SoWhat? Skrevet 26. desember 2021 #21 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg kan ikke gå inn på detaljer, så skjønner det høres rart ut. Jeg har spurt politiet om hvorfor jeg er anmeldt, og det de sier er at jeg har kontaktet vedkommende flere ganger selv om personen har sagt at jeg ikke skal gjøre det. De var opptatt av om jeg hadde bevis på at personen har gitt meg beskjed om dette. Det har jeg ikke. Har sett gjennom meldinger, og det står ingenting. Men uansett, jeg har kontaktet personen flere ganger uten å få svar. Og jeg har fortalt mitt uten å legge skjul på noe. Anonymkode: 16011...973 Det virker rart alt sammen. Hvis du har fått beskjed, så trenger du ikke å gå gjennom alle meld vel? Sånt husker man. Og hvorfor skriver du at du hilser på vedkommende etter å ha blitt anmeldt?? Hvem gjør det liksom? Sorry. Jeg kjøper ikke din fremstilling her, og det ligger nok mye i de detaljene du ikke kan si noe om. 5
got2go Skrevet 26. desember 2021 #22 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 25.12.2021 den 16.25): Kontaktet en person mot dens vilje, er det som er saken. Det er nok ikke ord mot ord. Vil tro vi har ganske lik versjon. Men Jeg har ikke lagt skjul på noe. Jeg bare fatter ikke hva som førte til anmeldelse. Vi må ha helt totalt ulike oppfatninger av situasjonen. Vi har hatt en ukomplisert og vennlig relasjon. Jeg har aldri vært truende, sagt noe vondt, eller gjort personen noe. Jeg føler meg virkelig krenket (og det er sjelden), og er veldig såret. Politiet presiserte at jeg absolutt ikke var ilagt besøksforbud, og jeg hilser på vedkommende når vi treffes. Jeg håper personen tar til fornuften og trekker anmeldelsen. Om det er mulig da… For det ville vært absurd om dette skulle ende i en rettssak. Det tror jeg neppe motparten ønsker.. Anonymkode: 16011...973 Har fyren endelig anmeldt deg nå! Har du lært nå da? 6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #23 Skrevet 26. desember 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Dette gjelder stygge kommentarer på nett? Blir like glad hver gang jeg ser at slikt får følger. Utrolig hva folk kan lire av seg bak en skjerm. Anonymkode: 16011...973 Ja, gjelder stygge kommentarer på nett. Anonymkode: b29ba...6a2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #24 Skrevet 26. desember 2021 Kjenner til en slik situasjon, politiet hadde nok bevis til å sette besøksforbud før tiltale. Grunnen til at de satte besøksforbud var for å roe med situasjonen da barn var involvert. Den som utførte hensynsløs adferd viste ingen tegn til å klare å roe seg ned på egen hånd. Den som anmeldte forholdt seg til politiet og snakket med de hver gang noe nytt hendte. Det har gått 6 mnd siden anmeldelsen og den er fremdeles ikke henlagt. Anonymkode: 413c5...5f6
milla80 Skrevet 26. desember 2021 #25 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 25.12.2021 den 16.25): Kontaktet en person mot dens vilje, er det som er saken. Det er nok ikke ord mot ord. Vil tro vi har ganske lik versjon. Men Jeg har ikke lagt skjul på noe. Jeg bare fatter ikke hva som førte til anmeldelse. Vi må ha helt totalt ulike oppfatninger av situasjonen. Vi har hatt en ukomplisert og vennlig relasjon. Jeg har aldri vært truende, sagt noe vondt, eller gjort personen noe. Jeg føler meg virkelig krenket (og det er sjelden), og er veldig såret. Politiet presiserte at jeg absolutt ikke var ilagt besøksforbud, og jeg hilser på vedkommende når vi treffes. Jeg håper personen tar til fornuften og trekker anmeldelsen. Om det er mulig da… For det ville vært absurd om dette skulle ende i en rettssak. Det tror jeg neppe motparten ønsker.. Fatter ikke at man kan bli anmeldt for å kontakte folk da det tydeligvis ikke er snakk om voldelig forhold og besøksforbud som du skrev ? Det at dere til og med hilser på hverandre når dere treffer hverandre på gata høres jo bare helt feil ut 🤔 Om du var en person som hadde skadet denne personen på noe vis eller truet på livet da hadde jeg skjønt det men virker virkelig ikke sånn som du beskriver det her...Sendte du en sms for mye liksom ? 😱 Gir ingen mening .
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #26 Skrevet 26. desember 2021 Skremmende adferd, krenket en annen manns fred. Det er mer enn å ta kontakt en gang. Anonymkode: 413c5...5f6 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #27 Skrevet 26. desember 2021 SoWhat? skrev (2 minutter siden): Det virker rart alt sammen. Hvis du har fått beskjed, så trenger du ikke å gå gjennom alle meld vel? Sånt husker man. Og hvorfor skriver du at du hilser på vedkommende etter å ha blitt anmeldt?? Hvem gjør det liksom? Sorry. Jeg kjøper ikke din fremstilling her, og det ligger nok mye i de detaljene du ikke kan si noe om. Det er vel ikke meningen at du skal forstå. Jeg kan selvsagt ikke gå inn på detaljer. Jeg lurte på om noen hadde erfaring med forliksrådet. Og jeg mener selv at anmeldelsen er helt uberettiget, og fatter ikke hva som førte til det. Men det er selvsagt ikke noe du har mulighet til å vurdere, og det er heller ikke meningen. Hvorfor mener du at jeg skal ignorere folk som snakker til meg? Det har aldri vært min greie. Anonymkode: 16011...973
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #28 Skrevet 26. desember 2021 got2go skrev (15 minutter siden): Har fyren endelig anmeldt deg nå! Har du lært nå da? Lært hva da? Jeg for min del, blir svært trigget av dette. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skremmende adferd, krenket en annen manns fred. Det er mer enn å ta kontakt en gang. Anonymkode: 413c5...5f6 Det stemmer at jeg har tatt kontakt mer enn én gang. «Fyren» og «mann» var derimot skudd i blinde. Anonymkode: 16011...973
got2go Skrevet 26. desember 2021 #29 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Lært hva da? Jeg for min del, blir svært trigget av dette. Det stemmer at jeg har tatt kontakt mer enn én gang. «Fyren» og «mann» var derimot skudd i blinde. Anonymkode: 16011...973 Du vet hva jeg snakker om, jeg kjenner deg igjen fra de andre trådene dine. Hvorfor- og hvordan blir du trigget? 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #30 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kjenner til en slik situasjon, politiet hadde nok bevis til å sette besøksforbud før tiltale. Grunnen til at de satte besøksforbud var for å roe med situasjonen da barn var involvert. Den som utførte hensynsløs adferd viste ingen tegn til å klare å roe seg ned på egen hånd. Den som anmeldte forholdt seg til politiet og snakket med de hver gang noe nytt hendte. Det har gått 6 mnd siden anmeldelsen og den er fremdeles ikke henlagt. Anonymkode: 413c5...5f6 Hvorfor har ikke denne saken fått en løsning? Jeg fikk beskjed om at det aldeles ikke var grunnlag for besøksforbud i min sak. Anonymkode: 16011...973
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #31 Skrevet 26. desember 2021 got2go skrev (4 minutter siden): Du vet hva jeg snakker om, jeg kjenner deg igjen fra de andre trådene dine. Hvorfor- og hvordan blir du trigget? Jeg har ingen andre tråder om dette. Har ikke vært på forumet på lenge heller… Jeg blir trigget fordi jeg føler meg urettferdig behandlet. Jeg har lidd nok. Så nå kjenner jeg at jeg ikke orker å være hyggelig med denne personen lenger, og er villig til å ta dette langt. Anonymkode: 16011...973
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #32 Skrevet 26. desember 2021 Det finnes mange raringer der ute som anmelder eller truer med anmeldelse dersom du tar kontakt med de for å evnt. få ryddet opp i noe, ta opp en uenighet etc. Noen mennesker tåler ikke å bli konfrontert eller utfordret. Klart, tar du kontakt uten at du har noe konkret du ønsker få ryddet opp i, som er den andre partens ansvar, så må du respektere den andres ønske om ro. Men har den andre parten gjort noe galt/tvilsomt, og du ønsker avklaring i saken, så kan det være fristende for personen å spille offer. Anonymkode: baaa6...e8a 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #33 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg kan ikke gå inn på detaljer, så skjønner det høres rart ut. Jeg har spurt politiet om hvorfor jeg er anmeldt, og det de sier er at jeg har kontaktet vedkommende flere ganger selv om personen har sagt at jeg ikke skal gjøre det. De var opptatt av om jeg hadde bevis på at personen har gitt meg beskjed om dette. Det har jeg ikke. Har sett gjennom meldinger, og det står ingenting. Men uansett, jeg har kontaktet personen flere ganger uten å få svar. Og jeg har fortalt mitt uten å legge skjul på noe. Anonymkode: 16011...973 Staker vibes Anonymkode: ad5bb...8e8 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #34 Skrevet 26. desember 2021 Jeg har selv blitt anmeldt, uten å ha forsøkt å kontakte/oppsøke i det hele tatt. Jeg hadde bevis på at jeg lå på sykehuset i det aktuelle tidsrommet. Fikk ingen informasjon om at jeg måtte møte opo i noe konfluktråd. Dermed ble det rettssak, noe jeg aldri kunne ha forestilt meg i mine villeste fantasier.. Og det ble fengsel. Dommen er basert på motpartens løgner om meg. INGEN KONKRET BEVIS PÅ NOE. Mens jeg derimot kunne dokumentere at jeg lå på sykehus og de fikk tilgang til pc og mobil.. Ingen mail el sms til motparten der! Likevel ble jeg avbrutt hele tiden og de hadde nok bestemt seg for utfallet på forhånd. Hilsen uskyldig straffedømt som aldri har gjort noe kriminelt og aldri vært borti stoff. Anonymkode: cf31a...645 2
SoWhat? Skrevet 26. desember 2021 #35 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er vel ikke meningen at du skal forstå. Jeg kan selvsagt ikke gå inn på detaljer. Jeg lurte på om noen hadde erfaring med forliksrådet. Og jeg mener selv at anmeldelsen er helt uberettiget, og fatter ikke hva som førte til det. Men det er selvsagt ikke noe du har mulighet til å vurdere, og det er heller ikke meningen. Hvorfor mener du at jeg skal ignorere folk som snakker til meg? Det har aldri vært min greie. Anonymkode: 16011...973 Du gjentar at du "mener" anmeldelsen er feil. Ok. Nei, altså. Hvis noen anmelder deg, så er det faktisk noe sprøtt å være helt som vanlig og hilse, kan du si Om naboen min hadde anmeldt meg, og jeg ble kalt inn til avhør, så ville jeg jo ikke smilt og sagt "mor'n mor'n" om jeg traff han. Jez da 😄 men samma det. 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #36 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har selv blitt anmeldt, uten å ha forsøkt å kontakte/oppsøke i det hele tatt. Jeg hadde bevis på at jeg lå på sykehuset i det aktuelle tidsrommet. Fikk ingen informasjon om at jeg måtte møte opo i noe konfluktråd. Dermed ble det rettssak, noe jeg aldri kunne ha forestilt meg i mine villeste fantasier.. Og det ble fengsel. Dommen er basert på motpartens løgner om meg. INGEN KONKRET BEVIS PÅ NOE. Mens jeg derimot kunne dokumentere at jeg lå på sykehus og de fikk tilgang til pc og mobil.. Ingen mail el sms til motparten der! Likevel ble jeg avbrutt hele tiden og de hadde nok bestemt seg for utfallet på forhånd. Hilsen uskyldig straffedømt som aldri har gjort noe kriminelt og aldri vært borti stoff. Anonymkode: cf31a...645 Du ble dømt for å ha besøk vedkommende når du kan bevise at du lå på sykehuset i det aktuelle tidsrommet? Anonymkode: ad5bb...8e8 2
SoWhat? Skrevet 26. desember 2021 #37 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du ble dømt for å ha besøk vedkommende når du kan bevise at du lå på sykehuset i det aktuelle tidsrommet? Anonymkode: ad5bb...8e8 🙂
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #38 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det finnes mange raringer der ute som anmelder eller truer med anmeldelse dersom du tar kontakt med de for å evnt. få ryddet opp i noe, ta opp en uenighet etc. Noen mennesker tåler ikke å bli konfrontert eller utfordret. Klart, tar du kontakt uten at du har noe konkret du ønsker få ryddet opp i, som er den andre partens ansvar, så må du respektere den andres ønske om ro. Men har den andre parten gjort noe galt/tvilsomt, og du ønsker avklaring i saken, så kan det være fristende for personen å spille offer. Anonymkode: baaa6...e8a Stemmer veldig godt. Har tatt kontakt for å ordne opp i noe helt konkret. Motparten er «feig», og gjør seg utilgjengelig. Jeg har som sagt ikke vært truende på noen måte, og tonen mellom oss har alltid vært god. Anmeldelse kommer ut av det blå, og besøksforbud er tydeligvis ikke et tema engang. Anonymkode: 16011...973 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #39 Skrevet 26. desember 2021 SoWhat? skrev (49 minutter siden): Du gjentar at du "mener" anmeldelsen er feil. Ok. Nei, altså. Hvis noen anmelder deg, så er det faktisk noe sprøtt å være helt som vanlig og hilse, kan du si Om naboen min hadde anmeldt meg, og jeg ble kalt inn til avhør, så ville jeg jo ikke smilt og sagt "mor'n mor'n" om jeg traff han. Jez da 😄 men samma det. Enig, men jeg syns jo det hele er sprøtt. Vi har kun vært venner, og hatt en god tone hele veien. Om det er fordi personen er veldig konfliktsky, og at det er grunnen til anmeldelsen, så gir jo det også liten mening. For nå må vi gjennom noe mye større. Skjønner ikke hva planen med det var. Jeg er ingen plagsom eller urimelig person. Det eneste jeg har forsøkt er å oppnå kontakt på en hyggelig måte for å få ordnet opp i en ting som jeg anser som viktig. Og ved denne anmeldelsen blir det hele enda mer viktig. Jeg tror helt oppriktig personen har satt seg selv i klisteret her. Anonymkode: 16011...973
A-hunter Skrevet 26. desember 2021 #40 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): forliksrådet Du mener antagelig konfliktrådet. Det er noe annet enn forliksrådet. Man kan ikke forlike seg ut av kriminalitet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå