Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å være kortfattet. Det har vært et tungt år, ikke korona jeg sikter til nå. Men flere personlige ting som har skjedd på kort tid, i tillegg samlivsbrudd som har vært ekstra vanskelig. Jeg opplevde samtidig noe litt traumatisk sist år, men jeg holdt ut likevel på jobb. Er ikke vant til å være mye syk fra Jobb.

Det siste har jeg hatt panikkanfall nesten hver dag, jeg ser syner, sover dårlig, har hjertebank og kraftig hodepine som ikke har gitt seg etter en uke. Klarer ikke stå oppreist engang. Jeg gråter nesten konstant og klarer ikke slutte da. Jeg orker kun å ligge i sengen når jeg ikke er på jobb, så julen er helt ødelagt. Kan bare ligge i et mørkt rom. Jeg har skrekk for legen, redd de ikke skal forstå. Jeg går konstant med en følelse av at jeg skal dø eller bli gal. Kan ikke dusje, for da ser jeg ting og blir redd. Jeg går til Dps, men ønsker å ta opp med fastlegen og det finnes noe annet. Da jeg går til en sykepleier, som er veldig hyggelig, men som gjerne ikke har den kompetansen for mine utfordringer. Skulle gjerne hatt en utredning og mål for behandling også. Jeg vil virkelig bli bedre og jobbe med helsa. Vurderer å kontakte privat psykolog imens, men det er dyrt. 

Jeg må virkelig ha et pust i pakken, føler det ikke et forsvarlig at jeg går på jobb nå. Klarer ikke henge med helt nå, hodet detter ut og jeg klarer ikke spise på jobb. Det setter seg i magen, og kommer nesten opp igjen. Jeg bare brekker meg. Huff beklager syting, er bare helt desperat men er så redd for å være til bry! Vil bare bli bedre. 

Anonymkode: 7e0f4...0c8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I den fasen du er i nå høres en sykemelding riktig ut.

Du høres veldig dårlig ut akkurat nå ❤️ Synes dog du bør ta sikte på å være delvis tilbake etter jul, for å ikke forverre angst/depresjon. 

Om du klarer å jobbe type 1-2 halve dager i uka kan det være med på å bedre totalbildet. Men akkurat nå trenger du nok hjelp til å sove/få i deg mat osv. 

Anonymkode: a6c0e...bb3

• Liker 1
Skrevet

Leger forstår det der, de har masse pasienter med panikkangst. Første steg er legetime, så diskuterer du sykmelding med legen. Kanskje halve dager hadde vert ideelt for deg en periode. Ønsker deg god bedring❤️❤️

Skrevet

Ja, føler meg fryktelig for å være ærlig. Men det sitter så langt inne. Ja, det ville bare vært en kort periode eventuelt. Men jobber nesten kun natt og det merker jeg gjør tilstanden verre. Så jeg skal på nyåret søke på nye jobber. Jeg kan ikke ta nattevakter mer, da det påvirker meg såpass mye. Jeg visste ikke det da jeg tok jobben, pluss at jeg var på et mye bedre sted mentalt da. 

Skrevet

Jeg gikk slik som deg og fikk sykemelding uten diskusjon. Ta en pust i bakken før dette setter seg, jeg gikk for lenge og ble aldri helt frisk igjen.

Anonymkode: edd45...1fe

Skrevet

Er ganske enkelt å få sykemelding.

Anonymkode: ce749...1dc

Skrevet

Takk. Ja jeg har holdt ut lenge nå, har hatt sammenbrudd omtrent hver gang jeg har gått på jobb i det siste, for å takle det. Levd på Paracet. Så er det bare å feste på fasaden så godt jeg kan. Er vanskelig å begrunne til leder også synes jeg, har ikke lyst til å utlevere meg. Jeg vet jeg ikke trenger det. Men det er på en måte en "usagt" måte de gjør det på der. 

Skrevet

Er du sikker på at inngåelse og behandling ikke er riktig i denne sammenheng ? 
En sykmelding kan føre til at du bare blir passivt liggende uten å greie å ta vare på deg sjøl. 

Anonymkode: 9e057...f15

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ganske enkelt å få sykemelding.

Anonymkode: ce749...1dc

Ja, men jeg vil ikke være en av de som ber om det unødvendig. I tillegg er det vel de som skal tilby meg, ikke jeg som skal be om det i utgangspunktet. Så er jo ikke sikkert han ber om det på tross alle symptomer jeg ramser opp. Men jeg klarer ikke mer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du sikker på at inngåelse og behandling ikke er riktig i denne sammenheng ? 
En sykmelding kan føre til at du bare blir passivt liggende uten å greie å ta vare på deg sjøl. 

Anonymkode: 9e057...f15

Forstod ikke helt hva du mente her 🙂

Jeg klarer å fø meg, spiser mat på sengen. Orker ikke annet. Er skriv ellers når jeg har gode periode, jeg føler jeg bare trenger et pust i pakken, jeg er så utmattet og får rare signaler i kroppen. Eller mente du innleggelse? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forstod ikke helt hva du mente her 🙂

Jeg klarer å fø meg, spiser mat på sengen. Orker ikke annet. Er skriv ellers når jeg har gode periode, jeg føler jeg bare trenger et pust i pakken, jeg er så utmattet og får rare signaler i kroppen. Eller mente du innleggelse? 

Er oppegående ellers når jeg har gode perioder " skulle det stå. Men det er vært en dårkig periode et år nå. 

Skrevet
Tone83 skrev (12 minutter siden):

Leger forstår det der, de har masse pasienter med panikkangst. Første steg er legetime, så diskuterer du sykmelding med legen. Kanskje halve dager hadde vert ideelt for deg en periode. Ønsker deg god bedring❤️❤️

Takk jeg håper det🌷🌷 Jeg gruer meg så vanvittig! Har time til uka

Skrevet

Jeg tror du har nådd grensen for sykemelding for en stund siden. Det er ikke bra å presse seg slik du har gjort nå, du risikerer å bli veldig syk og kanskje aldri frisk igjen. Ta vare på deg selv ❤️ Ingen skam i å trenge en sykemelding, det høres ut som du har vært igjennom mye. 

Anonymkode: b6736...3df

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...