Gå til innhold

Dine tips for hudpleie - beste hudpleieserie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 12/25/2021 at 6:24 PM, AnonymBruker said:

Elsker denne tråden og at man skriver hvordan hudtype man har osv! 

Det som har funket best for min hud, 25-35 år kombinert hud med store porer, fort blank og fet men dehydrert, er hudpleie fra Elixir Cosmeceuticals. 

Etter at jeg begynte å bruke Niactil og Glyactil så kan jeg gå uten hudsminke og jeg har alltid vært avhengig av å dekke huden min pga røde områder, kviser i ny og ne som setter mørke arr som bruker mange mnd på å forsvinne, og store porer. Hatt veldig komplekser for huden min før! 

Etter jeg begynte med Elixir så tok det 2-3 mnd og huden min var strøken og mye mer spenst og glød, mindre porer og mindre fet. 

Jeg gikk litt over et år uten Elixir igjen fordi jeg prøvde ut også andre hudpleierutiner og fikk på nytt komplekser for huden min. I sommer begynte jeg med Elixir igjen og nå stråler huden min igjen sånn at den ser mye finere ut uten hudsminke enn med! Så kommer nok aldri til å slutte med disse produktene. 

Er fortsatt på jakt etter den perfekte fuktighetskremen fordi Niactil ikke gir nok fukt i dagene etter jeg har brukt Glyactil peelen. Fuktighetskrem har alltid vært det vanskeligste for meg å finne fordi de som gir nok fukt gjør også huden min blank som en discokule også har jeg veldig sensitiv hud som ikke tåler noe parfyme eller irriterende ingredienser og vanlige fuktighetskremer har som regel flere irriterende ingredienser for å gi kremen lang varighet.. Må alltid sjekke ingrediensene på cosdna.com og incidecoder.com å holde meg til produkter som ikke har irriterende ingredienser når det er noe jeg skal bruke daglig for hvis ikke får jeg kviser og rød hud. 

Jeg nærmer meg 35 nå og fokuserer mer på anti age og har begynt med et peptid serum som ikke gir noen umiddelbare resultater men som skal holde huden spenstig i lengden. 

Jeg har også fått resept på tretinoin (sterk Retinol) mot rynker rundt øynene og i pannen men tør ikke begynne på den uttørkende kuren før jeg har funnet en god fuktighetskrem huden min tåler! Jeg har prøvd CeraVE men den inneholder alkohol og andre irriterende ingredienser så den funker desverre ikke for meg med sensitiv hud. 

Anonymkode: f3895...c7d

Det kan hende du kunne prøvd en fuktighetsgivende toner istedenfor å lete etter kremen som gir deg dette? Jeg er fortsatt dehydrert (bor tørt), men huden er endelig balansert etter jeg begynte med det, hadde/har samme type hud som deg. Jeg legger toner i flere lag til og med, ved behov (som nå på vinteren), også er det litt mer hipp som hvilken krem jeg bruker, så lenge den er litt tykk og ikke gel. Selvfølgelig ikke sikkert at det er det rette for deg selv om det var det for meg, men verdt å tenke på det kanskje? For å se om det funker? Jeg liker veldig godt Ti'am B5 toner, men det finnes mange forskjellige der ute.

Anonymkode: 26c7a...7ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så varmt vann du klarer å vri opp en frotteklut er det eneste jeg hat brukt siden fødsel. 51 år gammel nå.

Anonymkode: 53ead...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Cetearyl alkohol og cetyl alkohol er fete alkoholer brukt som emulgerende bindestoffer (konsistensgivende middel) og for å lage en ''hinne'' på huden som hindrer tap av fuktighet. Det er ikke etanol-forbindelser så det skal i teorien ikke skape noen irritasjoner på huden - tvert imot. :kghjerte:

Anonymkode: 70bfd...7b5

Jeg får desverre kviser av cetearyl alkohol :( Her er et eksempel på et produkt som selges for sensitiv hud, men som jeg reagerte masse på. Når man sjekker ingredienslisten på incidecoder og cosdna så forklares ingrediensen Cetearyl alkohol som en 2'er (av 5, men veldig få produkter er 4, så 2-3 er nok for å trigge reaksjon) på irritants skalaen..

Har måttet kaste kremer for tusenvis av kroner fordi huden min ikke tåler en av ingrediensene 😭 

Screenshot_20211226_210121.jpg

Screenshot_20211226_210520.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det kan hende du kunne prøvd en fuktighetsgivende toner istedenfor å lete etter kremen som gir deg dette? Jeg er fortsatt dehydrert (bor tørt), men huden er endelig balansert etter jeg begynte med det, hadde/har samme type hud som deg. Jeg legger toner i flere lag til og med, ved behov (som nå på vinteren), også er det litt mer hipp som hvilken krem jeg bruker, så lenge den er litt tykk og ikke gel. Selvfølgelig ikke sikkert at det er det rette for deg selv om det var det for meg, men verdt å tenke på det kanskje? For å se om det funker? Jeg liker veldig godt Ti'am B5 toner, men det finnes mange forskjellige der ute.

