Dødspingvinen Skrevet 14. oktober 2005 #1 Skrevet 14. oktober 2005 Skal kjøpe klær til to små i familien til jul. Men er litt usikker på hva som passer med størrelsene :klø: Ingen av de bor i nærheten, så det er litt vanskelig å "sjekke", og vi vil helst ikke ringe foreldrene for å finne det ut heller.. (vil ha litt overaskelse, liksom) Vi skal kjøpe til en gutt og ei jente på fem måneder. Hva er gjennomsnittlig størrelse da? Er ikke så farlig om vi bommer litt, bare vi bommer med for mye, og ikke for lite. Ingen av de er spesielt kraftige eller store for alderen.
Gjest Violetta Skrevet 14. oktober 2005 #2 Skrevet 14. oktober 2005 Det er bare å spørre i butikken. Og det er alltid bedre å kjøpe for stort enn for lite. Om du kjøper i kjedebutikkene, H&M, Cubus eller lignende, får de helt fint byttet det om det er en sånn butikk der de bor også.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #3 Skrevet 14. oktober 2005 Kjøper du størrelse 68 eller 74 tror jeg du er trygg.
lillesky Skrevet 14. oktober 2005 #4 Skrevet 14. oktober 2005 H&M er veldg greie når det gjelder bytting iallefall. Hvis de er 5 mnd nå, så ville jeg ha kjøpt 74.
Maja23 Skrevet 14. oktober 2005 #5 Skrevet 14. oktober 2005 hadde nok også gått for str.74 ja. om det skulle være litt for stort, så har de noe å vokse i.
monja Skrevet 15. oktober 2005 #7 Skrevet 15. oktober 2005 Jupp, ville også gått for 74. Da har de noe å vokse i. Bedre at det er for stort enn at det er for lite. Men vær obs på at den samme størelsen kan være ulik i butikken. Når jeg handler fra Cubus (peanuts) må jeg alltid ha en str større enn det vi egentlig bruker. På H&M er de fleste størrelsene ganske store.
Dødspingvinen Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter #8 Skrevet 15. oktober 2005 Da kjøper jeg det i 74 Det er så kjekt å kikke på barneklær. Blir alltid like forskrekka over at noen kan være sååå småå
lillesky Skrevet 15. oktober 2005 #9 Skrevet 15. oktober 2005 Da kjøper jeg det i 74 Det er så kjekt å kikke på barneklær. Blir alltid like forskrekka over at noen kan være sååå småå ← Og i den størrelsen er det såååå mye søtt! Nesten sånn at man vurderer småtasser bare for å kjøpe søte klær! Lykke til!
Dødspingvinen Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter #10 Skrevet 15. oktober 2005 Jeg er spesielt optatt av de bittesmå sokkene, jeg.. Blir helt verpesjuk av å se på dem Men jeg har i hvrtfall tenkt å kjøpe to varmedresser i fleece til dem. Sånne gode, tjukke som de kan ha på inne når det er kaldt, eller under dynene i vogna. Særlig med tanke på gutten, som bor langt oppi nord må vel det være kjekt. Er det vanlig at man blir i innmari godt humør av å glane på babyklær :klø:
monja Skrevet 15. oktober 2005 #11 Skrevet 15. oktober 2005 Det er helt vanlig at humøret stiger når man ser på babytøy. Vel, ikke for min del da, for nå er gutten min stort sett på siste trinnet av babyklærne. Snart må vi over i avdelingen for større barn *ønsker meg en baby til*
Dødspingvinen Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter #12 Skrevet 15. oktober 2005 Hmm... Da får du nesten bare lage en baby til, da Monja
Kittykat Skrevet 15. oktober 2005 #14 Skrevet 15. oktober 2005 Jeg ville heller kjøpt str 80. Små babyer vokser fort og jeg ble faktisk irritert når folk ga klær som passet akkurat. For problemet blir da at klærne bare passer i en kort periode også må de pakkes vekk. Jeg har 3 barn og det samme har skjedd hver gang. Jeg ble veldig glad når folk kjøpte litt større klær, for da har barna noe å vokse i. Eller du kan rett og slett spørre foreldrene hvilke størrelse de trenger av klær. Kan jo hende at de har nok av klær i den størrelsen og trenger litt større klær som de kan ha etterhvert som barna vokser. Mine barn vokste som bare det den første tiden og det var litt frustrerendes for klærne passet jo bare en liten stund og så jeg måtte gå over til noe større.
lillesky Skrevet 15. oktober 2005 #15 Skrevet 15. oktober 2005 Men jeg har i hvrtfall tenkt å kjøpe to varmedresser i fleece til dem. Sånne gode, tjukke som de kan ha på inne når det er kaldt, eller under dynene i vogna. Særlig med tanke på gutten, som bor langt oppi nord må vel det være kjekt. Er det vanlig at man blir i innmari godt humør av å glane på babyklær :klø: ← Høres ut som du har gjort et glott valg, pingis! Er det ikke deilig å være ferdig med et par gaver? Åja, jeg jobbet på H&M, og da ville jeg gjerne henge i baby-avdelinga. Vel, ikke for min del da, for nå er gutten min stort sett på siste trinnet av babyklærne. Snart må vi over i avdelingen for større barn ← H&M sine babyklær går helt til et år nå. Ganske kjekt! Jeg ville heller kjøpt str 80. Små babyer vokser fort og jeg ble faktisk irritert når folk ga klær som passet akkurat. ← Ja, det skjønner jeg. Når jeg kjøper nyfødt-gaver, kjøper jeg alltid litt større, for de får jo så mye med en gang... Men når du fikk klær, var det ikke ok å bytte litt selv da? Så kan man få det man vil ha selv.
Gjest Violetta Skrevet 15. oktober 2005 #16 Skrevet 15. oktober 2005 Greit nok å kjøpe stort, så lenge det er tilpasset årstiden barnet er på da! Jeg fikk en flott joggedress som passet min datter perfeikt, midt på sommeren... Og om høsten var den for liten.
Kittykat Skrevet 15. oktober 2005 #17 Skrevet 15. oktober 2005 Ja, det skjønner jeg. Når jeg kjøper nyfødt-gaver, kjøper jeg alltid litt større, for de får jo så mye med en gang... Men når du fikk klær, var det ikke ok å bytte litt selv da? Så kan man få det man vil ha selv. ← Det er ikke alltid bare bare å bytte. Jeg gjør jo det, så det er jo ikke noe problem. Sønnene våre fikk klær i fjor jul og de ligger i skapet enda. Fordi de passet ikke når de fikk klærne og de passer ikke enda. Ikke at det gjør noe da, for de har masse klær som passer, men likevel.... Jeg tenker at det er jo greit å ha noe til senere når de blir større, men så angrer jeg litt på det i ettertid. Denne gang tror jeg at jeg skal bytte alle klær som ikke passer. Men sammen med det kommer et annet problem. Bukser kan f eks være for trange i livet hvis man går ned fra str 4 år til 3 år eller omvendt. Gensre er nå så som så. Sønnen vår som er ca 4 år bruker str 3 år i bukser enda. Han har et par bukser i str 4 år som han ikke kan bruke for akkurat de er for store i livet og har litt for lange bukseben...... Det er alltid et eller annet.......
Arwen Skrevet 15. oktober 2005 #18 Skrevet 15. oktober 2005 Men vær obs på at den samme størelsen kan være ulik i butikken. Når jeg handler fra Cubus (peanuts) må jeg alltid ha en str større enn det vi egentlig bruker. ← Cubus baby har byttet navn til Mohini
monja Skrevet 15. oktober 2005 #19 Skrevet 15. oktober 2005 Her selger Cubus både mohini og p*nuts som det heter nå da. Alt dette er litt mindre i størrelsen enn det vi kjøper på f.eks H&M. Samme med klær fra SparKjøp.
Arwen Skrevet 15. oktober 2005 #20 Skrevet 15. oktober 2005 Her selger Cubus både mohini og p*nuts som det heter nå da. Alt dette er litt mindre i størrelsen enn det vi kjøper på f.eks H&M. Samme med klær fra SparKjøp. ← p*nts skal vel snart bare være fra 1,5 år og oppover (og til gutt). Rart at du synes det er mindre. Fikk skikkelig kjeft av en kunde her om dagen om hvor håpløst store størrelsene våre var jeg aner jo egentlig ikke - har jo ikke barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå