AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #1 Skrevet 25. desember 2021 Det er en kjent sak at motivasjonen hos politiansatte til å etterforske drap-, voldtekts-, bedrageri-, trafikk- og vinningssaker er ganske laber. De som jobber med slike saker gjør det fordi de må. Det er narkotikasaker som virkelig motiverer politiansatte. Det er disse sakene som er fart og spenning og som gir de en grunn til å stå opp om morgen. Og alle må gjennom kjedelige krimsaker som nevnt ovenfor før de får sjansen til å gjøre det de virkelig brenner for. Narkosakene. Dersom narkotika ikke lenger ble definert som ulovlig, og dermed heller ingenting politiet skulle bry seg med. Hvor mange hadde sluttet som politi? Og hvor mange studenter hadde politihøgskolen mistet? Jeg tipper rundt 90-95%. Da hadde vi hatt et kjempeproblem. Derfor er legalisering av narkotika lite sannsynlig før vi får på plass et nytt paradgime om hva en politistyrke skal bestå av. Anonymkode: 87e78...e7f 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #2 Skrevet 25. desember 2021 For noe tull, de fleste er i yrket for å beskytte mennesker, også mot farlig narkotika som skader og dreper mennesker. Skulle det bli tillatt, noe som heldigvis er lite saynnsynlig, vil de bruke tida på annen kriminalitet istedetfor. Anonymkode: bb732...1eb 9
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #4 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er en kjent sak at motivasjonen hos politiansatte til å etterforske drap-, voldtekts-, bedrageri-, trafikk- og vinningssaker er ganske laber. De som jobber med slike saker gjør det fordi de må. Det er narkotikasaker som virkelig motiverer politiansatte. Det er disse sakene som er fart og spenning og som gir de en grunn til å stå opp om morgen. Og alle må gjennom kjedelige krimsaker som nevnt ovenfor før de får sjansen til å gjøre det de virkelig brenner for. Narkosakene. Dersom narkotika ikke lenger ble definert som ulovlig, og dermed heller ingenting politiet skulle bry seg med. Hvor mange hadde sluttet som politi? Og hvor mange studenter hadde politihøgskolen mistet? Jeg tipper rundt 90-95%. Da hadde vi hatt et kjempeproblem. Derfor er legalisering av narkotika lite sannsynlig før vi får på plass et nytt paradgime om hva en politistyrke skal bestå av. Anonymkode: 87e78...e7f Har du linker til noe som underbygger disse løse påstandene dine? Anonymkode: bb6ed...aae 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #5 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du linker til noe som underbygger disse løse påstandene dine? Anonymkode: bb6ed...aae https://forum.kvinneguiden.no/topic/1541246-hvor-mange-politifolk-vil-sluttet-som-politi-dersom-narkotika-ikke-lenger-var-ulovlig/?tab=comments#comment-28953712 Anonymkode: 87e78...e7f
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #6 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): https://forum.kvinneguiden.no/topic/1541246-hvor-mange-politifolk-vil-sluttet-som-politi-dersom-narkotika-ikke-lenger-var-ulovlig/?tab=comments#comment-28953712 Anonymkode: 87e78...e7f Det er bare et tall du har kommet med, det ab ba om var kilder på disse tallene Anonymkode: bb732...1eb 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #7 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): https://forum.kvinneguiden.no/topic/1541246-hvor-mange-politifolk-vil-sluttet-som-politi-dersom-narkotika-ikke-lenger-var-ulovlig/?tab=comments#comment-28953712 Anonymkode: 87e78...e7f Dette er ikke noe svar på det jeg spurte om.. Men det sier kanskje noe om hva du har å fare med? Hehe Det viser seg jo, som alle tenkte, at det bare er dine egne synsinger. Anonymkode: bb6ed...aae 3
herremann Skrevet 25. desember 2021 #8 Skrevet 25. desember 2021 35 minutter siden, AnonymBruker said: Det er narkotikasaker som virkelig motiverer politiansatte. Hvor mange hadde sluttet som politi? Og hvor mange studenter hadde politihøgskolen mistet? Jeg tipper rundt 90-95% Anonymkode: 87e78...e7f I call bullshit Gi meg noen kilder, takk. 4
Brunello Skrevet 25. desember 2021 #9 Skrevet 25. desember 2021 De fleste politifolk jobber ikke med spennende narkotikasaker. Det de fleste er borti er alt det kjipe narkotika fører med seg. Tror nesten ingen ville ha sluttet. 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #10 Skrevet 25. desember 2021 «På veg heim byrjar eg for første gang å tvile på det eg akkurat har vore med på» (politiforum.no) Selv politifolk begynner å tvile på hvor "nyttig" forbudet mot narkotika egentlig er. Folk som samles for å for eksempel spille dataspill, se på TV, eller høre på musikk, og så videre. I tillegg drikker de enten alkohol, eller bruker cannabis. Men hva så? er det virkelig "verdt det" å bruke temmelig mange ressurser og politi-folk på å jage etter sånne folk? politiet kunne jo selvfølgelig ha brukt denne tiden på å patruljere gatelangs i for eksempel Oslo Sentrum. Men dette er vel alt for slitsomt. Veldig mye mer lettvint å jakte på folk som bare tar seg en liten blås, liksom. Anonymkode: 364d6...23d 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #11 Skrevet 25. desember 2021 Ska vedde på at det like mye kriminalitet knyttet til alkohol så spørsmålet er irrelevant Anonymkode: 466f5...22e 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #12 Skrevet 25. desember 2021 Det er en kjent sak at dersom narkotika og alkohol ikke ekisterste hadde vi frigjort miliarder av kroner til bekjempelse av hjertesykdommer, kreft og alzheimer. Mennesker er jo ikke rasjonelle nok til å ta livsoppholdende valg når de får frihet. Anonymkode: 3c3fe...697
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #13 Skrevet 25. desember 2021 Politifolk hadde brukt mer tid på viktige saker. Anonymkode: 53409...316
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #14 Skrevet 25. desember 2021 Narkotikasaker er kanskje det med minst fart og spenning så folk blir ikke politi for å drive å jakte på hasjrøykere. Du er fjern Anonymkode: 8edda...840 1
Michaelhe Skrevet 25. desember 2021 #15 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er en kjent sak at motivasjonen hos politiansatte til å etterforske drap-, voldtekts-, bedrageri-, trafikk- og vinningssaker er ganske laber. De som jobber med slike saker gjør det fordi de må. Det er narkotikasaker som virkelig motiverer politiansatte. Det er disse sakene som er fart og spenning og som gir de en grunn til å stå opp om morgen. Og alle må gjennom kjedelige krimsaker som nevnt ovenfor før de får sjansen til å gjøre det de virkelig brenner for. Narkosakene. Dersom narkotika ikke lenger ble definert som ulovlig, og dermed heller ingenting politiet skulle bry seg med. Hvor mange hadde sluttet som politi? Og hvor mange studenter hadde politihøgskolen mistet? Jeg tipper rundt 90-95%. Da hadde vi hatt et kjempeproblem. Derfor er legalisering av narkotika lite sannsynlig før vi får på plass et nytt paradgime om hva en politistyrke skal bestå av. Anonymkode: 87e78...e7f Jeg har jo ingen mulighet til å vite hva som motiverer folk i andre yrker? Kriminaliteten går jo ned når legalisering finner sted. Men pengene må da overføres til behandlinger. Over tid skjer det så en nedgang i bruk. Men først går det opp. Det er erfaringen i Portugal. Men det er veldig rart? Jeg forstår ikke hvorfor det går ned. Vi har jo alltid lært at økt tilgang medfører økt bruk? Kanskje markedet kveles?
SoWhat? Skrevet 25. desember 2021 #16 Skrevet 25. desember 2021 Har politiet tatt fra deg stæsjet ditt TS? 😭 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #17 Skrevet 25. desember 2021 Jeg ønsket å bli politi lenge, men av ulike grunner har jeg ikke kunnet. Narkotika har absolutt ikke vært noen motivasjon for min del. Anonymkode: 1de71...107
Gjest Skrevet 26. desember 2021 #18 Skrevet 26. desember 2021 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Aniria, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå