AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #1 Del Skrevet 25. desember 2021 Jeg og min søster utvekslet gaveønsker i god tid før jul. Jeg ønsket meg et verktøy som man finner i mange ulike merker, alt fra pris 200 kroner til rundt 2000. Min søster ønsket seg noe som koster 500 til 1000. Jeg kjøpte den beste varianten til henne, og betalte ca 800 for hennes gave. Hun kjøper en av de billigste variantene til meg for rundt 300. Når jeg sitter og pakker opp tenker jeg at hun har jo ikke så god økonomi, og jeg fikk jo det jeg ønsket meg. Men så får et annet familiemedlem plutselig en gave verdt 5000,- fra henne og jeg blir vel litt i sjokk over det... Jeg er ikke utakknemlig for gaven men ble faktisk litt lei meg over at hun ikke hvert fall kunne kjøpt en litt bedre type av det jeg ønsket meg, når jeg la tydelig mer tanke og penger i hennes gave, og det blir så synlig at hun bruker så mye mer penger på et annet familiemedlem... Anonymkode: e44c3...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #2 Del Skrevet 25. desember 2021 Avtal ca hvor mye dere bruker neste år. Skjønner skuffelsen godt. Anonymkode: c59cc...c23 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 25. desember 2021 #3 Del Skrevet 25. desember 2021 Forstår deg, hadde blitt skuffet selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 25. desember 2021 #4 Del Skrevet 25. desember 2021 Vi har blitt enige om en sum her med mine søsken. Da slipper vi det. Skjønner et er surt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #5 Del Skrevet 25. desember 2021 Jeg leste 500 kr først, og tenkte bare «øøh..»men 5000 😦 Det er ganske drøyt! Anonymkode: ffecf...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #6 Del Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg leste 500 kr først, og tenkte bare «øøh..»men 5000 😦 Det er ganske drøyt! Anonymkode: ffecf...279 Ja, jeg synes også det... Jeg satt der egentlig bare som et spørsmålstegn. Jeg hadde aldri forskjellsbehandlet sånn. Og vi er heller ikke mange i familien. Takker for støtte, at jeg ikke er urimelig som er skuffet. Neste år skal jeg være veldig klar på at vi vet hvor mye vi bruker på hverandre hvert fall. Har ikke hatt behov for det tidligere, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det ble slik som dette i år. Ts Anonymkode: e44c3...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #7 Del Skrevet 26. desember 2021 Forstår deg. Når noen ønsker seg spesifikke ting, f.eks verktøy så liker jeg å legge meg på middels pris. Billigste verktøy er ofte ikke like god heller. Hadde forhørt meg med butikker om anbefaling også. Ellers synes jeg ikke at man skal ønske seg gaver til større sum enn man selv har tenkt å gi. Anonymkode: 1f445...d84 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #8 Del Skrevet 26. desember 2021 Herregud, da. Spiller dette egentlig noen rolle? Fikk du ikke en gave av henne, og noe du ønsket deg? Måte på hvor mye dritt man skal lese om julegavene folk får de ikke er fornøyde med! Hvis verdien i gaver måles i penger, så synes jeg dere bare skal droppe gaver til hverandre. Anonymkode: 6b073...646 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #9 Del Skrevet 26. desember 2021 Kan hun ha kommet over gaven til en mye lavere pris? At den kanskje er verdt kr 5000, men at hun fikk den til en mye billigere penge på f.eks. Black Friday? Jeg forstår skuffelsen din, altså. Men kanskje det ikke er fullt så stor prisforskjell som det kanskje kan se ut som. Anonymkode: c21eb...7a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #10 Del Skrevet 26. desember 2021 Hvor nært familemedlem? Kan hende hun fikk det på 70 prosent avslag (mest sannsynlig siden hun ikke har så god råd), betalte 1500 og var virkelig glad for å gi en dyrere gave til en hun er glad i. Så fikk du noe som var litt