Gå til innhold

Er det normalt at føelsene for partner svinger litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har det bra sammen men av og til føler jeg føelsene svinger litt. At jeg lurer på om han er rett. Dette er selvfølgelig ikke noe jeg sier men på grunn av at han har et barn er det jeg som må tilpasse meg mye og mulig det påvirker. 

Anonymkode: 27a16...45d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Man må ikke tro at man skal være forelsket hele tida. Men i det store bildet er det viktig med flere gode dager enn dårlige. Det er en grunn til at man sier «i gode og onde dager». Min erfaring er ihvertfall at det hjelper å fokusere på det positive med partneren sin, da blir det lettere å holde ut når det er litt kjipt også.

Anonymkode: 73322...344

• Liker 8
Skrevet

Hormoner

Anonymkode: 8df20...61a

• Liker 4
Skrevet

Vi har vært sammen i snart 15 år, livet går opp og ned. Følelsene også. Det er helt normalt. Man kan ikke gå rundt å være nyforelska til en hver tid, over mange år. 

Anonymkode: 9424a...69d

• Liker 4
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Hormoner

Her er fasiten. 

Det er også kvinnen som har disse emosjonelle berg og dalbanene. Mannen er som regel inneforstått med at man er sammen med den man er sammen med og at tiltrekningen avtar naturlig med årene. 

Anonymkode: 66b1d...9e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Her er fasiten. 

Det er også kvinnen som har disse emosjonelle berg og dalbanene. Mannen er som regel inneforstått med at man er sammen med den man er sammen med og at tiltrekningen avtar naturlig med årene. 

Ja, menn er mer jevnt bitchy. 

Anonymkode: 58cda...7ba

• Liker 5
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, menn er mer jevnt bitchy. 

Menn er konkrete og du vet alltid hvordan du har de. Tolkningen av hva de gjør, sier, tenker er det kvinner som står for. Ofte er det også der problemene oppstår. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Menn er konkrete og du vet alltid hvordan du har de. 

Du har data mange menn, eller? 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har vært med mannen min i 15 år og min erfaring er at det svinger.

Anonymkode: 19a69...cd7

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt. Vært sammen i 14 år, og her går det både opp og ned. Men i langvarige forhold så må man hele tiden velge hverandre ❤️ Min mann kan være verdens mest irriterende jævel, men de aller fleste dagene i året så er jeg jo skikkelig forelsket i han. Men så har man barn, studier, jobb, økonomi, hus osv som spiller inn på hverdagen, og det er helt ok å ikke være på topp på alle områder, er vi slitne så kan det gjenspeile seg i forholdet vårt - mindre sex, mindre tid sammen osv. Vi har blitt flinke til å snakke om sånt, men det er klart at det går litt opp og ned i perioder likevel - som hos de fleste ❤️

Anonymkode: d0b90...435

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt varierer det. Jeg har voksne barn, og jeg liker ikke de heller like godt alltid. Like glad i de alltid, men de vet å gjøre seg vanskelige å like av og til. 

Elsker jobben min, men det er ikke alltid like stas å stå opp tidlig for å gå på jobb. 

Har et fint forhold til foreldrene mine, men trenger litt avstand av og til. 

Når alt annet varierer, så hvorfor skal følelsene for partner være like alltid? 

Anonymkode: 898b1...12f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Menn er konkrete og du vet alltid hvordan du har de. Tolkningen av hva de gjør, sier, tenker er det kvinner som står for. Ofte er det også der problemene oppstår. 

Hvis kvinnen greier å tolke ting ut av hva mannen sier,  vil det ikke da si at mannen ikke har vært konkret nok?

Anonymkode: 8f243...6bc

• Liker 1
Skrevet

Ikke bare litt heller. 

Slikt svinger for oss begge to her. 

• Liker 1
Skrevet

Ja det svinger og ett godt råd lengre opp her er å velge hverandre. Det må man gjøre igjen og igjen. Hver gang vi krangler går jeg gjennom tankene og følelsene og velger han tross alt fordi jeg vet han har så mye godt med seg. Når alt er bare kjedelig og hverdag velger jeg han fordi det er stabilt og godt å vite at jeg har han i slike perioder også.

Anonymkode: adf4e...031

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vi har det bra sammen men av og til føler jeg føelsene svinger litt. At jeg lurer på om han er rett. Dette er selvfølgelig ikke noe jeg sier men på grunn av at han har et barn er det jeg som må tilpasse meg mye og mulig det påvirker. 

Anonymkode: 27a16...45d

Tror det er mer normalt enn ikke, men de fleste snakker ikke om det høyt, blir nesten litt tabu. Når man er sammen over tid så vil man gå gjennom et spekter av ulike følelser. Men det er slik med kjærlighet, man må jobbe med den, ellers visner den.

Anonymkode: a4d2a...da8

Skrevet

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hormoner

Virkelig?

Er det slik for kvinner at absolutt alt kan og skal tilskrives hormoner?

Det kalles følelser og er veldig normalt. 

Anonymkode: b551b...ffd

Skrevet

Hormonsvingninger gjennom syklusen kan gjøre MYE med kropp, sinn og følelser.

Skrevet
Kala skrev (5 minutter siden):

Hormonsvingninger gjennom syklusen kan gjøre MYE med kropp, sinn og følelser.

Ingen som benekter det, men hvordan forklarer du menns svingninger?  

Jeg er en voksen mann, har to lange forhold bak meg, i tillegg utallige korte forhold. I alle mine forhold så har følelsene svingt. Mest i de lange forholdene. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ingen som benekter det, men hvordan forklarer du menns svingninger?  

Jeg er en voksen mann, har to lange forhold bak meg, i tillegg utallige korte forhold. I alle mine forhold så har følelsene svingt. Mest i de lange forholdene. 

Du er klar over at menn har hormoner og sin egen syklus? Og det ene utelukker ikke det andre. Jeg skriver rett og slett om hormoner og menssyklusen hos kvinner påvirker langt mer enn hva veldig mange er klar over. Forholdet mitt holdt på å gå til grunne pga bestemte følelser som dukket opp til bestemte tider i syklusen min. Før denne koblingen gikk opp for meg, trodde jeg disse følelsene jeg plutselig fikk, handlet om forholdet mitt, om han, og at noe ikke stemte med oss. Mens det hele tiden var måten jeg reagerte på svingningene i min kropp. Skjønner du?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...