter tre måneder er introdusert for barna. De er ikke samboere. Jeg har hatt barna mye i høst da yngste har vært for liten til å ha 50/50 ordning og eldste vil følge yngste. Jeg jobber fullt, og har fulgt opp alt av bhg, skole/sfo og aktiviteter. Det har vært en tung høst, usikkerhet på jobb, endte i retten med eksen for å få en samværsavtale og andre ting har tappet meg for energi. Jeg har hatt episoder med angst (noe jeg hadde mye da jeg bodde med eks) i desember. i går ble barna levert til far, og jeg ser med glede fram til to netter med sammenhengende søvn og rolige dager. før klokka åtte i dag tidlig ringer eksmannen. Han er syk og spør om jeg kan hente barna. Omgangssyke. (Som er det absolutt verste jeg vet og jeg får reell angst ved å tenke på det..) Jeg sa nei, at jeg var opptatt… fikk melding etterpå at det hadde ordna seg, men jeg har så dårlig samvittighet for barna. De er vel mest sannsynlig med den nye dama. Men jeg er så innmari sliten, og jeg tror ikke jeg kan takle barn med omgangssyke nå. Er dette helt for jævlig av meg? Anonymkode: e1bd1...17d For det første er ikke en 3åring for liten for 50/50, mine var det fra de var 1 og 3 år.. Jeg hadde personlig hentet de, mest pga jeg selv har valgt og bli alenemor Anonymkode: e8bdd...5c3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #5 Skrevet 25. desember 2021 Anbefaler dere å ha en avtale om dette i bunn, sykdom kan oppstå, hva om det hadde vært andre veien? Omgangssyken er noe man så klart ikke ønsker. Hvem som passer barna når det er hans samvær har du vel egentlig ikke noe med, og det kan jo være den nye kjæresten er en hyggelig dame? Mistenker du noe annet kan du vel si i fra, høre med barna, melde i fra? Anonymkode: 6110d...ce6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #6 Skrevet 25. desember 2021 Har eksen ønsket mer samvær? Isåfall er det jo rart å ringe deg med en gang han blir syk. Men kanskje greit å ha en avtale om hva som skal skje om en av dere blir syk og det er vanskelig å ta vare på barna, slik at dere har noe fast å forholde dere til? Kan være at det i fremtiden vil være slik at du ønsker å blir ringt før en barnevakt så ville iallfall tenkt på det. Anonymkode: 9e602...5d5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #7 Skrevet 26. desember 2021 Jeg hadde selvsagt hentet barna Anonymkode: d03d6...68f 2
SoWhat? Skrevet 26. desember 2021 #8 Skrevet 26. desember 2021 Helt uenig med andre her. Når ungene er hos faren, så må han klare å ta ansvaret selv. Det er risiko for at barna bringer smitte til deg, så best at de event tilfriskner på ett sted. Typisk mødre å tro at de er uunnværlige hele tiden. Det er de ikke. Barna har det sikkert helt fint, og du kan slappe av med god samvittighet!
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #9 Skrevet 26. desember 2021 Jeg ville ha hentet dem med en gang. Mindre sjans for at de får det jo kortere tid de er der. Skal de bare være der i to dager så får du jo garantert omgangsyke med tilbake, det har litt inkubasjonstid. Og den nye dama har det sikkert alt, hvis ikke hun hadde det førsr, isåfall burde de sagt ifra om det før barna kom, spesielt hvis du har angst for å få det. Så både for min egen skyld og barnas. Så sparer du de fridagene til han er frisk. Angst for oppkast har jeg også, men når det er barna tar man seg sammen og står i det, og setter deres behov først. Det er jul, skal de trenge å være hos syk far bare fordi du trenger fri. Med mindre du er helt på felgen og også er syk og ikke klarer selvfølgelig. Anonymkode: 01bbc...66a 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #10 Skrevet 26. desember 2021 Ts her. Han har ønsket mer samvær… det ligger en del grunner bak at treåringen ikke har blitt anbefaler 50/50 ennå. Men de er ikke aktuelle for innholdet her. jeg spør familie om dette skjer. Jeg har hatt mange sykt barn dager og dager med egen sykdom og barn i hus. Nå er yngste smittet og har hatt det i hele natt. Jeg mener da at det er naturlig at hen blir hos far et døgn for å ikke smitte, men far vil sende til meg… Anonymkode: e1bd1...17d
Gjest Dævendøtte Skrevet 26. desember 2021 #11 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts her. Han har ønsket mer samvær… det ligger en del grunner bak at treåringen ikke har blitt anbefaler 50/50 ennå. Men de er ikke aktuelle for innholdet her. jeg spør familie om dette skjer. Jeg har hatt mange sykt barn dager og dager med egen sykdom og barn i hus. Nå er yngste smittet og har hatt det i hele natt. Jeg mener da at det er naturlig at hen blir hos far et døgn for å ikke smitte, men far vil sende til meg… Anonymkode: e1bd1...17d Ta vare på deg selv av og til, ikke ha dårlig samvittighet. Dårlig samvittighet er bortkastet energi Ungene lider nok ingen nød, slapp av og nyt fridagene.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #12 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ts her. Han har ønsket mer samvær… det ligger en del grunner bak at treåringen ikke har blitt anbefaler 50/50 ennå. Men de er ikke aktuelle for innholdet her. jeg spør familie om dette skjer. Jeg har hatt mange sykt barn dager og dager med egen sykdom og barn i hus. Nå er yngste smittet og har hatt det i hele natt. Jeg mener da at det er naturlig at hen blir hos far et døgn for å ikke smitte, men far vil sende til meg… Anonymkode: e1bd1...17d Hvis det er slik at barna hovedsakelig bor hos deg så er jo du barnas primære omsorgsperson, og da spesielt treåringen er veldig liten! Klart han vil til mamma når han er syk! Fatter ikke at dette handler om deg og fars behov, det er to barn her, hvor den yngste er veldig liten enda, som risikerer sykdom uten å få trøst av mamma. Mine barn har alltid trengt meg ved sykdom når de er dårligst, og uansett hvem de har vært hos har de blitt hentet hjem da. Heldigvis er far til mine barn helt enige. Jeg selv var også sånn til jeg var godt voksen, det var moren min jeg ønsket å ha hos meg om jeg var syk/skadet. Anonymkode: e7b66...721
Matas Skrevet 26. desember 2021 #13 Skrevet 26. desember 2021 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. - Matas, mod.
Anbefalte innlegg