Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ilandsproblem, jeg vet. Eller ikke problem, men noe jeg syns er snodig. Jeg har en kollega som er utrolig hyggelig, snill og en god kollega. Vi jobber i butikk, og har et godt arbeidsmiljø. Jeg har bitt meg i merke at på sosiale medier liker hun alle andres bilder og innlegg, men det er flere år siden hun likte noe jeg la ut. På jobb kan hun kommentere noe jeg har lagt ut så hun ser det jo, som "så fin kjole du hadde på det nyttårsbildet" 

Jeg legger ikke ut så mye på sosiale medier, det er ikke det. Min eneste teori kan være sjalusi, da jeg har små barn og hun er barnløs. Samtidig kommenterer og liker hun andre kollegaers innlegg med barn. Hadde hun oppført seg nedlatende mot meg på jobb så hadde jeg skjønt det, men hun er en grei kollega så derfor er dette så rart. Mange har lagt ut god jul bilder de siste dagene inkludert meg selv og hun skriver god jul til alle men ikke til meg. Som alltid. Jeg liker og kommenterer det hun legger ut, men er jeg barnslig hvis jeg slutter å gjøre dette? Ironisk nok så kom hun til meg en dag på lageret mens det var bare henne og meg og lurte på om det var teit av henne å slette enkelte på snapchat da de aldri ga lyd fra seg. 

Anonymkode: 5ab6e...6ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overskriften tydet på at du blir ignorert i sosiale medier. Men så snakker du om EN person? Det er veldig spesielt å i det hele tatt følge med på dette. Men du vet kanskje ikke at sosiale medier har algoritmer som gjør at man bare ser et lite utvalg av det folk legger ut? Jeg har mange venner på facebook som tilsynelatende sjelden eller aldri legger ut noe, men hvis jeg klikker meg inn på profilen deres ser jeg at de har lagt ut jevnt og trutt. Og det er da uansett ikke slik at jeg trykker liker på ALT folk legger ut, da hadde jeg jo aldri fått tid til annet. I går var jeg ikke på facebook, men ser jo at det ville tatt meg hele dagen om jeg skulle kommentert eller likt på alle som skrev god jul i løpet av dagen. Og så skriver du attpåtil at du tror hun er sjalu fordi du har barn? Ærlig talt. Du er kanskje av de som legger ut mye om barna? Men summa summarum - du overtenker. 

Anonymkode: 3c960...a92

• Liker 4
Skrevet

Du klager altså over at denne damen ikke kommuniserer med deg på sosiale medier, men det er en dame du treffer hver dag (muligens) og som kommuniserer med henne i virkeligheten. Hun er faktisk også hyggelig og kommenterer ting du har lagt ut på sosiale medier i positive vendinger?

Dette KAN da ikke være noe problem? Det må da alltid være mer riktig og viktig OG koselig å kommunisere med mennesker i virkeligheten?

• Liker 4
Skrevet

Kanskje hun ikkeser på deg som en av de nære? Hvor lenge har du vært i jobben? Og har hun venninnekontakt med noen av de andre på fritiden?

Anonymkode: 496f5...2fe

Skrevet
9 minutter siden, Teatrica said:

Du klager altså over at denne damen ikke kommuniserer med deg på sosiale medier, men det er en dame du treffer hver dag (muligens) og som kommuniserer med henne i virkeligheten. Hun er faktisk også hyggelig og kommenterer ting du har lagt ut på sosiale medier i positive vendinger?

Dette KAN da ikke være noe problem? Det må da alltid være mer riktig og viktig OG koselig å kommunisere med mennesker i virkeligheten?

Dette minner faktisk ganske mye om den tråden med hun som mislikte at hun fikk personlige hilsner istedenfor på facebook til bursdagen...

Anonymkode: 3c960...a92

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min eneste teori kan være sjalusi, da jeg har små barn og hun er barnløs. Samtidig kommenterer og liker hun andre kollegaers innlegg med barn.

Hvis hun liker andre folks babybilder er det lite sannsynlig det handler om misunnelse.

Og om hun som barnløs heller ikke hadde likt andres barnebilder heller så handler det mest sannsynlig (og utrolig nok) sjeldent om misunnelse, men om en generell manglende interesse for barn og barnebilder. For egen del, og som selvvalgt barnløs, er vel generelle familiebilder og bilder av barn noe av det minst engasjerende jeg ser på SoMe.

Anonymkode: 07585...823

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...