Anonymkode: 26c7a...7ae

Ja :) De siste månedene har jeg brukt Cosrx Snail 96 power Essence som er en toner/emulsion. Huden min tåler den bra og blir ikke fet som av fete kremer! Men den fukter ikke godt nok dagene etter jeg har peelet og trenger ekstra fukt. Til sommeren tror jeg den vil være akuratt nok, men skal lese meg opp på den du foreslår fra tiam også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde adventskalenderen fra Biotherm i år. Så nå tester jeg ut flere av deres serier. Er superfornøyd med produktene til ansikt 🙂

Anonymkode: 3e1a0...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Environ!!!👌🏻 Har bygt opp huden min veldig bra! Bruker aldri foundation/pudder ol lenger

Anonymkode: 75ca0...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kombinert til tørr hud. 

Morning: Cerave rens,vitamin c fra Paula's choice,Cerave fuktighetskrem og solfaktor 30. Jeg exfolierer huden 3x i uken på morningen etter rens, den er også fra Paula's choice.

Kveld: Cerave rens og fuktighets krem. 3 til 4x i uken bruker jeg også tretinoin som jeg har fått på resept. 

Anonymkode: 954cb...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har (hadde) fet, rød, aknehud. Hudlegen min anbefaler cetaphil og cerave. Så jeg bruker cerave. På morgenen vasker meg med vann, tar på cerave am med spf. På kvelden renser jeg med cerave oljen og så foaming cleanseren og avslutter med pm kremen uten spf. 

Anonymkode: 61a9b...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har vurdert å kjøpe niactil-serumet fra Elixir lenge. Har veldig lyst til å gi serumet fra elixir en sjanse, men er litt skeptisk siden huden er bedre. Hvilke produkter bruker du sammen med serumene?

Disse produktene bruker jeg i dag:

Exuviance dag- og nattkrem samt et retinolserum og fuktserum fra samme merke, paula’s choice BHA-syre, babor øyekrem og renseprodukter fra yndligsmerket Exuviance😄 

Har en normal/kombinasjonshud. Huden er mer fuktfattig/tørr enn fet.

Anonymkode: 5aeb8...583

Jeg tror Niactil er veldig trygt for all hud å prøve siden det er lav % BHA og lav % Niacinamide som er de to aktive ingrediensene i den. Jeg opplevde at Niactil Pro var sterkere på huden og førte til rød hud og kviser men Niactil den originale kremen har jeg aldri hatt noen negative effekter av :)

Mens jeg har brukt Elixir sine produkter, da Niactil morgen og kveld, og Glyactil 1-2 netter i uken så har jeg fortsatt med de ansiktsvask/hudrens produktene jeg vanligvis har brukt: Nuxe Rose Cleansing foam men senere byttet til Cosrx pH Morning cleanser gel, og så byttet til Matcha moisturising cleanser. Cosrx sin morning gel inneholder BHA og BHA i både rens og fuktkghetskrem(niactil) ble litt mye for huden min tror jeg. 

I tillegg til rens og fuktighetskrem (Niactil, som egentlig er en gel) så bruker jeg Mizon peptide serum som ikke gir noen synlige resultater men som skal virke forebyggende mot aldring på sikt, også i det siste har jeg begynt å bruke Cosrx Snail 96 power Essence som gir fukt, spenst og roer huden. 

Dette er det eneste jeg bruker fast nå. Jeg har eksperimentert sykt mye med andre produkter og Vitamin C serumer og Aha tonere osv men begynner å lære meg at når huden er fin og stabil er det best å holde seg til de produktene som funker enn å bytte ut produkter hele tiden. Jeg har 6 uåpnede serumer i kjøleskapet og den tretinoin kremen jeg kommer til å teste en og en gradvis av etterhvert men kun et og et nytt produkt kanskje hver 3 måned for å lettere kartlegge hvilket produkt som jeg tåler og ikke. 

Hvordan får man resept på tretinoin? Je bruker også elixir og er fornøyd med det.

Anonymkode: f9398...0ce

Jeg gikk til hudlege å bare spurte rett ut om tretinoin for rynker. Skal ikke være noe problem å få det fra fastlege heller tror jeg :)

Hvilke produkter fra Elixir bruker du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kveld: Cerave rens og fuktighets krem. 3 til 4x i uken bruker jeg også tretinoin som jeg har fått på resept. 

Hvor mange ganger i uken begynte på med tretinoin før du trappet opp og hvor for trappet du opp? Fikk du purging-fase/kviseutbrudd eller mye flassing? Og legger du tretinoin over eller under fuktighetskremen fra Cerave som du bruker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Environ!!!👌🏻 Har bygt opp huden min veldig bra! Bruker aldri foundation/pudder ol lenger

Så bra!!! Så deilig å slippe hudsminke ☺️ Hvilke produkter fra Environ bruker du og hvordan hudtype har du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babor og Dr. Schrammek er merker jeg er veldig fornøyd med. Produktene koster litt,  men er drøye i bruk og varer lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

g plaget med at huden er veldig oljete, mye tekstur og er rød. Føler inne jeg finner noe som funker på rødheten. Noen som har tips? 

Anonymkode: aca80...254

Niactil fra Elixir skal motvirke rødhet og det har den gjort for meg. Jeg opplever også at Snail 96 Essence fra cosrx demper rødheter umiddelbart som jeg kan få av alt fra andre produkter til berøring av ansiktet. Begge disse produktene inneholder Niacinamide som hjelper mot rødhet og en annen god ingrediens mot rødhet er Centella Asiatica 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så bra!!! Så deilig å slippe hudsminke ☺️ Hvilke produkter fra Environ bruker du og hvordan hudtype har du? 

Veldig sensitiv/tåler veldig lite  .Så er helt imponert over hvor bra huden min er blitt!!

Bruker nå

-cleansing lotion

-antioxidant gel

-avst moistuiser 5( startet på 1, er 5 niver)

-super moisturiser /evt solkrem

renser hver kveld. Ikke alltid på morgen. Alt etter hvor god tid jeg har😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.12.2021 den 12.31):

Hvilke produkter og rutiner har gjort underverker for din hud?

Har bestemt meg for å slutte med foundation og pudder, og prøve å gjøre huden min fin naturlig.

Vurderer å enten kjøpe produkter fra Sensai eller Origins. Noen som har erfaring med disse, eller kan anbefale en annen hudpleieserie?

Det jeg vet at jeg vil ha/burde:

• Bruke dagkrem med solfaktor
  • Rense huden morgen og kveld (kun med vann morgen, føler jeg blir veldig tørr ellers)
  • Fukte etter rens

Anonymkode: a63d9...0bf

Mot tørr hud, spenol. Ingen over ingen ved siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvor fort trappet du opp skal det stå over, ikke hvorfor 

Først så brukte jeg den 1x i uken for 2 uker,så 2x i uken også for 2 eller 3 uker og deretter 3 x i uken. Det er viktig å kjenne huden sin. Hvis du merker at du flasser for mye av å bruke den 3 x i uken så trapper du ned. Det finnes egentlig ingen fasit når det gjelder fuktighetskrem og tretinoin. Av og til etter rens påfører jeg tretinoin så fuktighetskrem,mens av og til påfører jeg fuktighetskrem så tretinoin og fuktighetskrem igjen hvis jeg er veldig tørr. Skulle ønsket at jeg begynnte med tretinoin tidligere. Jeg merket stor forskjell i huden etter at jeg har begynnt å bruke den allerede etter en måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.12.2021 den 18.24):

Elsker denne tråden og at man skriver hvordan hudtype man har osv! 

Det som har funket best for min hud, 25-35 år kombinert hud med store porer, fort blank og fet men dehydrert, er hudpleie fra Elixir Cosmeceuticals. 

Etter at jeg begynte å bruke Niactil og Glyactil så kan jeg gå uten hudsminke og jeg har alltid vært avhengig av å dekke huden min pga røde områder, kviser i ny og ne som setter mørke arr som bruker mange mnd på å forsvinne, og store porer. Hatt veldig komplekser for huden min før! 

Etter jeg begynte med Elixir så tok det 2-3 mnd og huden min var strøken og mye mer spenst og glød, mindre porer og mindre fet. 

Jeg gikk litt over et år uten Elixir igjen fordi jeg prøvde ut også andre hudpleierutiner og fikk på nytt komplekser for huden min. I sommer begynte jeg med Elixir igjen og nå stråler huden min igjen sånn at den ser mye finere ut uten hudsminke enn med! Så kommer nok aldri til å slutte med disse produktene. 

Er fortsatt på jakt etter den perfekte fuktighetskremen fordi Niactil ikke gir nok fukt i dagene etter jeg har brukt Glyactil peelen. Fuktighetskrem har alltid vært det vanskeligste for meg å finne fordi de som gir nok fukt gjør også huden min blank som en discokule også har jeg veldig sensitiv hud som ikke tåler noe parfyme eller irriterende ingredienser og vanlige fuktighetskremer har som regel flere irriterende ingredienser for å gi kremen lang varighet.. Må alltid sjekke ingrediensene på cosdna.com og incidecoder.com å holde meg til produkter som ikke har irriterende ingredienser når det er noe jeg skal bruke daglig for hvis ikke får jeg kviser og rød hud. 

Jeg nærmer meg 35 nå og fokuserer mer på anti age og har begynt med et peptid serum som ikke gir noen umiddelbare resultater men som skal holde huden spenstig i lengden. 

Jeg har også fått resept på tretinoin (sterk Retinol) mot rynker rundt øynene og i pannen men tør ikke begynne på den uttørkende kuren før jeg har funnet en god fuktighetskrem huden min tåler! Jeg har prøvd CeraVE men den inneholder alkohol og andre irriterende ingredienser så den funker desverre ikke for meg med sensitiv hud. 

Høres ut som jeg har ganske lik hud som deg, og i tillegg rosacea, og jeg har også veldig god erfaring med Niactil😀 Bruker også en del andre Elixir produkter, blant annet Hydractil cleanser for rens og fjerne sminke, og Sulfactil når rosaceaen er veldig hissig.

Har du tørr hud og behov for fuktighet hele året? For meg holder det stort sett med kun Niactil serum i sommerhalvåret, men på vinteren bruker jeg Elixir Hydractil Repair CR for ekstra fuktighet. Den hjelper også mot rødheten jeg sliter med. Koster en del da, men hos meg varer den ca 1 år ettersom jeg bruker den mindre på sommeren.

Anonymkode: d29dc...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg tror Niactil er veldig trygt for all hud å prøve siden det er lav % BHA og lav % Niacinamide som er de to aktive ingrediensene i den. Jeg opplevde at Niactil Pro var sterkere på huden og førte til rød hud og kviser men Niactil den originale kremen har jeg aldri hatt noen negative effekter av :)

Mens jeg har brukt Elixir sine produkter, da Niactil morgen og kveld, og Glyactil 1-2 netter i uken så har jeg fortsatt med de ansiktsvask/hudrens produktene jeg vanligvis har brukt: Nuxe Rose Cleansing foam men senere byttet til Cosrx pH Morning cleanser gel, og så byttet til Matcha moisturising cleanser. Cosrx sin morning gel inneholder BHA og BHA i både rens og fuktkghetskrem(niactil) ble litt mye for huden min tror jeg. 

I tillegg til rens og fuktighetskrem (Niactil, som egentlig er en gel) så bruker jeg Mizon peptide serum som ikke gir noen synlige resultater men som skal virke forebyggende mot aldring på sikt, også i det siste har jeg begynt å bruke Cosrx Snail 96 power Essence som gir fukt, spenst og roer huden. 

Dette er det eneste jeg bruker fast nå. Jeg har eksperimentert sykt mye med andre produkter og Vitamin C serumer og Aha tonere osv men begynner å lære meg at når huden er fin og stabil er det best å holde seg til de produktene som funker enn å bytte ut produkter hele tiden. Jeg har 6 uåpnede serumer i kjøleskapet og den tretinoin kremen jeg kommer til å teste en og en gradvis av etterhvert men kun et og et nytt produkt kanskje hver 3 måned for å lettere kartlegge hvilket produkt som jeg tåler og ikke. 

Jeg gikk til hudlege å bare spurte rett ut om tretinoin for rynker. Skal ikke være noe problem å få det fra fastlege heller tror jeg :)

Hvilke produkter fra Elixir bruker du? 

Da tror jeg at jeg skal bestille niactil😊Får røde merker etter kviser og det tar lang tid før de forsvinner, så det er helt supert om det funker mot dette! Tror du det går greit å kombinere niactil med BHA-syre (bruker en fra Paula’s choice) og et retinolserum? Kan niactil, eller skal det brukes daglig? Bruker BHA tre ganger i uken og retinolserum 2-3 ganger i uken. Brukte kun produkter fra Exuviance og huden var veldig fin, etter at jeg begynte med BHA-syre fikk jeg dårligere hud. Kuttet den ut uten at huden ble bedre og da jeg begynte å bruke BHA-syren igjen, forverret den seg ikke. Nå er huden ganske bra sammenlignet med hvordan den var for seks måneder siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Har lyst til å prøve glyactil, men har en fuktigfattig/tørr hudtype og innbiller meg at den funker best på fet hud. BHA-syren tørker ikke ut huden, så kanskje jeg tåler den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...