AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #1 Skrevet 25. desember 2021 Er ei jente jeg liker sååå godt! Har gjort det en veldig godt stund nå, å jeg vet hun liker meg også kjempegodt! Vi begge var borte fra hverandre i noen uker nå for første gang på 4 måneder. Vi har savnet hverandre noe helt sykt! Vi gikk en tur sammen for to tre dager siden jenta virka litt lei seg å for henne var jo hun klar for at dette var slutten for oss, å vi har jo egentlig så vidt begynt. Hun er oppvokst med verdier å sånn som gjør at hun ikke kommer til å ha sex før ekteskap. Å dette tok hun opp mens vi gikk tur da. Hun fortalte meg hvor dårlig samvittighet hun pleier å få når vi kliner å sånn å hun føler hun bare avbryter midt i… vi begge studerer nå, to meget krevende studier som tar 5-6 år jeg som har vært seksuelt aktiv tidligere ser for meg at dette kan bli en utfordring hun er jo jomfru, har noen lignende erfaringer å tanker å tips?? Jeg liker virkelig denne jenta!! Det e som om jeg har funnet den ene, men jeg er litt redd å føler jeg bare trenger litt tips å råd å erfaringer på veien setter pris på alle som tar seg tiden til å svare:) Anonymkode: 7ef79...1a7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #2 Skrevet 25. desember 2021 Hva trenger du tips om? Dette er såre enkelt. Enten respekterer du hennes verdier, og venter med sex til dere eventuelt er gift, eller så går du videre og innser at dere ikke passer sammen. Anonymkode: 5962e...370 25
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #3 Skrevet 25. desember 2021 Dere kan jo gifte dere. Anonymkode: 6270b...421 8
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #4 Skrevet 25. desember 2021 Jeg har dedusert utifra denne historien at mye av grunnen til at du liker denne jenta så godt er fordi det endelig er noen som liker deg tilbake. Dette er en gigantisk fallgruve og du starter forholdet på feil premisser. Det finnes massivt med damer der ute som ikke venter til etter giftemål for noe så viktig som sex. Gå for en av de istedet, og så blr du slutte å legge hele selvverdien din i det å ha dame. Anonymkode: 79ce7...d52 7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #5 Skrevet 25. desember 2021 Hva mener du vi kan si eller hjelpe deg med? Jenta vil vente til etter ekteskapet og da må du respektere det. Du kan ikke få hun til å ombestemme seg eller presse henne. Hvis du føler at dette er jenta for deg så er det ikke annet å gjøre enn å vente et år eller to til dere gifter dere. Det går an å bli godt kjent og ha masse kvalitetstid og opplevelser sammen uten å ha sex! Angående kyssingen så må dere snakke sammen om det å kysse gjør det vanskeligere eller om det er helt greit å kysse også stoppe der, noen klarer fint å beherske seg og akseptere at det kun blir kyssing mens for andre gjør det kanskje situasjonen mer frustrerende. Det må dere snakke om hva som passer for dere. Om du ikke vil gifte deg med henne eller vente med sex til etter ekteskapet så er det ikke noe annet å gjøre enn å avslutte det. Anonymkode: 37240...c88 9
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #6 Skrevet 25. desember 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Er ei jente jeg liker sååå godt! Har gjort det en veldig godt stund nå, å jeg vet hun liker meg også kjempegodt! Vi begge var borte fra hverandre i noen uker nå for første gang på 4 måneder. Vi har savnet hverandre noe helt sykt! Vi gikk en tur sammen for to tre dager siden jenta virka litt lei seg å for henne var jo hun klar for at dette var slutten for oss, å vi har jo egentlig så vidt begynt. Hun er oppvokst med verdier å sånn som gjør at hun ikke kommer til å ha sex før ekteskap. Å dette tok hun opp mens vi gikk tur da. Hun fortalte meg hvor dårlig samvittighet hun pleier å få når vi kliner å sånn å hun føler hun bare avbryter midt i… vi begge studerer nå, to meget krevende studier som tar 5-6 år jeg som har vært seksuelt aktiv tidligere ser for meg at dette kan bli en utfordring hun er jo jomfru, har noen lignende erfaringer å tanker å tips?? Jeg liker virkelig denne jenta!! Det e som om jeg har funnet den ene, men jeg er litt redd å føler jeg bare trenger litt tips å råd å erfaringer på veien setter pris på alle som tar seg tiden til å svare:) Anonymkode: 7ef79...1a7 Bare si til henne at man kjøper jo ikke hus før man har vært på visning. Kjøper heller ikke en bil, bukse eller genser før man har prøvd den. Anonymkode: b00a4...b70 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #7 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare si til henne at man kjøper jo ikke hus før man har vært på visning. Kjøper heller ikke en bil, bukse eller genser før man har prøvd den. Anonymkode: b00a4...b70 Takk for sammenligningen. Men det er vesentlig forskjell på alle de tingene og sex. Ts noen av oss har faktisk såpass selvrespekt at vi avventer til vi er gift, om dette er ok for deg så bra om ikke så må du nesten la henne gå slik at hun finner en som respekterer hennes valg Anonymkode: 6dad8...2d0 2
sicario Skrevet 25. desember 2021 #8 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts noen av oss har faktisk såpass selvrespekt at vi avventer til vi er gift, Anonymkode: 6dad8...2d0 Har da ingen ting med selvrespekt å gjøre. 19
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #9 Skrevet 25. desember 2021 sicario skrev (6 minutter siden): Har da ingen ting med selvrespekt å gjøre. Det kan da ikke du bestemme. Hvorfor noen ikke vil ha sex er deres valg og grunnen er deres personlige grunn, så da kan ikke du komme her å si at nei sånn er det ikke. Fjott! Anonymkode: 37240...c88 2
sicario Skrevet 25. desember 2021 #10 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan da ikke du bestemme. Hvorfor noen ikke vil ha sex er deres valg og grunnen er deres personlige grunn, så da kan ikke du komme her å si at nei sånn er det ikke. Fjott! Anonymkode: 37240...c88 Ja det er et eget valg. Har ingenting med selvrespekt å gjøre din jævla klovn. 8
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #11 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bare si til henne at man kjøper jo ikke hus før man har vært på visning. Kjøper heller ikke en bil, bukse eller genser før man har prøvd den. Anonymkode: b00a4...b70 Det å sammenlikne forholdet med kjøp og salg er nok den sikre vinner mot et brudd. De som vil vente med sex til ekteskapet ser jo på sex som en hellig handling som symboliserer et livslangt ekteskap. Noen føler stor trygghet i å utforske sex først etter forpliktelse. Nå ligger jeg gjerne på første date selv, men det er fordi jeg har lyst og er komfortabel med det. Jeg synes ikke det er bra å presse andre til ting de ikke ønsker. Anonymkode: 6270b...421 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #12 Skrevet 25. desember 2021 Aldri gift deg med noen du ikke har sjekket om fungerer på de fleste plan først. Altså, sosialt, intellektuelt, økonomisk, familiemessig, SAMBOERSKAP og selvfølgelig seksuelt. Det er bare idioter som sørger for å låse noen i en økonomisk kontrakt (les: ekteskap) før de har sex. Ren og skjær idioti. Anonymkode: 757f6...459 10
Eloise12345 Skrevet 25. desember 2021 #13 Skrevet 25. desember 2021 (endret) 8 hours ago, AnonymBruker said: Er ei jente jeg liker sååå godt! Har gjort det en veldig godt stund nå, å jeg vet hun liker meg også kjempegodt! Vi begge var borte fra hverandre i noen uker nå for første gang på 4 måneder. Vi har savnet hverandre noe helt sykt! Vi gikk en tur sammen for to tre dager siden jenta virka litt lei seg å for henne var jo hun klar for at dette var slutten for oss, å vi har jo egentlig så vidt begynt. Hun er oppvokst med verdier å sånn som gjør at hun ikke kommer til å ha sex før ekteskap. Å dette tok hun opp mens vi gikk tur da. Hun fortalte meg hvor dårlig samvittighet hun pleier å få når vi kliner å sånn å hun føler hun bare avbryter midt i… vi begge studerer nå, to meget krevende studier som tar 5-6 år jeg som har vært seksuelt aktiv tidligere ser for meg at dette kan bli en utfordring hun er jo jomfru, har noen lignende erfaringer å tanker å tips?? Jeg liker virkelig denne jenta!! Det e som om jeg har funnet den ene, men jeg er litt redd å føler jeg bare trenger litt tips å råd å erfaringer på veien setter pris på alle som tar seg tiden til å svare:) Anonymkode: 7ef79...1a7 Enten må du respektere hennes verdier, eller så må du dumpe henne. Jeg synes personlig at hun har fine verdier, men dersom de er vanskelige for deg så må du dumpe henne. Endret 25. desember 2021 av Eloise12345 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #14 Skrevet 25. desember 2021 Jeg er kvinne. Kjemien vi har ved sex er også en del av det jeg vurderer hos en partner. Jeg snakker ikke om mr. perfekt, erfaren eller andre ting. Jeg snakker om kjemi uansett om den bli fomlete, dårlig eller latterfull. Jeg kunne aldri ha giftet meg uten at vi også en seksuell relasjon. Anonymkode: 76f00...005 7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #15 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er kvinne. Kjemien vi har ved sex er også en del av det jeg vurderer hos en partner. Jeg snakker ikke om mr. perfekt, erfaren eller andre ting. Jeg snakker om kjemi uansett om den bli fomlete, dårlig eller latterfull. Jeg kunne aldri ha giftet meg uten at vi også en seksuell relasjon. Anonymkode: 76f00...005 Ok men nå handler ikke denne tråden om DEG Anonymkode: 37240...c88 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #16 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Aldri gift deg med noen du ikke har sjekket om fungerer på de fleste plan først. Altså, sosialt, intellektuelt, økonomisk, familiemessig, SAMBOERSKAP og selvfølgelig seksuelt. Det er bare idioter som sørger for å låse noen i en økonomisk kontrakt (les: ekteskap) før de har sex. Ren og skjær idioti. Anonymkode: 757f6...459 Haha her i i Norge blir alt sjekket godt men allikevel går de fleste ekteskap og forhold i dass før det pån igjen med ny. Anonymkode: b5d50...3ef 4
Loff77 Skrevet 26. desember 2021 #17 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er ei jente jeg liker sååå godt! Har gjort det en veldig godt stund nå, å jeg vet hun liker meg også kjempegodt! Vi begge var borte fra hverandre i noen uker nå for første gang på 4 måneder. Vi har savnet hverandre noe helt sykt! Vi gikk en tur sammen for to tre dager siden jenta virka litt lei seg å for henne var jo hun klar for at dette var slutten for oss, å vi har jo egentlig så vidt begynt. Hun er oppvokst med verdier å sånn som gjør at hun ikke kommer til å ha sex før ekteskap. Å dette tok hun opp mens vi gikk tur da. Hun fortalte meg hvor dårlig samvittighet hun pleier å få når vi kliner å sånn å hun føler hun bare avbryter midt i… vi begge studerer nå, to meget krevende studier som tar 5-6 år jeg som har vært seksuelt aktiv tidligere ser for meg at dette kan bli en utfordring hun er jo jomfru, har noen lignende erfaringer å tanker å tips?? Jeg liker virkelig denne jenta!! Det e som om jeg har funnet den ene, men jeg er litt redd å føler jeg bare trenger litt tips å råd å erfaringer på veien setter pris på alle som tar seg tiden til å svare:) Anonymkode: 7ef79...1a7 Får dra henne ned på rådhuset og signere litt kjapt da😂 2
Entern Skrevet 26. desember 2021 #18 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har dedusert utifra denne historien at mye av grunnen til at du liker denne jenta så godt er fordi det endelig er noen som liker deg tilbake. Dette er en gigantisk fallgruve og du starter forholdet på feil premisser. Det finnes massivt med damer der ute som ikke venter til etter giftemål for noe så viktig som sex. Gå for en av de istedet, og så blr du slutte å legge hele selvverdien din i det å ha dame. Anonymkode: 79ce7...d52 Dette her er veldig riktig og dette bør du lese TS!! Du må ALDRI bli sammen med den første og beste som liker deg!!! Det er oppskriften på mislykka og ulykkelig liv!!! 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #19 Skrevet 26. desember 2021 Smart dame. Anonymkode: 80a71...fc0
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #20 Skrevet 26. desember 2021 Personlig ville jeg ikke giftet meg med noen uten først å ha bodd sammen og det måtte også inkludert et seksuelt forhold. Hvis hun får dårlig samvittighet bare av å kysse deg så kan du jo spørre deg hvilken andre momenter hun er oppdratt med som vil påvirke livet deres, f.eks relatert til kjønnsrollemønster i et forhold og fremtidig familieliv. Anonymkode: 27aa9...bf8 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå