GrønnNellik68 Skrevet 25. desember 2021 #1 Skrevet 25. desember 2021 Den ser ut til å bryte sammen uansett. Sjelden jeg har truffet fastlegen min så see ikke poenget med fastlege. https://www.dagbladet.no/nyheter/blir-verre-og-verre/74981223 1
Mwanafunzi Skrevet 25. desember 2021 #2 Skrevet 25. desember 2021 Enig. Noe bør gjøres. Her er ventetid på fastlege flere år, og det er veldig mange som slutter. 3
GrønnNellik68 Skrevet 25. desember 2021 Forfatter #3 Skrevet 25. desember 2021 Mwanafunzi skrev (20 minutter siden): Enig. Noe bør gjøres. Her er ventetid på fastlege flere år, og det er veldig mange som slutter. ja skal du inn litt fort så treffer du aldri fastlegen uansett..er sånn type 1,5 mnd ventetid på min i hvertfall før det blir en ledig . Det har jeg uansett ikke bruk for. 2
Gjest Alterego666 Skrevet 25. desember 2021 #4 Skrevet 25. desember 2021 Nå er ikke jeg ofte hos fastlegen, men jeg tenker på dette som en i prinsippet god ordning som dessverre er massivt underfinansiert. Mange leger brenner ut under massivt arbeidspress og relativt sett lav betaling og anseelse.
GrønnNellik68 Skrevet 25. desember 2021 Forfatter #5 Skrevet 25. desember 2021 Alterego666 skrev (2 minutter siden): Nå er ikke jeg ofte hos fastlegen, men jeg tenker på dette som en i prinsippet god ordning som dessverre er massivt underfinansiert. Mange leger brenner ut under massivt arbeidspress og relativt sett lav betaling og anseelse. ja det funker tydeligvis ikke så hvorfor ikke gå tilbake til slik vi hadde det før. Det fungerte bedre syns jeg istede for å stresse med dette her. 1
Gjest Alterego666 Skrevet 25. desember 2021 #6 Skrevet 25. desember 2021 GrønnNellik68 skrev (5 minutter siden): ja det funker tydeligvis ikke så hvorfor ikke gå tilbake til slik vi hadde det før. Det fungerte bedre syns jeg istede for å stresse med dette her. Hva fungerte bedre før? Én av tingene jeg liker med fastlegen min er at jeg jar brukt samme lege i 20 år, og legen kjenner min helse godt.
GrønnNellik68 Skrevet 25. desember 2021 Forfatter #7 Skrevet 25. desember 2021 Alterego666 skrev (Akkurat nå): Hva fungerte bedre før? Én av tingene jeg liker med fastlegen min er at jeg jar brukt samme lege i 20 år, og legen kjenner min helse godt. har aldri hatt noe fast bortsett fra på mindre steder der var det kun 1 lege men aldri noe problem med å komme seg inn på samme dag. Å vente 1-2 mnd på fastlegen er jo bare null poeng..hadde det fungert så hadde jeg vært enig med deg der man kom til fastlegen sin hver gang man måtte til legen en stund og komme inn senest dagen etter lissom. Men vi er langt unna der. 1
Gjest Alterego666 Skrevet 25. desember 2021 #8 Skrevet 25. desember 2021 Jeg skjønner at det oppleves som et problem. Jeg har alltid kommet inn til min lege på dagen når det er hastverk. Kanskje én uke å vente på vanlig konsultasjon. Jeg opplever altså ingen problemer, men fra hva jeg leser sliter man med å rekruttere nye fastleger når noen gir seg fordi de er utbrente. Jeg tenker at med bedre finansiering trenger hver lege færre pasienter, og de vil da få mer tid per pasient. Jeg ser også at enkelte kommuner ansetter fastleger i faste stillinger. Jeg vet ikke nok til å peke på konkrete løsninger, men jeg setter pris på at jeg har én lege som kjenner meg og min situasjon. Det vil jeg gjerne beholde uansett hvilke endringer man iverksetter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå