GrønnNellik68 Skrevet 25. desember 2021 #1 Skrevet 25. desember 2021 Ikke nok at vi har nedstenging og pandemi og folk som blir permiterte osv osv... folk som lovpriser el biler til en hver pris. Hvordan ser det ut på kartet nå?? Strømmen er svindyr Matprisene vil gå opp med 20% Drivstoff prisene er skyhøye 5
Entern Skrevet 26. desember 2021 #2 Skrevet 26. desember 2021 Mange er nok så ideologisk hjernevasket at de bryr seg ikke, eller tilmed mener dette er bra ting 🥴 16
Madame Butterfly Skrevet 26. desember 2021 #3 Skrevet 26. desember 2021 Tror det vil vise seg at denne omsorg for planeten ikke stikker så dypt. Når man merker det på egen lommebok, gidder man ikke lenger bry seg. Mine erfaringer er ikke at de som snakker mest om klima utfordringer, er de som lever den mest nøkterne livsstil. Forbruk må ned, strøm forbruk er mindre viktig. 9
Djungelvrål Skrevet 26. desember 2021 #4 Skrevet 26. desember 2021 Hvordan skal det gå im maten går opp 20%?? Er dette bestemt? Mat er jo allerede blitt svindyrt de 2-3 siste årene. 3
PetterKanin Skrevet 26. desember 2021 #5 Skrevet 26. desember 2021 Entern skrev (3 timer siden): Mange er nok så ideologisk hjernevasket at de bryr seg ikke, eller tilmed mener dette er bra ting 🥴 Det Entern skriver. 2
Gjest laPistola Skrevet 26. desember 2021 #6 Skrevet 26. desember 2021 Peonjenta skrev (5 minutter siden): Hvordan skal det gå im maten går opp 20%?? Er dette bestemt? Mat er jo allerede blitt svindyrt de 2-3 siste årene. Tallet er bare gjetning, men når råvarer og transport øker, så øker også utsalgsprisene. Det vil ikke bli en fast prosentsats.
Muskath Skrevet 26. desember 2021 #7 Skrevet 26. desember 2021 Matprisene kommer til å øke, vi må lære oss å leve mer nøkternt, slutte å kaste mat. Kanskje vi kunne prøvd å leve litt mer sånn som folk gjorde i gamle dager, sette pris på godene. 7
Entern Skrevet 26. desember 2021 #8 Skrevet 26. desember 2021 Muskath skrev (Akkurat nå): Matprisene kommer til å øke, vi må lære oss å leve mer nøkternt, slutte å kaste mat. Kanskje vi kunne prøvd å leve litt mer sånn som folk gjorde i gamle dager, sette pris på godene. Vet du hvordan folk flest levde i gamle dager...? Det gjør jeg ☹️ 7
Muskath Skrevet 26. desember 2021 #9 Skrevet 26. desember 2021 Just now, Entern said: Vet du hvordan folk flest levde i gamle dager...? Det gjør jeg ☹️ Folk i dag er generelt veldig bortskjemte, mange lever på lavkarbo f.eks. Vi må snu på dette, leve mer nøkternt. Hvem har sagt at vi/folk i dag skal ha det bedre enn folk før i tiden? 4
Entern Skrevet 26. desember 2021 #10 Skrevet 26. desember 2021 Muskath skrev (2 minutter siden): Folk i dag er generelt veldig bortskjemte, mange lever på lavkarbo f.eks. Vi må snu på dette, leve mer nøkternt. Hvem har sagt at vi/folk i dag skal ha det bedre enn folk før i tiden? Fordi et par tre generasjoner av våre forfedre, besteforeldre og bakover, jobbet og slet for at vi IKKE skulle trenge å leve på sild, poteter og vassgraut? Og hva er bortskjemt med lavkarbo? Lavkarbo er sunt. Man bør ikke stappe i seg mjølmat og poteter hele dagen hvis man ikke må. Men men, høres spekesild, poteter og vassgraut fristende ut så værsågo’ 🙂 9
Gjest laPistola Skrevet 26. desember 2021 #11 Skrevet 26. desember 2021 Muskath skrev (Akkurat nå): Folk i dag er generelt veldig bortskjemte, mange lever på lavkarbo f.eks. Vi må snu på dette, leve mer nøkternt. Hvem har sagt at vi/folk i dag skal ha det bedre enn folk før i tiden? Før i tiden levde jo alle på lavkarbo, hvordan klarte du og dra inn det? 🤣 jeg er enig med deg, « gamle dager» er jo et vidt begrep, men bare tilbake i min barndom levde vi jo mer nøkternt , kastet mindre mat ( og spiste mindre karbohydrater ) . Alt maset om høye matpriser og strømpriser er bare dumme vaner vi har lagt til oss de siste årene.
Callisto83 Skrevet 26. desember 2021 #12 Skrevet 26. desember 2021 Muskath skrev (4 minutter siden): Hvem har sagt at vi/folk i dag skal ha det bedre enn folk før i tiden? Hvorfor er det om å gjøre og ha det verst mulig i livet da? Hjelper det noe som helst på klima? Man må ha råd til å være innovative, og velge grønne løsninger. Selv håper jeg det masochistiske tankesettet som har fått spre seg her i landet forsvinner litt nå når folk ser konsekvensene av det. 6
Entern Skrevet 26. desember 2021 #13 Skrevet 26. desember 2021 Callisto83 skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det om å gjøre og ha det verst mulig i livet da? Hjelper det noe som helst på klima? Man må ha råd til å være innovative, og velge grønne løsninger. Selv håper jeg det masochistiske tankesettet som har fått spre seg her i landet forsvinner litt nå når folk ser konsekvensene av det. Det ser ut til å være en del av den «grønne» ideologien at folk skal undertrykkes og ha det vondt. Har de valget mellom noe som er bra for klima og noe som plager folk velger de alltid det siste. 5
A-hunter Skrevet 26. desember 2021 #14 Skrevet 26. desember 2021 Hørte på nyhetene i dag at nå er over 50% av nordmenn "alvorlig bekymret" for klimaendringene. Blant et så hjernedødt folk har politikerne en veldig enkel jobb. 4
Hesmeta Skrevet 26. desember 2021 #15 Skrevet 26. desember 2021 A-hunter skrev (1 minutt siden): Hørte på nyhetene i dag at nå er over 50% av nordmenn "alvorlig bekymret" for klimaendringene. Blant et så hjernedødt folk har politikerne en veldig enkel jobb. Fristet å si det motsatte om den andre halvdelen. For de med lite endringsvilje er det enklest å kalle andre hjernedøde 🙂 6
Muskath Skrevet 26. desember 2021 #16 Skrevet 26. desember 2021 12 minutter siden, laPistola said: Før i tiden levde jo alle på lavkarbo, hvordan klarte du og dra inn det? 🤣 jeg er enig med deg, « gamle dager» er jo et vidt begrep, men bare tilbake i min barndom levde vi jo mer nøkternt , kastet mindre mat ( og spiste mindre karbohydrater ) . Alt maset om høye matpriser og strømpriser er bare dumme vaner vi har lagt til oss de siste årene. Det var bare et eksempel på hva folk driver med, kunne like gjerne dratt inn forbruk ellers, reiser, hytter.. regner med at du skjønner hva jeg mente. 2
Entern Skrevet 26. desember 2021 #17 Skrevet 26. desember 2021 Muskath skrev (Akkurat nå): Det var bare et eksempel på hva folk driver med, kunne like gjerne dratt inn forbruk ellers, reiser, hytter.. regner med at du skjønner hva jeg mente. Vi skal sitte i små leiligheter og glo hele livet mens vi eter graut og silld? 4
Muskath Skrevet 26. desember 2021 #18 Skrevet 26. desember 2021 10 minutter siden, Callisto83 said: Hvorfor er det om å gjøre og ha det verst mulig i livet da? Hjelper det noe som helst på klima? Man må ha råd til å være innovative, og velge grønne løsninger. Selv håper jeg det masochistiske tankesettet som har fått spre seg her i landet forsvinner litt nå når folk ser konsekvensene av det. Det er overhodet ikke om å gjøre å ha det verst mulig. Men jeg tror at mange er bortskjemte og forlanger at alt skal være behagelig i livet. 3
Muskath Skrevet 26. desember 2021 #19 Skrevet 26. desember 2021 16 minutter siden, Entern said: Fordi et par tre generasjoner av våre forfedre, besteforeldre og bakover, jobbet og slet for at vi IKKE skulle trenge å leve på sild, poteter og vassgraut? Og hva er bortskjemt med lavkarbo? Lavkarbo er sunt. Man bør ikke stappe i seg mjølmat og poteter hele dagen hvis man ikke må. Men men, høres spekesild, poteter og vassgraut fristende ut så værsågo’ 🙂 Det er vel den siste setningen din som er noe av poenget her. Ingen, eller veldig få, er villig til å fire noe som helst på egne personlige goder. Lavkarbo var bare et eksempel, med tanke på at hvis alle på kloden skulle leve sånn, så ville det neppe være bærekraftig. 4
Entern Skrevet 26. desember 2021 #20 Skrevet 26. desember 2021 Muskath skrev (Akkurat nå): Det er vel den siste setningen din som er noe av poenget her. Ingen, eller veldig få, er villig til å fire noe som helst på egne personlige goder. Lavkarbo var bare et eksempel, med tanke på at hvis alle på kloden skulle leve sånn, så ville det neppe være bærekraftig. Det har du rett i. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå