Gå til innhold

Kvinner er ekstremt diskriminerende på markedet

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo. Ikke rart menn som hører på han sliter med å få damer, han er jo en kvinnefiendtlig misogynistisk taper selv som rett ut har sagt at kvinner som går i skjørt eller sko med hæl på jobb fortjener og ber om å bli seksuelt trakassert og må tåle det. 

FB_IMG_1640451018434.jpg

Anonymkode: f0c55...b07

Er vel ikke mange som tar den klovnen bokstavlig? 😂

• Liker 5
Skrevet

Nok en latterlig inceltråd..

kan dere opprette et eget incel-underfora?

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja ikke noe problem å oppgi kilde. I dokumentaren som heter Jordan Peterson on the rise kan du se intervjuet han har sagt dette. 

Ok, så Vice intervjuet hvor dette er hentet fra er langt.

Oppsummert diskuteres det hvordan påkledning påvirker seksuell trakassering. I denne forbindelse påpeker han at å kle seg sexy på jobb (høye hæler, sminke osv) er med på å seksualisere kvinner som igjen kan være en faktor. Videre fremkommer det tydelig at han hverken mener det skal forbys, at det gir menn noe «frikort» osv. 

Kort oppsummert er det et klassisk eksempel på at man tar ørsmå biter av en 20 minutters dialog ut av kontekst og setter to streker under svaret.

• Liker 1
Skrevet
sicario skrev (2 minutter siden):

Er vel ikke mange som tar den klovnen bokstavlig? 😂

Han er vel en av de mestselgende forfatterne i sin sjanger de siste 5 årene og har hundrevis av millioner av visninger i ulike medier, har en meget populær podcast og har nettopp mer eller mindre solgt ut nok en verdensturné..

Så alt i alt er det vel enormt mange som lytter til de han har å si. Betyr det at man må være enig i alt han sier; nei. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Uff, nei dette går jo ikke. Kom igjen damer, nå er det på tide med en dugnad for å lege såra manneego igjen. La oss droppe utdannelse og personlige preferanser. Vi kan jo ikke drive å utvikle oss selv og være egne mennesker hvis det kan tenkes å ha en negativ effekt på menn. Nei, nå må vi damer skjerpe oss. Kanskje slenge inn noen sympatiligg til lave menn og andre vanskeligstilte grupper (helst mens vi er unge og har høy markedsverdi). Men husk å ikke ligge med for mange, da synker verdien vår fort. Vi må jo være yndige og feminine, vet dere. Gid, sterke mann, kan du åpne syltetøyglasset for meg, så kan jeg belønne deg med en bj fnis og knis. I samme slengen kan vi jo gå ned i stillingsprosent, det er så usexy for mannen om vi skal ha (hviske) karriere. La oss heller bruke de søte små damehjernene på hjemlige sysler. Mannen setter jo pris på rene barn og middag på bordet etter jobb. 

Anonymkode: bbed2...1f9

Tror det er best for alle at de som tenker som deg holder seg single

Anonymkode: 7f0b2...0bf

Skrevet
Grandidosa83 skrev (Akkurat nå):

Han er vel en av de mestselgende forfatterne i sin sjanger de siste 5 årene

Samme er Tolkien og George RR Martin. Betyr ikke at man skal dem bokstavelig.

Jeg også har lest Peterson og sett diverse debatter etc, men det er jo fordi han er i underholdningsbransjen. Tror ikke mange tar han bokstavlig eller på alvor. Han er en klovn 🤷🏼‍♂️

• Liker 6
Skrevet
sicario skrev (6 minutter siden):

Nok en latterlig inceltråd..

kan dere opprette et eget incel-underfora?

Hvorfor mener du det er latterlig. Altså; ikke «støyen» som alltid kommer i slike tråder, men det overodnede;

Kvinner vil snart være nesten alle som tar høyere utdanning i Norge. Dette mens man fremdeles har ordninger som forfordeler kvinner i stor grad (kjønnspoeng).

Ville man godtatt en tilsvarende utvikling i motsatt retning?

Likestilling for meg er ikke at et av kjønnene skal bli skjøvet ut i kulden. Spesielt så lenge man vet at begge kjønn har like mye å bidra med.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror det er best for alle at de som tenker som deg holder seg single

Hvorfor det? 

Skrevet
sicario skrev (2 minutter siden):

Samme er Tolkien og George RR Martin. Betyr ikke at man skal dem bokstavelig.

Jeg også har lest Peterson og sett diverse debatter etc, men det er jo fordi han er i underholdningsbransjen. Tror ikke mange tar han bokstavlig eller på alvor. Han er en klovn 🤷🏼‍♂️

Vel, nå er ikke de i samme sjanger som ham.

Hva du tror er jo opp til deg. De hundrevis av millionene som synes han har noe som er av interesse er gjerne uenig. Slik vil det alltid være :)

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor det? 

Fordi dere har for mye ego til å fungere i gode relasjoner med andre. Hold dere til de fine karrierene deres og vær i det minste litt samfunnsnyttige. Det jeg lurer på er hvor lenge staten er villige til å kaste penger etter dere, i og med at en kvinne i snitt koster staten 15 millioner iløpet av et livsløp, mens menn koster 3 millioner. I og med at dere ikke får nok barn kan en jo undres om staten får noe igjen for pengene de kaster etter kvinner.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi dere har for mye ego til å fungere i gode relasjoner med andre. Hold dere til de fine karrierene deres og vær i det minste litt samfunnsnyttige. Det jeg lurer på er hvor lenge staten er villige til å kaste penger etter dere, i og med at en kvinne i snitt koster staten 15 millioner iløpet av et livsløp, mens menn koster 3 millioner. I og med at dere ikke får nok barn kan en jo undres om staten får noe igjen for pengene de kaster etter kvinner.

Du virker som en hyggelig person. Et skikkelig kupp, rett og slett. 

• Liker 4
Skrevet
Grandidosa83 skrev (18 minutter siden):

Kvinner vil snart være nesten alle som tar høyere utdanning i Norge. Dette mens man fremdeles har ordninger som forfordeler kvinner i stor grad (kjønnspoeng).

Likestilling for meg er ikke at et av kjønnene skal bli skjøvet ut i kulden. Spesielt så lenge man vet at begge kjønn har like mye å bidra med.

Men det er ikke kvinners feil at menn ikke gidder å ta høyere utdanning og det er ikke det at kvinner tar høyere utdanning som skyver menn vekk fra å ta høyere utdanning. Å ikke ta høyere utdanning er et frivillig valg menn gjør selv. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men det er ikke kvinners feil at menn ikke gidder å ta høyere utdanning og det er ikke det at kvinner tar høyere utdanning som skyver menn vekk fra å ta høyere utdanning. Å ikke ta høyere utdanning er et frivillig valg menn gjør selv. 

Poenget er at det ikke er kvinners feil. Det er samfunnets feil. Vi, sammen, har en utfordring som vi sammen bør løse.

Det er utfordringer knyttet med at man har et system hvor 50% av befolkningen velger/ikke klarer å ikke delta. Da er det synd at man ikke kan ta dette opp uten at det blir satt i en kontekst hvor kvinner tar det som et angrep på sin situasjon.

Et eksempel jeg synes viser problemet i dag er at man beholder kjønnspoeng som i stor grad er en fordel for kvinner - når man vet at 1. kvinner går ut av VGs med generelt høyere karakterer og 2. kvinner utgjør over 70% av de som tar høyere utdanning. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kvinnene skal selvføgelig ta den utdanningen de kommer inn på. Problemet er at menn ikke kommer inn på utdanningen da den skolen som er nå passer jenter bedre en  gutter. Dette vil da medføre at jenter får bedre karakterer og gutter ikke kommer inn på lik linje med jenter selvom de har like forutsetninger med hensyn på iq. 

Resultatet må vel da være at det er noen svært arbeidsomme kvinner som har kommet inn og fullfører studiet, men har lavere iq enn menn som ikke har greid seg så bra i skolegangen.

Som samfunn burde vi vel satse på å bruke iq i iq baserte yrker. Siden skolen  virker som den later til å gjøre nå så går vi antagelig glipp av noe.

Hovedinnlegget sier vel at det ikke er høyt utdannede menn nok til alle de sosioøkonomiske høyt rangerte damene så de må velge nedover på rangstigen. Selv vet jeg om et eksempel som har gått riktig bra, men disse ble sammen før hun ble ferdig utdannet.

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det ts skriver kan faktisk dekkes opp av undersøkelser og statistikk. Men det er jo ett kjent fenomen at kvinner på kvinneguiden kun tror på slikt hvis det er til fordel for deres eget syn🤣

Anonymkode: 15044...005

Spot on!

Anonymkode: a17e8...271

• Liker 3
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For mange menn så handler det nok om å føle seg som en mann, som en kaptein som har styringa. Smarte kvinner legger til rette for at han skal lykkes. Litt som at damer kan finne på å be mannen åpne syltetøysglasset, når de selv veit de bare kan legge det under varmt, rennende vann, så vil trykket på innsiden av lokket hjelpe henne. Eller at hun også kjøper visse verktøy som hjelper til. Men smarte kvinner lar mannen få slike så seiere.

Selv så har jeg ennå tilgode å møte en virkelig intelligent kvinne og det skal mye til for at jeg møter henne. For å sitere meg fra tidligere innlegg:  "Selv flirer jeg meg ihjel av såkalt "intelligente" kvinnfolk som mener de burde beundres fordi de har pugget en bok eller gjengitt hva foreleser har sagt. "

Derfor setter jeg faktisk pris på feminine, søte og energifulle kvinner som liker å lage god stemning, og ikke prøver å måle hvem som har størst klitopenis av begge to.

Å "la mannen få seire" tiltrekker seg den typen mann som lett blir frustrert av damas evner, derfor er det ikke lurt å slenge ut sånne åter med mindre man faktisk ønsker en kar som må ofte må føle seg som helten. Dessuten, menn er ikke dumme, så de skjønner jo på sikt om hun egentlig kan det hun påstår at hun trenger en mann til. Det finnes plenty genuint praktisk inkompetente damer, til glede for menn som kan være helt om hun står syltetøyløs uten hans hjelp. 

Alle har vel lyst til å date noen som de både beundrer og føler seg beundra av. Er ikke noe rarere om man har den ene eller andre utdanninga, hvis man er helt uinteressert i datens utdanning eller jobb, er det en god indikasjon på at man passer dårlig sammen. 

Men det blir merkelig språkbruk å påstå at det er intelligens som er så vanskelig å finne. Utdanning krever nettopp et visst iq-nivå. Det du prater om og etterlyser, er vel heller en god match med akkurat deg og dine interesser og verdier. 

Anonymkode: ee088...7b0

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Å "la mannen få seire" tiltrekker seg den typen mann som lett blir frustrert av damas evner, derfor er det ikke lurt å slenge ut sånne åter med mindre man faktisk ønsker en kar som må ofte må føle seg som helten. Dessuten, menn er ikke dumme, så de skjønner jo på sikt om hun egentlig kan det hun påstår at hun trenger en mann til. Det finnes plenty genuint praktisk inkompetente damer, til glede for menn som kan være helt om hun står syltetøyløs uten hans hjelp. 

Alle har vel lyst til å date noen som de både beundrer og føler seg beundra av. Er ikke noe rarere om man har den ene eller andre utdanninga, hvis man er helt uinteressert i datens utdanning eller jobb, er det en god indikasjon på at man passer dårlig sammen. 

Men det blir merkelig språkbruk å påstå at det er intelligens som er så vanskelig å finne. Utdanning krever nettopp et visst iq-nivå. Det du prater om og etterlyser, er vel heller en god match med akkurat deg og dine interesser og verdier. 

Smarte menn veit også når de skal få dama til å føle seg som en dronning, en hore eller ubrukelig til tider for å utfordre henne. Dette går begge veier. Selvfølgelig er ikke menn dumme, det er det samme med damer som veit de er feite, men spør om de ser bra ut i en kjole. Det er derimot forventet at mannen skal lyve eller beskytte hennes følelser. Sekundet jeg foreslår at kvinner skal bruke litt kvinnelist, så er det helt dødt i topplokket på 99% av dere.

Heh, det er ikke en eneste mann som bryr seg om utdanningen eller jobben til dama. Det menn bryr seg om er om dama kan tilføre fred og ro til hans liv, og selvsagt tilfredsstille han seksuelt. Det er ikke verre enn det.

Grunnen til at jeg etterlyser sprudlende, feminine og hjemmekjære damer er fordi det ikke finnes en eneste utdanning eller noe som helst denne kvinnen kan tilføre meg akademisk, som jeg ikke kan lære meg selv eller tilføre meg selv. Med unntak av ubrukelige grener som kunst/håndtverk og muligens dans. Der er jeg ubrukelig.

Sånn til info så tar jenta jeg er gira på en doktorgrad i økonomi, men hun sier selv at det eneste hun vil gjøre er å være husmor, få noen barn og drive med baking. Jeg gir faen i utdanningen hennes som sagt, men tiltrekkes at hun er meget feminin og bryr seg mer om andre enn seg selv.

• Liker 1
Skrevet
Flintis skrev (38 minutter siden):

Kvinnene skal selvføgelig ta den utdanningen de kommer inn på. Problemet er at menn ikke kommer inn på utdanningen da den skolen som er nå passer jenter bedre en  gutter. Dette vil da medføre at jenter får bedre karakterer og gutter ikke kommer inn på lik linje med jenter selvom de har like forutsetninger med hensyn på iq. 

Resultatet må vel da være at det er noen svært arbeidsomme kvinner som har kommet inn og fullfører studiet, men har lavere iq enn menn som ikke har greid seg så bra i skolegangen.

Som samfunn burde vi vel satse på å bruke iq i iq baserte yrker. Siden skolen  virker som den later til å gjøre nå så går vi antagelig glipp av noe.

Hovedinnlegget sier vel at det ikke er høyt utdannede menn nok til alle de sosioøkonomiske høyt rangerte damene så de må velge nedover på rangstigen. Selv vet jeg om et eksempel som har gått riktig bra, men disse ble sammen før hun ble ferdig utdannet.

Skolen har aldri vært tilpassa gutter. Skolen utover et minimum var i utgangspunktet lagd for overklassens unge menn, mens almuen bare skulle lære å lese og skrive. Problemet er at hele samfunnet er blitt veldig tekstbasert. Det slår uheldig ut for ei gruppe unge menn som sliter med uoppdagede lese-, skrive- og synsvansker, og mange gutter leser for lite til å få mengdetrening i rask lesing. Kan man ikke lese og skrive fort, faller man bakpå fra ungdomsskolen av, fordi man trenger de ferdighetene i de fleste fag. Det hjelper ikke med medfødt høy iq om det ikke tas over i konkrete skills i skole og jobb. Dessverre er skoleverket jevnt over dårlig med å overføre kunnskap mellom nivåer, så de som begynner fra bunnen med en 8.klasse vet for lite om hva elevene trenger. Foreldrene har også et stort ansvar for å tilrettelegge for eget barn, og følge opp samarbeidet med skolen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er som å si at dikaatur er bra, bare sørg for at du blir dikatoren.. Konkurranse er kult men alle kan ikke vinne alle konkurranser, om det er 200 konkurrenter og 1 vinner, blir det 199 tapere UANSETT hvor mye alle de 200 prøver å bli nr1, så å si til de 199 taperne at de burde prøvd hardere løser ikke problemnet med at de må leve et liv som tapere.

Om samfunnet fører til for stor konkurranse og for få vinnere, får du et samfunn somikke varer lenge, for det blir for mange "tapere"

Du e på eit blindspor

Anonymkode: 13c43...a24

Nei, stemmer ikkje heilt det du skriv. Er det sånn at TS kun vil ha den aller mest attraktive dama som alle vil ha så stemmer det, men TS skriv vel at damer kun vil ha kvalitetsmenn som ligg høgt oppe på skalaen og då er det no berre å komme seg opp der og så er ein med i utvalget.

Konkurranse er bra og fører til at ein motiverar seg, pluss så er det darwinisme i røynda. Korfor skal gener til karar og damer som gjev f**n vidareførast? Om kjerneverdien din er å ligge på sofaen og syns synd på deg sjøl, er det verkelegen noko som bør vidareførast til neste generasjon. Stå på, bli den beste versjonen av deg sjøl, aldri syns synd på deg sjøl og ta for deg!

Anonymkode: b53c8...cb2

Skrevet
Grandidosa83 skrev (2 timer siden):

Hvorfor mener du det er latterlig. Altså; ikke «støyen» som alltid kommer i slike tråder, men det overodnede;

Kjønnspoeng for kvinner er det kun på enkelte minifag som kvinner ikke er interessert i.  På medisin og juss dominerer kvinnene uten kjønnspoeng. På psykologi er det kjønnspoeng for menn.

Anonymkode: 664c9...174

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...