rimeligere, men fremdeles noe du ønsket deg. Høres ut som en grei søster. Og hvis du har bedre råd, så kan du kanskje kjøpe resten av det du ønsker deg selv? Du er heldig som har en søster. Anonymkode: c45fa...71e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #11 Del Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 25.12.2021 den 13.50): Ja, jeg synes også det... Jeg satt der egentlig bare som et spørsmålstegn. Jeg hadde aldri forskjellsbehandlet sånn. Og vi er heller ikke mange i familien. Takker for støtte, at jeg ikke er urimelig som er skuffet. Neste år skal jeg være veldig klar på at vi vet hvor mye vi bruker på hverandre hvert fall. Har ikke hatt behov for det tidligere, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det ble slik som dette i år. Ts Anonymkode: e44c3...c89 Det er større forskjellsbehandling å forvente at en som har dårlig råd skal gi like mye som en med god råd. Burde ikke dere som nærmeste familie forstå situasjonen til hverandre? Anonymkode: c45fa...71e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #12 Del Skrevet 26. desember 2021 Nei, hvis jeg hadde ønsket meg en ting som koster fra 200 og oppover, og fikk en til 300, hadde jeg ikke blitt skuffet. Skal man først sette opp ønskeliste så er det jo dumt å sette opp noe man vil bli misfornøyd med om man får. Anonymkode: 6ed74...32f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #13 Del Skrevet 27. desember 2021 Hun kunne f.eks vunnet det hun ga bort, eller som noen sier, fått det ekstremt billig. Hva gaver koster, betyr ingenting, så lenge det ligger omtanke bak. Eller, det trenger ikke ligge så mye omtanke bak heller. Noen har brukt tid/penger på oss, og det skal vi være takknemlig for! Anonymkode: dc4c1...294 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #14 Del Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 25.12.2021 den 13.10): Jeg og min søster utvekslet gaveønsker i god tid før jul. Jeg ønsket meg et verktøy som man finner i mange ulike merker, alt fra pris 200 kroner til rundt 2000. Min søster ønsket seg noe som koster 500 til 1000. Jeg kjøpte den beste varianten til henne, og betalte ca 800 for hennes gave. Hun kjøper en av de billigste variantene til meg for rundt 300. Når jeg sitter og pakker opp tenker jeg at hun har jo ikke så god økonomi, og jeg fikk jo det jeg ønsket meg. Men så får et annet familiemedlem plutselig en gave verdt 5000,- fra henne og jeg blir vel litt i sjokk over det... Jeg er ikke utakknemlig for gaven men ble faktisk litt lei meg over at hun ikke hvert fall kunne kjøpt en litt bedre type av det jeg ønsket meg, når jeg la tydelig mer tanke og penger i hennes gave, og det blir så synlig at hun bruker så mye mer penger på et annet familiemedlem... Anonymkode: e44c3...c89 du høres ut som en liten ungen som ikke fikk julegaver Anonymkode: 2c12c...ee4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #15 Del Skrevet 27. desember 2021 Syntes det er kjipt. Bli enige om pris. Jeg har en søster som handler på salg og aldri med byttelapp. Så utrolig mye jeg har fått som ikke blir brukt. Jeg har alltid med byttelapp. Anonymkode: f515f...673 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #16 Del Skrevet 27. desember 2021 Nei, det hadde jeg ikke blitt skuffet over. Selv kan jeg fint finne på å kjøpe gaver for 5000 og oppover dersom jeg vet gaven er midt i blinken for mottakeren. Jeg kjøper da ikke gaver for en høyere sum til samtlige andre jeg gir gaver til for det (det hadde jeg heller ikke hatt råd til!) Jeg kjøper gaver ut i fra hva mottaker ønsker seg/vil bli glad for, ikke prislappen. Og dersom et verktøy til 300 kan utføre jobben like bra som et dyrere et, hvorfor kaste bort penger på å kjøpe noe dyrere bare for syns skyld? 🤷♀️ Anonymkode: 5e8be...93e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå