Gå til innhold

Jeg har blitt anmeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt anmeldt for hensynsløs atferd. Jeg mener denne anmeldelsen er helt uberettiget. Jeg har blitt avhørt av politiet, og har gitt en nøyaktig beskrivelse av saken. På skyldsspørsmålet svarte jeg «ikke skyldig», og på spørsmål om å godta forelegg dersom det ble utfallet, svarte jeg nei. Det virket som jeg ble forstått, og jeg ble fortalt at den beste løsningen i dette tilfellet ville være forliksrådet. Men da måtte også den andre parten godta det. Hva skjer dersom den andre parten ikke ønsker dette? Og er det noen som har erfaring med noe lignende?

Anonymkode: 16011...973

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra du nektet å godta skyldspørsmålet og sa at du ikke godtar forelegg! Hvis politiet henlegger saken på grunn av bevisets tilstand (slik de veldig ofte gjør) blir det ingen sak å mekle om i forliksrådet.

Anonymkode: f2c33...fab

• Liker 3
Skrevet

Fikk høre det samme da jeg anmeldte en for å  slå med ned i baren. Jeg svarte at jeg godtar forliksråd kun hvis han godtar det først. Han godtok ikke og vi måtte møte i retten. Han tapte.

Anonymkode: 178a9...7d8

• Liker 8
Skrevet

Hva har du gjort? Mest sannsynlig blir saken henlagt om du nekter straffskyld og det er ord mot ord. I saken som nevnes over regner jeg med ar det var vitner til nedslagningen.

Skrevet
Brunello skrev (14 minutter siden):

Hva har du gjort? Mest sannsynlig blir saken henlagt om du nekter straffskyld og det er ord mot ord. I saken som nevnes over regner jeg med ar det var vitner til nedslagningen.

Kontaktet en person mot dens vilje, er det som er saken. Det er nok ikke ord mot ord. Vil tro vi har ganske lik versjon. Men Jeg har ikke lagt skjul på noe. Jeg bare fatter ikke hva som førte til anmeldelse. Vi må ha helt totalt ulike oppfatninger av situasjonen. Vi har hatt en ukomplisert og vennlig relasjon. Jeg har aldri vært truende, sagt noe vondt, eller gjort personen noe. Jeg føler meg virkelig krenket (og det er sjelden), og er veldig såret. Politiet presiserte at jeg absolutt ikke var ilagt besøksforbud, og jeg hilser på vedkommende når vi treffes. Jeg håper personen tar til fornuften og trekker anmeldelsen. Om det er mulig da… For det ville vært absurd om dette skulle ende i en rettssak. Det tror jeg neppe motparten ønsker..

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Kontaktet en person mot dens vilje, er det som er saken. Det er nok ikke ord mot ord. Vil tro vi har ganske lik versjon. Men Jeg har ikke lagt skjul på noe. Jeg bare fatter ikke hva som førte til anmeldelse. Vi må ha helt totalt ulike oppfatninger av situasjonen. Vi har hatt en ukomplisert og vennlig relasjon. Jeg har aldri vært truende, sagt noe vondt, eller gjort personen noe. Jeg føler meg virkelig krenket (og det er sjelden), og er veldig såret. Politiet presiserte at jeg absolutt ikke var ilagt besøksforbud, og jeg hilser på vedkommende når vi treffes. Jeg håper personen tar til fornuften og trekker anmeldelsen. Om det er mulig da… For det ville vært absurd om dette skulle ende i en rettssak. Det tror jeg neppe motparten ønsker..

For en suppe. Blir neppe noe sak ut av dette såfremt du ikke underslår informasjon. Siden du skriver at du har vært i avhør må det  nødvendig vis være noe du ikke skriver. Man blir ikke innkalt til avhør fordi man kommer uanmeldt til noen. Politiet henlegger mye der det opplagt er begått straffbare handlinger på grunn av kapasitet, så de innkaller ikke til avhør på gøy.

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bra du nektet å godta skyldspørsmålet og sa at du ikke godtar forelegg! Hvis politiet henlegger saken på grunn av bevisets tilstand (slik de veldig ofte gjør) blir det ingen sak å mekle om i forliksrådet.

Anonymkode: f2c33...fab

Hvorfor er det bra? Hvis vedkommende faktisk er skyldig, bør den heller stå for det den har gjort og ordne opp i saken. 

Anonymkode: a6e5f...8d5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Politiet kaller ikke inn til avhør med mindre det er mistanke om lovbrudd. Da henlegges saken før avhøret. 

Anonymkode: 17641...d99

• Liker 12
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har blitt anmeldt for hensynsløs atferd. Jeg mener denne anmeldelsen er helt uberettiget. Jeg har blitt avhørt av politiet, og har gitt en nøyaktig beskrivelse av saken. På skyldsspørsmålet svarte jeg «ikke skyldig», og på spørsmål om å godta forelegg dersom det ble utfallet, svarte jeg nei. Det virket som jeg ble forstått, og jeg ble fortalt at den beste løsningen i dette tilfellet ville være forliksrådet. Men da måtte også den andre parten godta det. Hva skjer dersom den andre parten ikke ønsker dette? Og er det noen som har erfaring med noe lignende?

Ta det med ro, er det ubegrunnet så vil det mest sannsynlig bli ''henlagt pga kapasitetsproblemer''

Anonymkode: cd7d3...f27

Skrevet

Tipper det er noe mer enn TS beskriver, om det ikke er ondt men er det vel i det minste utenfor normale sosiale koder?  eller så hadde de ikke giddi å tatt tak i det overhode. 

Anonymkode: 99638...e0d

• Liker 14
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ta det med ro, er det ubegrunnet så vil det mest sannsynlig bli ''henlagt pga kapasitetsproblemer''

Anonymkode: cd7d3...f27

Når man blir kalt inn til avhør, er det neppe ubegrunnet.

Anonymkode: 4cf8e...38f

• Liker 16
Skrevet

Typen min ble anmeldt for voldtekt av forsmådd beundrerinne, han ble avhørt og saken henlagt.

Anonymkode: f74b5...9de

Skrevet

Eksen min ble anmeldt for voldtekt, grov vold og drapstrusler. Henlagt fordi han svartmalte meg i avhør. Jeg, offer, ble ikke trodd, til tross for at han har vært fengsla i over tre år for tortur. Ergo, saken din blir henlagt. Sier ikke at du er voldsmann. Men voldsmenn får gjøre som de vil og gå fri… 

Anonymkode: c6bc4...5cc

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dere har hatt en vennlig og ukomplisert relasjon, men personen ville ikke ha noe besøk av deg? 

Det blir ikke ord mot ord, men dere må ha totalt forskjellig oppfatning av hva som skjedde? 

Hvorfor skriver du at motparten neppe vil at dette skal ende i retten? 

• Liker 13
Skrevet
SoWhat? skrev (12 timer siden):

Dere har hatt en vennlig og ukomplisert relasjon, men personen ville ikke ha noe besøk av deg? 

Det blir ikke ord mot ord, men dere må ha totalt forskjellig oppfatning av hva som skjedde? 

Her høres det ut som noe skurrer, ja. Men hvem av partene som er problemet, er ikke godt å vurdere ut fra noen forumsposter.

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Politiet presiserte at jeg absolutt ikke var ilagt besøksforbud, og jeg hilser på vedkommende når vi treffes.

Det ville jeg ha sluttet med nå, dersom jeg var deg.

• Liker 15
Skrevet
SoWhat? skrev (12 timer siden):

Jeg kan ikke gå inn på detaljer, så skjønner det høres rart ut. Jeg har spurt politiet om hvorfor jeg er anmeldt, og det de sier er at jeg har kontaktet vedkommende flere ganger selv om personen har sagt at jeg ikke skal gjøre det. De var opptatt av om jeg hadde bevis på at personen har gitt meg beskjed om dette. Det har jeg ikke. Har sett gjennom meldinger, og det står ingenting. Men uansett, jeg har kontaktet personen flere ganger uten å få svar. Og jeg har fortalt mitt uten å legge skjul på noe. 

Skrevet
Miss-Grey skrev (23 minutter siden):

Her høres det ut som noe skurrer, ja. Men hvem av partene som er problemet, er ikke godt å vurdere ut fra noen forumsposter.

Det ville jeg ha sluttet med nå, dersom jeg var deg.

Vi snakket sammen for et par dager siden da vi traff hverandre tilfeldig, og ingen av oss nevnte anmeldelsen. Var ikke jeg som tok kontakt først. 

Skrevet

Jeg har selv anmeldt flere mld som har blitt utstedt på meg og mine venner både på sosiale medier og i private mød.Særlig gjelder det skuddpremie på oss som utfører en jobb for Staten. 

Mange av disse har resultert i både fengselsstraff og høye bøter. 

Ikke særlig lurt å kommentere hensynsløs på nettet.....

Anonymkode: b29ba...6a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg kan ikke gå inn på detaljer, så skjønner det høres rart ut. Jeg har spurt politiet om hvorfor jeg er anmeldt, og det de sier er at jeg har kontaktet vedkommende flere ganger selv om personen har sagt at jeg ikke skal gjøre det. De var opptatt av om jeg hadde bevis på at personen har gitt meg beskjed om dette. Det har jeg ikke. Har sett gjennom meldinger, og det står ingenting. Men uansett, jeg har kontaktet personen flere ganger uten å få svar. Og jeg har fortalt mitt uten å legge skjul på noe. 

Er det sånn at du har hatt en seksuell/emosjonell interesse i personen? Jeg leser det som at du er anklaget for «stalking». 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har selv anmeldt flere mld som har blitt utstedt på meg og mine venner både på sosiale medier og i private mød.Særlig gjelder det skuddpremie på oss som utfører en jobb for Staten. 

Mange av disse har resultert i både fengselsstraff og høye bøter. 

Ikke særlig lurt å kommentere hensynsløs på nettet.....

Anonymkode: b29ba...6a2

Dette gjelder stygge kommentarer på nett? Blir like glad hver gang jeg ser at slikt får følger. Utrolig hva folk kan lire av seg bak en skjerm.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...