AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #1 Skrevet 25. desember 2021 I går igjen som alle år de siste 17 år. «Kun» gavekort. Kjekt med gavekort. Men vi har felles økonomi, så kunne jo kjøpt det selv. Tenker han har brukt 5 min på å ordne gaven. Ingen sjel eller tanke bak. Ikke har han ordnet noe fra barna heller. Jeg blir så skuffa. Er det innafor å føle på det? Anonymkode: 9c81e...afc 21
Hurrahei Skrevet 25. desember 2021 #2 Skrevet 25. desember 2021 Ja. 17 år??? 😳 Har han ikke funnet på noen ting, noen ganger? 19
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #3 Skrevet 25. desember 2021 Ja, det synes jeg er innafor å være skuffa for. Min mann er heller ikke så oppfinnsom, han går etter ønskeliste. Men han skal ha kred for å finne virkelig gode alternativet fra ønskelista, altså noe som er bra og gjennomtenkt innafor «riktig kategori» Anonymkode: df48b...687 10
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #4 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Min mann er heller ikke så oppfinnsom, han går etter ønskeliste. Men han skal ha kred for å finne virkelig gode alternativet fra ønskelista, altså noe som er bra og gjennomtenkt innafor «riktig kategori» Anonymkode: df48b...687 Inafor riktig kategori? Du får ønskelisten din til å høres ut som en hel katalog. Anonymkode: 2495a...85e 13
Frauken Skrevet 25. desember 2021 #5 Skrevet 25. desember 2021 Ja det er lov å være skuffet. Hva med å skrive en ønskeliste neste gang? Det gjør jeg og jeg vet han setter stor pris på det, han er ingen shopping person og er redd for å kjøpe noe jeg ikke liker. Det trenger ikke være en helt spesifikk ønskeliste men feks «nette øredobber i gull» eller «liten svart skinnveske» 8
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #6 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): I går igjen som alle år de siste 17 år. «Kun» gavekort. Kjekt med gavekort. Men vi har felles økonomi, så kunne jo kjøpt det selv. Tenker han har brukt 5 min på å ordne gaven. Ingen sjel eller tanke bak. Ikke har han ordnet noe fra barna heller. Jeg blir så skuffa. Er det innafor å føle på det? Anonymkode: 9c81e...afc Ja, det er lov til å føle seg skuffet. Men, om det er gavekort eller gave spiller vel ingen rolle sånn sett når dere har felles økonomi? Støtter forslagene over ang. ønskeliste. Da slipper han å tenke selv utover å plukke ut noe fra lista. Anonymkode: 9dbb9...b5f 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #7 Skrevet 25. desember 2021 Synes det er mest bemerkelsesverdig at du reagerer først etter 17 år. Dette kunne du fint ha løst allerede på år 2 eller 3 spør du meg i stedet for å bli skuffet på det 17. året. Løsningen er selvfølgelig en ønskeliste, hvor butikknavn + hyllenummer er påført lista. Anonymkode: 95a1f...21a 24
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #8 Skrevet 25. desember 2021 Etter 17 år? Gavekort hvert år i 17år? Ja klart du kan være skuffa, men for faen, etter alle de årene, hvorfor skal han plutselig innse at gavekort ikke er the shit når du ikke har sagt noe en gang? Har du bare lidd deg gjennom 17 julaften og først nå synes det er tid å pipe opp og si noe? Anonymkode: c7aea...14d 13
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #9 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Etter 17 år? Gavekort hvert år i 17år? Ja klart du kan være skuffa, men for faen, etter alle de årene, hvorfor skal han plutselig innse at gavekort ikke er the shit når du ikke har sagt noe en gang? Har du bare lidd deg gjennom 17 julaften og først nå synes det er tid å pipe opp og si noe? Anonymkode: c7aea...14d For å legge til mitt eget innlegg, klage kan du først når du har kommet med konkrete ønsker og forslag, og det blir oversett. Jeg skjønner at du er skuffet, men jeg synes det driver med er like ille, klager innvendig, tror folk er tankelesere, og smiler på utsiden som en martyr. Anonymkode: c7aea...14d 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #10 Skrevet 25. desember 2021 Jeg må ærlig si at jeg synes voksne folk legger for mye i gaver .. Voksne setter vel heller mer pris på godt selskap, god mat og drikke i jula? Anonymkode: b54ef...eb7 11
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #11 Skrevet 25. desember 2021 Frauken skrev (43 minutter siden): Det trenger ikke være en helt spesifikk ønskeliste men feks «nette øredobber i gull» eller «liten svart skinnveske» Tuller du? Da blir det jo bare enda verre.. AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Løsningen er selvfølgelig en ønskeliste, hvor butikknavn + hyllenummer er påført lista. Anonymkode: 95a1f...21a Jepp. Anonymkode: 2495a...85e 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #12 Skrevet 25. desember 2021 Skriv ønskeliste! Det gjør mannen min og meg. Vi skriver alle de kule tingene til hverandre, det gjør at gavene til hverandre er de kjekkeste vi får hvert år. Anonymkode: 21d99...b7a 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #13 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Inafor riktig kategori? Du får ønskelisten din til å høres ut som en hel katalog. Anonymkode: 2495a...85e Ja, du vet. Fryktelig avansert å ønske seg tøfler for eksempel. Tenkte jeg ikke skulle være så spesifikk. Men det jeg mener er at han gjør research, sjekker ut mange alternativer og deretter kjøper noen skikkelig bra sko som er tilpasset mitt eksakte behov (med byttelapp i tilfelle han bomma selvsagt). Anonymkode: df48b...687
Rosatoast Skrevet 25. desember 2021 #14 Skrevet 25. desember 2021 Ja det har du lov til å føle deg. Det er ganske normalt å gi en relativt personlig gave til partneren sin, eller noe en vet hen liker.. I år ga pappa stemoren min en ny krimbok, og gavekort. Hun elsker å lese så det var helt innafor, ikke alle som liker eller vet hva de skal kjøpe til noen som har alt så da er gavekort fint. Hvis du ønsker å bli satt pris på må du formidle dette, ikke alle mannfolk leser tanker ei heller forstår dette. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, du vet. Fryktelig avansert å ønske seg tøfler for eksempel. Tenkte jeg ikke skulle være så spesifikk. Men det jeg mener er at han gjør research, sjekker ut mange alternativer og deretter kjøper noen skikkelig bra sko som er tilpasset mitt eksakte behov (med byttelapp i tilfelle han bomma selvsagt). Anonymkode: df48b...687 Svært få menn som lever opp til det eksemplet du kommer med her. 4
PetterKanin Skrevet 25. desember 2021 #15 Skrevet 25. desember 2021 Om man ikke har "alt", ja. De fleste av oss voksne i Norge kan kjøpe det vi vil innenfor rimelighetens grenser.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #16 Skrevet 25. desember 2021 Rosatoast skrev (12 minutter siden): Svært få menn som lever opp til det eksemplet du kommer med her. Korrekt. De fleste menn vet at sexlivet dør ut om de begynner sånn som det der. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, du vet. Fryktelig avansert å ønske seg tøfler for eksempel. Tenkte jeg ikke skulle være så spesifikk. Men det jeg mener er at han gjør research, sjekker ut mange alternativer og deretter kjøper noen skikkelig bra sko som er tilpasset mitt eksakte behov (med byttelapp i tilfelle han bomma selvsagt). Anonymkode: df48b...687 Lykke til med å bli naturlig våt av en sånn mann. Anonymkode: 2495a...85e
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #17 Skrevet 25. desember 2021 Du får være takknemlig for det du får. Ingen skal diktere hva andre skal gi i julegave. Anonymkode: 21cf6...d20
Jadaomatte Skrevet 25. desember 2021 #18 Skrevet 25. desember 2021 Jeg blir også skuffet, hvert eneste år, selv om jeg vet han ikke kjøper noe. Kan ikke for det. Skylder på at han ikke vet hva han skal kjøpe, men hvert år får han ønskeliste, alt fra ca 100 lappen og opptill nyttige fellesting til noen tusenlapper. Jeg sier at jeg hadde satt stor på å få noe, at jeg liker å få gaver og at jeg synest han burde handle til meg. Hintet forsikrig om dette de første årene, så tydeligere de neste, Nå får han klar tale, så det er ikke snakk om at han ikke forstår at jeg ønsker meg noe. 1
Rhodiola Skrevet 25. desember 2021 #19 Skrevet 25. desember 2021 Tråden er ryddet for diskriminerende innhold og spekulasjoner. - Rhodiola, mod.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #20 Skrevet 25. desember 2021 Rosatoast skrev (14 minutter siden): Svært få menn som lever opp til det eksemplet du kommer med her. Nå var kanskje eksempelet du siterte med tøfler litt rart. Men min mann (og de fleste menn jeg kjenner) gjør jo research. Jeg ønsker meg feks en dagstursekk, da gjør jo mannen research for å finne en god sekk. Jeg gjør jo det samme for å finne de perfekte skia eller turkniven eller soveposen til min mann osv. Jeg synes ikke det er for mye å kreve. Anonymkode: 8d5b3...7a7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå