Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er syns ting som shampo, balsam, dusjsåpe og sminkefjernar er dyrt.

Det svir litt i lommeboka kvar gong eg må kjøpe sånne ting (og det må eg ofte! :ler: )

Ellers syns eg frisør er så dyrt at det tar eg meg rett og slett ikkje råd til ;)

Når det gjeld mat er eg litt gneta på kvitosten min :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Jeg synes middag er dyrt, om man skal kjøpe ordentlig næringsrik mat med grønnsaker og alt. Derfor blir det ofte litt lettvinte og billigere løsninger, selv om jeg ikke liker at det blir sånn.

Jeg synes sko er veldig dyrt i forhold til hva man får for pengene, spesielt barnesko. Og de må jo også byttes ut så ofte! :forvirret:

Skrevet

For de fleste varer synes jeg at jeg har ganske gode valgmuligheter når det gjelder hvilken prisklasse jeg vil legge meg på. For hygieneartikler, for eksempel, kan man jo velge dusjsåpe fra 10 kroner og opp mot flere hundre!

Jeg synes sunne matvarer som frukt, grønnsaker og fersk fisk er for dyrt i forhold til usunne matvarer som snacks, godteri, mel- og glutamatbasert halvfabrikata osv. Men det er egentlig det urimelige i forholdet som plager meg, ikke prisen i seg selv.

Men bil - DET er dyrt det!!! Men selv om det er sure avgiftspenger mener jeg jo egentlig at det er bra med kraftige tiltak for å redusere bilbruken...

Gjest StoreSky
Skrevet

Månedskort er dyrt! Ikke kan man velge billigere alternativer liksom....

Skrevet

Vaskemiddel, tøymykner, og diverse rengjøringssprayer syns jeg det går irriterende mye penger på. Det er vel fordi jeg føler jeg handler slikt så ofte. Ellers er det temmelig dyrt med bilforsikring, bensin og årsavgift, men friheten med bil er verdt det.

Gjest Violetta
Skrevet
Jeg synes sunne matvarer som frukt, grønnsaker og fersk fisk er for dyrt i forhold til usunne matvarer som snacks, godteri, mel- og glutamatbasert halvfabrikata osv.

Det var det jeg mente, men mye bedre formulert. ;)

Skrevet

Må si jeg synes sko og uteklær til datteren er dyrt. Føler at jeg må velge beste kvalitet på alt hun skal ha i barnehagen i og med jeg ikke er der og kan passe på at hun ikke fryser eller er ukomfortabel på noen måte på grunn av klærne sine.

Skrevet
Eg er syns ting som shampo, balsam, dusjsåpe og sminkefjernar er dyrt.

Det svir litt i lommeboka kvar gong eg må kjøpe sånne ting (og det må eg ofte!  :ler: )

Ellers syns eg frisør er så dyrt at det tar eg meg rett og slett ikkje råd til  ;)

Når det gjeld mat er eg litt gneta på kvitosten min  :ler:

Hvor ofte kjøper du shampoo og hvor lenge varer den?

Skrevet

månedskort i oslo. har bodd her i 3 år, gått opp 50 kroner pr. år. SKAMMELIG

Gjest Violetta
Skrevet
månedskort i oslo. har bodd her i 3 år, gått opp 50 kroner pr. år. SKAMMELIG

Det er faktisk helt motsatt her i Stavangerdistriktet. Det koster 350,- om sommeren og 550,- om vinteren, og det kan man bruke over hele Nord-Jæren! Synes det er billig jeg. Spesielt når man tenker på at man kan reise 2 voksne og tre barn etter kl fem og i helgene. Og låne det bort, for det er ikke personavhengig.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg syns skikkelig middag er dyrt. Med skikkelig middag mener jeg kjøtt, grønnsaker, saus og poteter. Så derfor spiser jeg sjelden middag. I forrige uke lagde jeg middag til 3 personer, og da måtte jeg leve på nudler o.l. resten av uka :sur:

Skrevet

jeg syns GULOST er fryktelig dyrt! vi kjøper en 2-3 ganger i uka :( går med mye ost her i huset.... så syns jeg månedskort var dritdyrt den gang jeg var avhengig av det....

ellers syns jeg linsevæske er for dyrt... hmmm ny foundation må jeg kjøpe hvert kvartal, det er altfor dyrt.... å gå til legen er en luxus jeg sjelden orker... (koster 135 hva?)

hmmm hva mer.. jeg kommer på mer straks altså!

Gjest Hilde K S
Skrevet

Dyrt:

- alle vaskemidler som har god nok kvalitet

- alle ferskvarer med god nok kvalitet

- linser, sånne til å se bedre med, altså

- barnesko, prisen på et par skikkelige sko er sinnsyk. Goretex til minsten på 4 koster kr 750,-

- bøker

- det meste av hygieneartikler som såpe, shampo osv

Skrevet

Sunne matvarer som grønnsaker og frukt synes jeg er dyrt.

Og pensumbøker!

Skrevet

reiser med kollektivtransport er altfor dyrt.

her i oslo har vi ikke råd til å ta bussen i stedet for å kjøre! et månedskort koster 700 kr, det blir 1400 for oss to. kjører vi bil istedenfor får vi bensinutgifter på rundt 400 i mnd. det er helt sykt! :frustrert:

føles fælt å være en del av problemet, men vi har ikke råd til 1000 kr mer i reiseutgifter i mnd :tristbla:

samme greia i hjembyen. foreldra mine har regna på det, og det ville være mange ganger så dyrt for dem å ta buss enn å kjøre, selv hvis de har hver sin bil. der må man kjøpe billett på hver buss da. så hvis man skal bytte buss på turen må man kjøpe to billetter :frustrert:

hvis jeg skal reise med tog til hjembyen blir det ofte dobbelt så dyrt som å ta flyet. det desidert billigste er å kjøre bil :frustrert: det er ikke lett å prøve å være miljøvennlig her i landet :tristbla:

Skrevet

Bensin er dyrt! Mat er også dyrt når en er mor til tre tenåringssønner! De to tingene er det verste jeg vet å bruke penger på, og så bare må man jo ha det. :)

Gjest Gjest_vinterbrud_*
Skrevet

Bleier synes jeg er litt dyrt,det og bind.Prøver å handle der det er billig.

Gjest Violetta
Skrevet
Bleier synes jeg er litt dyrt,det og bind.Prøver å handle der det er billig.

Nå kjøper ikke jeg bleier lenger, men jeg har akkurat motsatt oppfatning enn deg av prisen på bleier! Da det var aktuelt her i huset, for åtte-ni år siden, kostet en pakke med bleier ofte 70-80 kroner. Da var det om å gjøre å hamstre inn når de var på tilbud til 55,90!

Skrevet

Frukt og grønnsaker er forholdsvis dyrt, men ikke noe jeg kvier for å kjøpe. Busskort, derimot :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...