Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen mennesker man møter i livet er voldsomt manipulerende. Jeg mener at for drive med slike ting, så må man redusere andre til nesten "gjenstander". I hele manipulasjonsprosessen ligger det en reduksjon. Den vil varriere avghengig av hva man snakker om.

Slik jeg ser det kan man ikke omgås denne type mennesker veldig lenge fordi man blir utslitt.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Therese? Er du her?

Anonymkode: 7bd60...cf3

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Therese? Er du her?

Anonymkode: 7bd60...cf3

Nei, når jeg tar av meg den blå parykken og kjolen så heter jeg ikke Therese. Jeg heter altså bare Therese i bar-området langs kaikanten. Og bare i helgene.

• Liker 2
Skrevet
Michaelhe skrev (1 time siden):

Noen mennesker man møter i livet er voldsomt manipulerende. Jeg mener at for drive med slike ting, så må man redusere andre til nesten "gjenstander". I hele manipulasjonsprosessen ligger det en reduksjon. Den vil varriere avghengig av hva man snakker om.

Slik jeg ser det kan man ikke omgås denne type mennesker veldig lenge fordi man blir utslitt.

Yup, man blir utslitt. Og driver de med gaslighting, lovebombing osv. i tillegg så kan man fort bli forvirret og ikke forstå at man blir manipulert. elelr, man forstår, men så tilgir man, også skjer det på nytt og så lovebomber de og da tilgir man igjen og så skjer det noe nytt rart og så... ja. Man blir utslitt, men det er ikek alltid så lett å komme seg unna....

Jeg har fått så mye av dette i livet at jeg ikke stoler på folk lengre. Det tar meg år og dag før jeg vil stole på noen. Jeg lytter til hvordan folk er, hvordan de formulerer setninger, ser hvordan de oppfører seg over tid, følger med på om det virker sant eller usant. Og med en gang jeg føler på meg at her er det noe som ikke stemmer (og det kjenner jeg kuun på pga. erfaring, tidligere så jeg ikke disse tingene komme like fort) -ja da går jeg. Og det gjelder bare vennskapelige relasjoner også.

Orker ikke mer jeg. Vil ha kontroll over eget liv og vil ikke slippe inn noen som som driver med spill, eller som river meg ned.

Nå holder jeg på å bli en gråstein for noen av de som jeg må forholde meg til, det er litt av en jobb det også. Og det betyr at jeg holder ut med noen jeg må holde ut med, men resten får et "bye, bye, talk to my hand" på en nøytral måte som gjør at ingen blir sinte, de blir bare avvist.

Anonymkode: b7c60...445

Skrevet

Oh, det må jeg også si -jeg går heller ikke med på å være en "flying monkey". Ja faktisk har jeg problemer med mennesker som har mange "fans", altså en gruppe mennesker som ser opp til dem selv om de oppfører seg kontrollerende og kjipt mot både dem og gjerne sin partner.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Oh, det må jeg også si -jeg går heller ikke med på å være en "flying monkey". Ja faktisk har jeg problemer med mennesker som har mange "fans", altså en gruppe mennesker som ser opp til dem selv om de oppfører seg kontrollerende og kjipt mot både dem og gjerne sin partner.

Noen ganger ser jeg smellvakre menn med flotte kropper, gode hoder og gode jobber. Jeg er ikke overrasket over at de er populære. Hadde det bare fantes en lovlig måte jeg kunne gjort livet surt for dem :)

Noen er bare veldig heldige både fra naturen og livets side.

Jeg hadde en god venn (ikke noe mer, en normalt pen person) da jeg var yngre. Han var en veldig blid og utadvent person. Bare gode sider slik jeg så det. Men jeg følte at han kjørte fullstendig over meg, og at jeg ikke fikk puste. Han var ikke manipulerende.

Med manipulerende mener jeg folk som tar avgjørelser på dine vegne, skal bestemme ting som som du driver med. De kan lyve for å få deg i visse retninger, gjøre masse andre rare ting. Noen ganger tror de at de ikke blir gjennomskuet. Men når du har oppdaget mønstrene, så blir alt plutselig voldsomt forutsigelig. Du vet hva som kommer rundt hvert eneste hjørne. Så setter man seg ned og tenker på alle tingene de må ha drevet med for at resultatet skal bli det du ser, og da blir man litt redd.

Det er jo ikke alle slike som er farlige, men man blir jo utslitt.

Endret av Michaelhe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...