Gå til innhold

Amming og alkohol: yay or nay?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakker ikke om store mengder, men 1 glass 1-2 X i uka. Dere med peil; er det innafor eller ikke?

Anonymkode: 15344...6fd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ok :) 

Anonymkode: 56ce2...8d0

• Liker 5
Skrevet

Mengend alkohol i melken din etter ett glass vin er lavere en i mat og drikke som kalles alkoholfri.

Jeg tar meg et glass eller en øl innimellom selv om jeg ammer :) 

Anonymkode: c0b66...d88

• Liker 7
Skrevet

Det er så ekstremt små mengder som går i melken at det går fint med mindre du drikker alkohol ofte. Du skal heller ikke være full eller beruset når du håndterer et barn. Er i utp derfor en skal være forsiktig. Se www.ammehjelpen.no der står det mye nyttig. 

Anonymkode: 8169a...c22

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg snakker ikke om store mengder, men 1 glass 1-2 X i uka. Dere med peil; er det innafor eller ikke?

Null problem 

Anonymkode: 54083...52a

• Liker 2
Skrevet

Ikke noe problem, prosenten i melka er samme som din promille. Har du promille på 1, er da melka de beregnet som 1% alkohol. Altså ikke super mye. Men helst ikke drikk store mengder uansett. Ett glass i ny og ne er nok greit. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helt ok! 

Anonymkode: 5757a...25d

• Liker 1
Skrevet

Tenker man skal ha minst like høy standard for amming som for eksempel jobb. 

Jobb og alkohol? Bare et glass eller to? Du bestemmer.

Anonymkode: 9d5ee...cbf

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor det? 😊

• Liker 4
Skrevet

Det er innafor. Større mengder er også greit når barnet er så stort at det ikke skal ammes før neste morgen. 

Jeg gjorde det aldri selv, fordi jeg var livredd for å gjøre noe feil, og ikke hadde lært meg prosentregning enda (😂😂😉😉😁). Men senere skjønte jeg jo at det var tullete å være så hysterisk. 😊

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt helt ok! Hvorfor skulle det ikke være det?

Anonymkode: be9ff...fe1

• Liker 1
Skrevet

Alkohol to ganger i uken hører ikke sammen med det å ha barn. Amming eller ikke. En uting med foreldre som drikker så mye.

Anonymkode: 0ad97...751

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Alkohol to ganger i uken hører ikke sammen med det å ha barn. Amming eller ikke. En uting med foreldre som drikker så mye.

Slutt å tulle. 

Jeg begynner å nærme meg bestemoralder (forhåpentligvis noen flere år til), og jeg kan si en del om det. Hysteriske småbarnsmødre gjør ikke at barna og familien får det bedre. Husk at man skal leve i dette en tid, hysteriske regler er ikke bra. Jeg er trygg på at de aller fleste foreldre klarer å styre slikt selv. Men de blir jo påvirket av folk som ikke klarer å se nyansene. 

Det du gjør med ditt innlegg er ikke å få alkoholikere til å endre seg. Du får bare helt normale foreldre til å bli usikre på seg selv. Selv om de gjør helt normale og greie ting. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Å drikke et glass ? To ganger i uken?  Ett fredag og ett lørdag? 

• Liker 3
Skrevet
TuriE skrev (2 timer siden):

Ikke noe problem, prosenten i melka er samme som din promille. Har du promille på 1, er da melka de beregnet som 1% alkohol. Altså ikke super mye. Men helst ikke drikk store mengder uansett. Ett glass i ny og ne er nok greit. 

Her har du gjort en veldig vanlig feil: melken har samme promille som mors blod, altså i dette eksemplet 1‰. Det er 0,1 prosent, som godt kan rundes ned til 0.

Fortsatt enig i at man ikke skal drikke masse før man ammer, men det er med tanke på hvordan man tar vare på barnet,  ikke pga alkohol i melka.

Anonymkode: c0b66...d88

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så mye, som to enheter i uken? Du er morsom, du! 

• Liker 2
Skrevet
TuriE skrev (2 timer siden):

Ikke noe problem, prosenten i melka er samme som din promille.

Feil.

Anonymkode: 1e672...0b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Herregud.

Anonymkode: 1e672...0b8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

«Så mye» 😅 det er snakk om ETT glass, 1-2 ganger i uka. Du får det til å høres ut som flatfylla. 

Anonymkode: 0732b...bb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...