Gå til innhold

Kvinner er ekstremt diskriminerende på markedet

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Smarte menn veit også når de skal få dama til å føle seg som en dronning, en hore eller ubrukelig til tider for å utfordre henne. Dette går begge veier. Selvfølgelig er ikke menn dumme, det er det samme med damer som veit de er feite, men spør om de ser bra ut i en kjole. Det er derimot forventet at mannen skal lyve eller beskytte hennes følelser. Sekundet jeg foreslår at kvinner skal bruke litt kvinnelist, så er det helt dødt i topplokket på 99% av dere.

Heh, det er ikke en eneste mann som bryr seg om utdanningen eller jobben til dama. Det menn bryr seg om er om dama kan tilføre fred og ro til hans liv, og selvsagt tilfredsstille han seksuelt. Det er ikke verre enn det.

Grunnen til at jeg etterlyser sprudlende, feminine og hjemmekjære damer er fordi det ikke finnes en eneste utdanning eller noe som helst denne kvinnen kan tilføre meg akademisk, som jeg ikke kan lære meg selv eller tilføre meg selv. Med unntak av ubrukelige grener som kunst/håndtverk og muligens dans. Der er jeg ubrukelig.

Sånn til info så tar jenta jeg er gira på en doktorgrad i økonomi, men hun sier selv at det eneste hun vil gjøre er å være husmor, få noen barn og drive med baking. Jeg gir faen i utdanningen hennes som sagt, men tiltrekkes at hun er meget feminin og bryr seg mer om andre enn seg selv.

Anonymkode: 7f0b2...0bf

Hvorfor skal man ville få dama si til å føle seg ubrukelig, eller som ei hore? Å være slem krever ikke intelligens, det er derfor barn fint kan såre voksne. Jeg kunne sagt tusen sårende ting til mannen min, og mange av dem ville vært mer eller mindre sanne, men det gjør jeg jo ikke. Elsker man noen, er det med alle sidene deres. 

Jeg har aldri skjønt den der spørre om man ser feit ut i kjole. Man har jo speil. Det viktige er uansett ikke om man ser feit ut på en enkelt dag, det kan jo være pms/mens eller dårlig søvn som gjør en oppblåst noen dager, men hvordan kroppen ser ut og funker på lang sikt. Å diskutere utseende og vekt er ikke alltid enkelt. Men man trenger ikke velge mellom å lyve eller å såre, poenget er vel å sammen legge opp til en livsstil som funker. 

Du framstiller menn som enkle. Men du prater kanskje om deg selv og hva du trenger? Menn er veldig ulike hverandre. Noen vil som deg bare slappe av og finne ei dame som støtter det målet.  Jeg vet kjæresten har vært frustrert fordi folk generelt er lite interessert i hans spontane grublerier, og ihvertfall ikke damene som bare vil pule ham og puse for ham. Han vil jo ha ei dame som vet ting og som kan svare ham tilbake, og også kan utfordre ham. Han liker selvsagt kroppen min, god stemning og god mat, men også at jeg vet ting han synes er interessant, eller har tenkt ting han ikke har tenkt på. Jeg lærer mye av ham også, det er gjensidig. 

Arbeidsforholdene på universitetet kan nok få hvem som helst til å drømme om å heller bli husmor, det er vanskelig å få noe som en gang ligner en fast jobb. Det er en stående vits at ingen på universitetet må finne på å date hverandre, fordi da har man ikke råd til hus og familie. Men det er nok en realitet at noen ønsker en god forsørger, ihvertfall til ungene er på plass. 

Anonymkode: ee088...7b0

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal man ville få dama si til å føle seg ubrukelig, eller som ei hore? Å være slem krever ikke intelligens, det er derfor barn fint kan såre voksne. Jeg kunne sagt tusen sårende ting til mannen min, og mange av dem ville vært mer eller mindre sanne, men det gjør jeg jo ikke. Elsker man noen, er det med alle sidene deres. 

Jeg har aldri skjønt den der spørre om man ser feit ut i kjole. Man har jo speil. Det viktige er uansett ikke om man ser feit ut på en enkelt dag, det kan jo være pms/mens eller dårlig søvn som gjør en oppblåst noen dager, men hvordan kroppen ser ut og funker på lang sikt. Å diskutere utseende og vekt er ikke alltid enkelt. Men man trenger ikke velge mellom å lyve eller å såre, poenget er vel å sammen legge opp til en livsstil som funker. 

Du framstiller menn som enkle. Men du prater kanskje om deg selv og hva du trenger? Menn er veldig ulike hverandre. Noen vil som deg bare slappe av og finne ei dame som støtter det målet.  Jeg vet kjæresten har vært frustrert fordi folk generelt er lite interessert i hans spontane grublerier, og ihvertfall ikke damene som bare vil pule ham og puse for ham. Han vil jo ha ei dame som vet ting og som kan svare ham tilbake, og også kan utfordre ham. Han liker selvsagt kroppen min, god stemning og god mat, men også at jeg vet ting han synes er interessant, eller har tenkt ting han ikke har tenkt på. Jeg lærer mye av ham også, det er gjensidig. 

Arbeidsforholdene på universitetet kan nok få hvem som helst til å drømme om å heller bli husmor, det er vanskelig å få noe som en gang ligner en fast jobb. Det er en stående vits at ingen på universitetet må finne på å date hverandre, fordi da har man ikke råd til hus og familie. Men det er nok en realitet at noen ønsker en god forsørger, ihvertfall til ungene er på plass. 

Utfordre henne til den grad at hun føler seg ubrukelig, knulle henne bra i senga og få henne til å føle seg som en hore. Er det for fjern for deg å forstå? Har aldri nevnt noe om å være slem - bare hard. 

Ubrukelig avsnitt jeg ikke gidder si noe om.

Menn ER enkle - det er også kvinner til en viss grad. Menn vil primært ha sex, fred og ro. Så kommer alt det andre etterpå. Enhver mann som sier han ØNSKER STRESS er en idiot. Hele poenget med å leve er å minke stress og øke velferd. 

Eneste grunnen til at jeg nevnte jenta mi er fordi du antok jeg ser etter enkle damer. Nei, hun er universitetsutdannet og langt flinkere enn meg til å faktisk jobbe med skole. Når det kommer til min smak i kvinner så er ikke utdanningen viktig i det hele tatt. Du hoppet fint over det siste jeg skrev om henne: hun er meget, meget feminin og altruistisk som gjør at jeg tiltrekkes henne. Hvis jeg skulle valgt en yrkesgruppe jeg skulle satset på om det skjærer seg med meg og jenta mi, så hadde det vært barnehagepedagog eller barneskolelærer. Trenger ikke mer.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skolen har aldri vært tilpassa gutter. Skolen utover et minimum var i utgangspunktet lagd for overklassens unge menn, mens almuen bare skulle lære å lese og skrive. Problemet er at hele samfunnet er blitt veldig tekstbasert. Det slår uheldig ut for ei gruppe unge menn som sliter med uoppdagede lese-, skrive- og synsvansker, og mange gutter leser for lite til å få mengdetrening i rask lesing. Kan man ikke lese og skrive fort, faller man bakpå fra ungdomsskolen av, fordi man trenger de ferdighetene i de fleste fag. Det hjelper ikke med medfødt høy iq om det ikke tas over i konkrete skills i skole og jobb. Dessverre er skoleverket jevnt over dårlig med å overføre kunnskap mellom nivåer, så de som begynner fra bunnen med en 8.klasse vet for lite om hva elevene trenger. Foreldrene har også et stort ansvar for å tilrettelegge for eget barn, og følge opp samarbeidet med skolen. 

Slik jeg har forstått det lå vel jentene bak guttene på 50 tallet og en tid framover. Skal en ta en klassereise som en faktisk kan gjøre i Norge fortsatt, så må det være skolen som sørger for dette. At alle får omsatt sine anlegg til evner.

• Liker 1
Skrevet

Nei, stemmer ikkje heilt det du skriv. Er det sånn at TS kun vil ha den aller mest attraktive dama som alle vil ha så stemmer det, men TS skriv vel at damer kun vil ha kvalitetsmenn som ligg høgt oppe på skalaen og då er det no berre å komme seg opp der og så er ein med i utvalget.

Konkurranse er bra og fører til at ein motiverar seg, pluss så er det darwinisme i røynda. Korfor skal gener til karar og damer som gjev f**n vidareførast? Om kjerneverdien din er å ligge på sofaen og syns synd på deg sjøl, er det verkelegen noko som bør vidareførast til neste generasjon. Stå på, bli den beste versjonen av deg sjøl, aldri syns synd på deg sjøl og ta for deg!

Anonymkode: b53c8...cb2

Joda en er sikkert med i utvalget, men om en ikke når opp tross dette, er en likevel en taper. Noe en vil ha erfart under studiet også. Derfor skal en aldri bli den beste versonen av seg selv for en dame, men for egen del og ha et liv en dame kan komplettere ikke være.

En kan nok ikke uttdanne seg til attraktivitet, det hjelper sikkert, men er ikke nok. Så å ta for seg er kanskje å legge lista litt høyt? Prøve seg må være lov. Å synes synd på seg selv, nei en har jo et greit liv uten dame hun passet bare ikke inn.

Skrevet (endret)

Kjønnspoeng for kvinner er det kun på enkelte minifag som kvinner ikke er interessert i.  På medisin og juss dominerer kvinnene uten kjønnspoeng. På psykologi er det kjønnspoeng for menn.

Anonymkode: 664c9...174

Poenget er at folk må få studere det man vil, og som du tydeliggjør; kjønnspoeng gjør at menn stiller svakere der menn ønsker å studere, mens kvinner ikke gis tilsvarende handikap på medisin og jus (som eksempel).

Det sagt: jeg mener all forskjellsbehandling utelukkende basert på kjønn er feil, så kjønnspoeng bør fjernes.

Endret av Grandidosa83
  • Liker 1
Skrevet

La kvinner være diskriminerende på markedet. Det blir deres eget problem. Er du mann så lev livet ditt og kos deg med tanken på at kvinner går på rundgang blant de samme 20-30% av mennene i landet. Så skriver de side opp og side ned på KG om hvor fæle menn er og at de ikke finner noen som vil bruke tid på dem.
Hvis du er en mann, så er det ikke ditt problem.

Anonymkode: 3edb9...688

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

La kvinner være diskriminerende på markedet. Det blir deres eget problem. Er du mann så lev livet ditt og kos deg med tanken på at kvinner går på rundgang blant de samme 20-30% av mennene i landet. Så skriver de side opp og side ned på KG om hvor fæle menn er og at de ikke finner noen som vil bruke tid på dem.
Hvis du er en mann, så er det ikke ditt problem.

Anonymkode: 3edb9...688

Hvorfor må dette en kvinne vs mann sak? 

Hvorfor kan man ikke si at hvis x prosent av befolkningen har et problem, så bør befolkningen som helhet se hva som kan gjøres?

Kvinner og menn er like lite villig til å diskutere disse tingene på en saklig måte. Det betyr ikke at man bør gi opp.

Endret av Grandidosa83
Skrevet

Til og med Jordan Peterson tar kvinnens side og sier 

"What do you expect from women? If you got pregnant because you had sex you'd be pretty damn choosy do. So clue in a bit. Dont they find you attractive? Then maybe you're not." 

Og

"I would say to young men who's irritated at women, that if you're irritated at women as a class, then there's something wong with you, because they're right, you're wrong, they're right to not pick you. If they're not picking you its because they're right"

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jepp. Helten vi trenger, men ikke fortjener.

Dette intervjuet for 4 år siden var blant annet med på å øke hans popularitet blant gutta. Se hvor patetisk hun som intervjuer er.

Han er iallefall spot on med faktaen sin i denne videoen. 

I denne videoen viser man jo bare hvorfor media er som den er. På jakt etter seere og en stor sak så prøver hun å få han til å snuble i sine egne ord. 

Han klarte seg utrolig og min neste inspirasjon til å lære meg om retorikk :)

Skrevet
Grandidosa83 skrev (1 time siden):

Hvorfor må dette en kvinne vs mann sak? 

Hvorfor kan mann ikke si at hvis x prosent av befolkningen har et problem, så bør befolkningen som helhet se hva som kan gjøres?

Kvinner og menn er like lite villig til å diskutere disse tingene på en saklig måte. Det betyr ikke at man bør gi opp.

Nettopp. Dette er et samfunnsproblem, der ingen av kjønnene kommer ut som vinnere.  

Det samfunnet vi har i dag, er i stor grad skapt av oss menn, og at vi har kommet dit at så mange faller fra underveis, er jo ironisk, på en tragisk måte. 

Se også NRK's artikkel om datingapper og tjenester. De dominerer markedet for hvordan folk møter hverandre nå, og de har en enorm makt på utviklingen, styrt av profitt. 

Anonymkode: c2419...0b8

• Liker 1
Skrevet

Kvinner deler på de samme mennene, etter tur.

De får 5 år med en topp-mann. I løpet av disse 5 årene får de alle barna de skal ha, det huset og livet de har drømt om. Når de 5 årene er slutt går mannen til neste kvinne som han også gir 5 år.

Kvinnen er singel etter 5 år, men har fått alt hun drømte om oppfylt på den korte tiden. Og kan nå nyte "pensjonstilværelsen".

Heller 5 intense og lykkelige år med en topp-mann, enn et helt liv med den taper.

Anonymkode: 3704f...477

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

For mange menn så handler det nok om å føle seg som en mann, som en kaptein som har styringa. Smarte kvinner legger til rette for at han skal lykkes. Litt som at damer kan finne på å be mannen åpne syltetøysglasset, når de selv veit de bare kan legge det under varmt, rennende vann, så vil trykket på innsiden av lokket hjelpe henne. Eller at hun også kjøper visse verktøy som hjelper til. Men smarte kvinner lar mannen få slike så seiere.

Selv så har jeg ennå tilgode å møte en virkelig intelligent kvinne og det skal mye til for at jeg møter henne. For å sitere meg fra tidligere innlegg:  "Selv flirer jeg meg ihjel av såkalt "intelligente" kvinnfolk som mener de burde beundres fordi de har pugget en bok eller gjengitt hva foreleser har sagt. "

Derfor setter jeg faktisk pris på feminine, søte og energifulle kvinner som liker å lage god stemning, og ikke prøver å måle hvem som har størst klitopenis av begge to.

atdetvar? 

• Liker 6
Skrevet
SoWhat? skrev (9 timer siden):

Hvor er statistikken på at kvinner ikke velger menn som er lavere enn dem? 

Når det gjelder utdanning, så har det faktisk ganske mye å si for hva en prater med folk om.  At man er ca jevnbyrdige når det gjelder Intelligens og spesielt innsikt og kunnskap har veldig mye å si for at folk skal ha gode dialoger. Ikke minst er det viktig når det gjelder hva man ønsker og hvorfor. Det fins selvfølgelig unntak.

Man får jo bare finne noen på sitt eget nivå da. Hva er problemet? 

Women want taller men more than men want shorter women - ScienceDirect

The effect of male and female height (in inches; mean-centered) on the... | Download Table (researchgate.net)

The-number-of-competitors-in-the-speed-d

Er det plutselig blitt kontroversielt å si at lave menn er mer eller mindre sjanseløse også nå? En mann under under 170 er mindre attraktiv for kvinner enn noen høyder for kvinner er for menn... en dame på 190 eller 145 har høyere sjanse på markedet enn en mann på 168. Jeg er glad jeg befinner meg i den smale "godkjente" delen for kvinner....

Utdanning:

Women on Tinder prefer highly educated men (phys.org)

Sitat

"Women on Tinder indicated interest in fictitious profiles with a Master's degree 91.4% more often compared to fictitious profiles with a Bachelor's degree, almost twice as much," reports soctoral student Brecht Neyt.

Contrarily, men on Tinder indicated interest in fictitious profiles with a Master's degree only 8.2% more often compared to fictitious profiles with a Bachelor's degree, a difference which was not statistically significant. However, the fact that men also did not disfavor women with a Master's degree (compared to women with a Bachelor's degree), is an indication that men are not intimidated by highly educated women.

.. men det viktigste er utseende :) Med god margin.

Skrevet
likestilling skrev (10 minutter siden):

Women want taller men more than men want shorter women - ScienceDirect

The effect of male and female height (in inches; mean-centered) on the... | Download Table (researchgate.net)

The-number-of-competitors-in-the-speed-d

Er det plutselig blitt kontroversielt å si at lave menn er mer eller mindre sjanseløse også nå? En mann under under 170 er mindre attraktiv for kvinner enn noen høyder for kvinner er for menn... en dame på 190 eller 145 har høyere sjanse på markedet enn en mann på 168. Jeg er glad jeg befinner meg i den smale "godkjente" delen for kvinner....

Utdanning:

Women on Tinder prefer highly educated men (phys.org)

.. men det viktigste er utseende :) Med god margin.

De er ikke mer eller mindre sjanseløse. Lær deg å les det du selv legger ut. 

Skrevet
Grandidosa83 skrev (13 timer siden):

Fra mitt ståsted ville det vært naturlig at man startet med å se på utdanning. Hvorfor har man fremdeles et skolevesen som favoriserer jenter/kvinner når 70% av de som tar høyere utdanning er kvinner? Hva er likestillingen i dette?

Gitt menn og kvinner statistisk sett er like intelligent er det skremmende at man skviser ut 50% av befolkningen uten å blunke fordi man mener det har skjedd en historisk urett. Hva har deres sønner, brødre og partnere født etter 80-tallet gjort for å fortjene dette egentlig?

På hvilken måte mener du at denne favoriseringen skjer, og hvordan tenker du at den kan løses? 

Anonymkode: 82ea0...bae

• Liker 1
Annonse
Skrevet
SoWhat? skrev (5 timer siden):

De er ikke mer eller mindre sjanseløse. Lær deg å les det du selv legger ut. 

Hvordan tolket du statistikken?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kjønnspoeng for kvinner er det kun på enkelte minifag som kvinner ikke er interessert i.  På medisin og juss dominerer kvinnene uten kjønnspoeng. På psykologi er det kjønnspoeng for menn.

Anonymkode: 664c9...174

Dette er bare tull.

Det gis kjønnspoeng til kvinner ved 113 studier i Norge, primært ingeniørfag. 55% av søkermassen til disse studiene er kvinner. Blant de som kommer inn er 79% kvinner.

Dette er ren diskriminering av unge menn.

Endret av ClausSaus
  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kvinner deler på de samme mennene, etter tur.

De får 5 år med en topp-mann. I løpet av disse 5 årene får de alle barna de skal ha, det huset og livet de har drømt om. Når de 5 årene er slutt går mannen til neste kvinne som han også gir 5 år.

Kvinnen er singel etter 5 år, men har fått alt hun drømte om oppfylt på den korte tiden. Og kan nå nyte "pensjonstilværelsen".

Heller 5 intense og lykkelige år med en topp-mann, enn et helt liv med den taper.

Anonymkode: 3704f...477

Ok, så dateller ikke vi som IKKE er en del av de kvinnene, da. Vi som ikke lefler rundt i ytterpunktene men som allikevel ikke finner en mann siden de fleste i midtsjiktet er opptatt.

Anonymkode: 88b10...8ad

Skrevet

På hvilken måte mener du at denne favoriseringen skjer, og hvordan tenker du at den kan løses? 

Anonymkode: 82ea0...bae

Først og fremst må jeg få si at jeg ikke er et orakel som har alle svarene. Jeg vil likevel påstå at når man har to grupper mennesker som generelt sett er like intelligent er det merkelig når en trend så tydelig viser at den ene gruppen drar fra så fort som den gjør.

Jeg tror mange gjør en stor feil ved at man bruker statistikk på påvirket av situasjoenen rundt midten av 1900-tallets for å rettferdiggjøre dagens situasjon. Typisk «pendel»-logikk; nå var det menn som kom «best» ut av det i X år, så nå er det kvinner sin tur i y år! Som om dagens unge menn hadde noe de skulle ha sag før de ble født.

Tiltak jeg mener man kan gjøre er:

1. Fjern kjønnspoeng. De sender et signal om at det er riktig at dårligere kvalifiserte kvinner(og på et mindre antall studieplasser menn) skal få plass bare pga kjønnsorganet sitt. De er også veldig rettet mot studieplasser menn gjerne trekkes mot (arbeid med ting) og bidrar derfor til at gjerdet blir høyere for en gruppe menn å komme inn på studiene de foretrekker.

2. Man må slutte og ha negativt fokus på menns resultater / andel i utdanningsøyemed og tidlig yrkesliv. Typisk er det fremdeles saker i media hvor en overvekt av menn på X studielinjer blir fremhevet som negativt, mens ingen tilsvarende negativt fokus settes på alle linjene hvor det motsatte skjer. Ha gjerne et negativt fokus hvis det foregår usaklig forskjellsbehandling, men hvis det er frie valg bak situasjonen; hvorfor gjøre det til en negativ sak?

3. Se på pedagogiske virkemidler i skolesystemet og gjør dem bedre for begge kjønn. Typisk tror jeg skolen nå er for godt tilpasset jenter: sitt stille, pugg læreboken fra a til å og gjengi læreboken eksakt på prøver (grovt sett). Dette treffer mange menn dårlig og får dem til å droppe ut av skolen, mens vi ser noe sånt som ca 20% av unge kvinner jobber seg ihjel før de er ferdig på VGs og får behov for psykisk helsehjelp. Sistnevnte er like lite bra som førstnevnte.

4. Åpne opp for å tydeliggjøre flere alternativer utdanningsløp mot høyere utdanning. Med andre ord se på muligheten for at man kan gå videre fra fagbrev inn i høyere utdanning uten at mangel på generell studiekompetanse skal være en showstopper.

Uansett er det jeg vil ha frem at fokuset til de som faktisk kan gjøre noe må flyttes fra å telle antall toppledere av X kjønn til å se på hva som skjer der hvor 99,9% av befolkningen befinner seg.

• Liker 1
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Kvinner må godta sin markedsversi og St menn biologisk sett ønsker deg yngre fruktbare kvinner. Da må menn godta sin markedsverdi og st kvinner biologisk sett ønsker seg høye menn ned ressurser nok til å ta vare på dem.

Kvinner godtar da overhodet ikke at markedsverdien faller med alderen. Les KG og media (fra de siste ukene) så ser du jo at en del eldre damer mener de har krav på høye, kjekke menn.

Menn har alltid vært klar over at lave menn blir valgt bort. Og det er det at unge kvinner går opp i alder om nødvendig for å finne høye og attraktive menn som gjør at eldre damer får mindre tilgang til disse mennene.

Anonymkode: 948d3...5b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...