AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #1 Del Skrevet 25. desember 2021 Hvilke produkter og rutiner har gjort underverker for din hud? Har bestemt meg for å slutte med foundation og pudder, og prøve å gjøre huden min fin naturlig. Vurderer å enten kjøpe produkter fra Sensai eller Origins. Noen som har erfaring med disse, eller kan anbefale en annen hudpleieserie? Det jeg vet at jeg vil ha/burde: Bruke dagkrem med solfaktor Rense huden morgen og kveld (kun med vann morgen, føler jeg blir veldig tørr ellers) Fukte etter rens Anonymkode: a63d9...0bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #2 Del Skrevet 25. desember 2021 Jeg bruker ikke sminke, tar en enkel rens i ny og ne. Det holder. Anonymkode: 245b8...1ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #3 Del Skrevet 25. desember 2021 The ordinary eller Cera Ve Anonymkode: ba1bc...fa5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #4 Del Skrevet 25. desember 2021 Dermalogica Anonymkode: 82360...847 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 25. desember 2021 #5 Del Skrevet 25. desember 2021 (endret) Jeg har noen fine linjer,men samtidig fet hud. Jeg bruker sensai sin rens,silky purifying milky soap step 2. Denne er til tørr hud,men den er supergod. og Clinique Rinse Off Foaming Cleanser. Denne er til kombinert fet og fet hud. Begge rensene fjerner sminke og renser huden. Veksler litt mellom disse to men som regel bruker jeg clinique sin først,deretter sensai sin. Begge er utrolig drøye i bruk, en bitteliten dært som skummes opp i håndflatene før jeg masserer inn i huden. jeg har disse i over 1 år,når jeg bare bruker en om gangen. jeg renser huden hver morgen og kveld. Endret 25. desember 2021 av flusa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 25. desember 2021 #6 Del Skrevet 25. desember 2021 (endret) Rens og toner fra la roche posay. Fukt krem fra Clinique og la roche, diverse serum fra The Ordinary, c-vit fra Dr Greve. Retinol fra Paulas Choice. Bruker ikke spf nå, der er helt bortkastet. Salig blanding altså Endret 25. desember 2021 av Peonjenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #7 Del Skrevet 25. desember 2021 Clinique tester på dyr, solfaktor er aldri bortkastet, Dermologica er overpriset og ikke særlig god. Cera Ve, Paulas choiche og spf hver dag👏 Anonymkode: ba1bc...fa5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Skrevet 25. desember 2021 #8 Del Skrevet 25. desember 2021 Jeg anbefaler Babor. Veldig gode kremer som gir langvarig fukt og pleie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkZ Skrevet 25. desember 2021 #9 Del Skrevet 25. desember 2021 Hvilken hudtype har du? Exuviance er en veldig god serie. De har mye bra. Blivakker har ofte rabatter på den serien også. Du kan gå inn på Kicks, søke på hudpleie til ansikt. Og legge inn hvilken hudtype du har. Så får du forslag til rens, serum, kremer og diverse🤗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #10 Del Skrevet 25. desember 2021 Elsker denne tråden og at man skriver hvordan hudtype man har osv! Det som har funket best for min hud, 25-35 år kombinert hud med store porer, fort blank og fet men dehydrert, er hudpleie fra Elixir Cosmeceuticals. Etter at jeg begynte å bruke Niactil og Glyactil så kan jeg gå uten hudsminke og jeg har alltid vært avhengig av å dekke huden min pga røde områder, kviser i ny og ne som setter mørke arr som bruker mange mnd på å forsvinne, og store porer. Hatt veldig komplekser for huden min før! Etter jeg begynte med Elixir så tok det 2-3 mnd og huden min var strøken og mye mer spenst og glød, mindre porer og mindre fet. Jeg gikk litt over et år uten Elixir igjen fordi jeg prøvde ut også andre hudpleierutiner og fikk på nytt komplekser for huden min. I sommer begynte jeg med Elixir igjen og nå stråler huden min igjen sånn at den ser mye finere ut uten hudsminke enn med! Så kommer nok aldri til å slutte med disse produktene. Er fortsatt på jakt etter den perfekte fuktighetskremen fordi Niactil ikke gir nok fukt i dagene etter jeg har brukt Glyactil peelen. Fuktighetskrem har alltid vært det vanskeligste for meg å finne fordi de som gir nok fukt gjør også huden min blank som en discokule også har jeg veldig sensitiv hud som ikke tåler noe parfyme eller irriterende ingredienser og vanlige fuktighetskremer har som regel flere irriterende ingredienser for å gi kremen lang varighet.. Må alltid sjekke ingrediensene på cosdna.com og incidecoder.com å holde meg til produkter som ikke har irriterende ingredienser når det er noe jeg skal bruke daglig for hvis ikke får jeg kviser og rød hud. Jeg nærmer meg 35 nå og fokuserer mer på anti age og har begynt med et peptid serum som ikke gir noen umiddelbare resultater men som skal holde huden spenstig i lengden. Jeg har også fått resept på tretinoin (sterk Retinol) mot rynker rundt øynene og i pannen men tør ikke begynne på den uttørkende kuren før jeg har funnet en god fuktighetskrem huden min tåler! Jeg har prøvd CeraVE men den inneholder alkohol og andre irriterende ingredienser så den funker desverre ikke for meg med sensitiv hud. Anonymkode: f3895...c7d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #11 Del Skrevet 25. desember 2021 Jeg har svært sensitiv hud og tåler CeraVe utmerkert, huden har blitt ti tusen ganger bedre etter at jeg byttet til det merket. Anonymkode: ba1bc...fa5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #12 Del Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Elsker denne tråden og at man skriver hvordan hudtype man har osv! Det som har funket best for min hud, 25-35 år kombinert hud med store porer, fort blank og fet men dehydrert, er hudpleie fra Elixir Cosmeceuticals. Etter at jeg begynte å bruke Niactil og Glyactil så kan jeg gå uten hudsminke og jeg har alltid vært avhengig av å dekke huden min pga røde områder, kviser i ny og ne som setter mørke arr som bruker mange mnd på å forsvinne, og store porer. Hatt veldig komplekser for huden min før! Etter jeg begynte med Elixir så tok det 2-3 mnd og huden min var strøken og mye mer spenst og glød, mindre porer og mindre fet. Jeg gikk litt over et år uten Elixir igjen fordi jeg prøvde ut også andre hudpleierutiner og fikk på nytt komplekser for huden min. I sommer begynte jeg med Elixir igjen og nå stråler huden min igjen sånn at den ser mye finere ut uten hudsminke enn med! Så kommer nok aldri til å slutte med disse produktene. Er fortsatt på jakt etter den perfekte fuktighetskremen fordi Niactil ikke gir nok fukt i dagene etter jeg har brukt Glyactil peelen. Fuktighetskrem har alltid vært det vanskeligste for meg å finne fordi de som gir nok fukt gjør også huden min blank som en discokule også har jeg veldig sensitiv hud som ikke tåler noe parfyme eller irriterende ingredienser og vanlige fuktighetskremer har som regel flere irriterende ingredienser for å gi kremen lang varighet.. Må alltid sjekke ingrediensene på cosdna.com og incidecoder.com å holde meg til produkter som ikke har irriterende ingredienser når det er noe jeg skal bruke daglig for hvis ikke får jeg kviser og rød hud. Jeg nærmer meg 35 nå og fokuserer mer på anti age og har begynt med et peptid serum som ikke gir noen umiddelbare resultater men som skal holde huden spenstig i lengden. Jeg har også fått resept på tretinoin (sterk Retinol) mot rynker rundt øynene og i pannen men tør ikke begynne på den uttørkende kuren før jeg har funnet en god fuktighetskrem huden min tåler! Jeg har prøvd CeraVE men den inneholder alkohol og andre irriterende ingredienser så den funker desverre ikke for meg med sensitiv hud. Anonymkode: f3895...c7d Cerave inneholder da ikke alkohol. Anonymkode: 2ee96...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #13 Del Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har prøvd CeraVE men den inneholder alkohol og andre irriterende ingredienser så den funker desverre ikke for meg med sensitiv hud. Anonymkode: f3895...c7d Cetearyl alkohol og cetyl alkohol er fete alkoholer brukt som emulgerende bindestoffer (konsistensgivende middel) og for å lage en ''hinne'' på huden som hindrer tap av fuktighet. Det er ikke etanol-forbindelser så det skal i teorien ikke skape noen irritasjoner på huden - tvert imot. Anonymkode: 70bfd...7b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #14 Del Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Cetearyl alkohol og cetyl alkohol er fete alkoholer brukt som emulgerende bindestoffer (konsistensgivende middel) og for å lage en ''hinne'' på huden som hindrer tap av fuktighet. Det er ikke etanol-forbindelser så det skal i teorien ikke skape noen irritasjoner på huden - tvert imot. Anonymkode: 70bfd...7b5 Nei men cera v inneholder oftest silikoner som kan føles ekkelt ut på huden. Selv bruker jeg kun hudprodukter fra skinome project laget av svensk hudforsker og lege eller medicalia fra hudklinikk. Anonymkode: e9067...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #15 Del Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Clinique tester på dyr, solfaktor er aldri bortkastet, Dermologica er overpriset og ikke særlig god. Cera Ve, Paulas choiche og spf hver dag👏 Anonymkode: ba1bc...fa5 Her er det 15 minusgrader, er inne konstant og der er lyst i bare noen få timer så det er helt unødvendig med spf. Men hvis folk ønsker å kaste penger ut vinduet så er det jo opp til de. Anonymkode: 75794...757 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #16 Del Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Elsker denne tråden og at man skriver hvordan hudtype man har osv! Det som har funket best for min hud, 25-35 år kombinert hud med store porer, fort blank og fet men dehydrert, er hudpleie fra Elixir Cosmeceuticals. Etter at jeg begynte å bruke Niactil og Glyactil så kan jeg gå uten hudsminke og jeg har alltid vært avhengig av å dekke huden min pga røde områder, kviser i ny og ne som setter mørke arr som bruker mange mnd på å forsvinne, og store porer. Hatt veldig komplekser for huden min før! Etter jeg begynte med Elixir så tok det 2-3 mnd og huden min var strøken og mye mer spenst og glød, mindre porer og mindre fet. Jeg gikk litt over et år uten Elixir igjen fordi jeg prøvde ut også andre hudpleierutiner og fikk på nytt komplekser for huden min. I sommer begynte jeg med Elixir igjen og nå stråler huden min igjen sånn at den ser mye finere ut uten hudsminke enn med! Så kommer nok aldri til å slutte med disse produktene. Er fortsatt på jakt etter den perfekte fuktighetskremen fordi Niactil ikke gir nok fukt i dagene etter jeg har brukt Glyactil peelen. Fuktighetskrem har alltid vært det vanskeligste for meg å finne fordi de som gir nok fukt gjør også huden min blank som en discokule også har jeg veldig sensitiv hud som ikke tåler noe parfyme eller irriterende ingredienser og vanlige fuktighetskremer har som regel flere irriterende ingredienser for å gi kremen lang varighet.. Må alltid sjekke ingrediensene på cosdna.com og incidecoder.com å holde meg til produkter som ikke har irriterende ingredienser når det er noe jeg skal bruke daglig for hvis ikke får jeg kviser og rød hud. Jeg nærmer meg 35 nå og fokuserer mer på anti age og har begynt med et peptid serum som ikke gir noen umiddelbare resultater men som skal holde huden spenstig i lengden. Jeg har også fått resept på tretinoin (sterk Retinol) mot rynker rundt øynene og i pannen men tør ikke begynne på den uttørkende kuren før jeg har funnet en god fuktighetskrem huden min tåler! Jeg har prøvd CeraVE men den inneholder alkohol og andre irriterende ingredienser så den funker desverre ikke for meg med sensitiv hud. Anonymkode: f3895...c7d Jeg har vurdert å kjøpe niactil-serumet fra Elixir lenge, men siden huden min ikke har vært så bra så har jeg ikke turt å begynne med nye produkter med aktive ingredienser. Jeg har for det meste av livet (er 29) hatt en «feilfri» porselenshud (bortsett fra én hormonell kvise nå og da), men de siste åtte månedene har jeg fått mange hormonelle kviser og små nupper. Nå har huden blitt bedre, men den er ikke feilfri som den var før. Har veldig lyst til å gi serumet fra elixir en sjanse, men er litt skeptisk siden huden er bedre. Hvilke produkter bruker du sammen med serumene? Disse produktene bruker jeg i dag: Exuviance dag- og nattkrem samt et retinolserum og fuktserum fra samme merke, paula’s choice BHA-syre, babor øyekrem og renseprodukter fra yndligsmerket Exuviance😄 Har en normal/kombinasjonshud. Huden er mer fuktfattig/tørr enn fet. Anonymkode: 5aeb8...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #17 Del Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Elsker denne tråden og at man skriver hvordan hudtype man har osv! Det som har funket best for min hud, 25-35 år kombinert hud med store porer, fort blank og fet men dehydrert, er hudpleie fra Elixir Cosmeceuticals. Etter at jeg begynte å bruke Niactil og Glyactil så kan jeg gå uten hudsminke og jeg har alltid vært avhengig av å dekke huden min pga røde områder, kviser i ny og ne som setter mørke arr som bruker mange mnd på å forsvinne, og store porer. Hatt veldig komplekser for huden min før! Etter jeg begynte med Elixir så tok det 2-3 mnd og huden min var strøken og mye mer spenst og glød, mindre porer og mindre fet. Jeg gikk litt over et år uten Elixir igjen fordi jeg prøvde ut også andre hudpleierutiner og fikk på nytt komplekser for huden min. I sommer begynte jeg med Elixir igjen og nå stråler huden min igjen sånn at den ser mye finere ut uten hudsminke enn med! Så kommer nok aldri til å slutte med disse produktene. Er fortsatt på jakt etter den perfekte fuktighetskremen fordi Niactil ikke gir nok fukt i dagene etter jeg har brukt Glyactil peelen. Fuktighetskrem har alltid vært det vanskeligste for meg å finne fordi de som gir nok fukt gjør også huden min blank som en discokule også har jeg veldig sensitiv hud som ikke tåler noe parfyme eller irriterende ingredienser og vanlige fuktighetskremer har som regel flere irriterende ingredienser for å gi kremen lang varighet.. Må alltid sjekke ingrediensene på cosdna.com og incidecoder.com å holde meg til produkter som ikke har irriterende ingredienser når det er noe jeg skal bruke daglig for hvis ikke får jeg kviser og rød hud. Jeg nærmer meg 35 nå og fokuserer mer på anti age og har begynt med et peptid serum som ikke gir noen umiddelbare resultater men som skal holde huden spenstig i lengden. Jeg har også fått resept på tretinoin (sterk Retinol) mot rynker rundt øynene og i pannen men tør ikke begynne på den uttørkende kuren før jeg har funnet en god fuktighetskrem huden min tåler! Jeg har prøvd CeraVE men den inneholder alkohol og andre irriterende ingredienser så den funker desverre ikke for meg med sensitiv hud. Anonymkode: f3895...c7d Hvordan får man resept på tretinoin? Je bruker også elixir og er fornøyd med det. Anonymkode: f9398...0ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #18 Del Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan får man resept på tretinoin? Je bruker også elixir og er fornøyd med det. Anonymkode: f9398...0ce Hos legen. Anonymkode: c5433...546 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #19 Del Skrevet 26. desember 2021 Huden min ble mye bedre når jeg sluttet med sminke daglig (nå en gang I mnd), og roet kraftig ned på hudpleie. Jeg bruker Ole Henriksen som øyekrem, dermalogica til rens og fuktighetskrem, og politiet glow tonic som toner. Det er alt Anonymkode: 4ae01...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #20 Del Skrevet 26. desember 2021 Jeg har perioral dermatitt, derfor hsr jeg ekstremt sensitiv hud og tåler veldig lite. Har fet/kombi hud, og huden min reagerer ikke på CeraVe, Paulas Choice og Avene. Kjøper aldri noe annet. Bruker foaming cleanser og fuktighetskrem fra CeraVe. BHA liquid fra PC en gang i uken (tåler den utrolig nok). Azelaic azid får jeg på resept hos hudlege. Eg plaget med at huden er veldig oljete, mye tekstur og er rød. Føler inne jeg finner noe som funker på rødheten. Noen som har tips? Vil gjerne prøve tretinoid krem (eller hvordan det skrives), men tviler på at huden min tåler det. Synes generelt at huden min ikke blir noe bedre uansett hva jeg smører på. Anonymkode: aca80...254 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå