Gå til innhold

Ga ikke baby gave i tide til julaften, er det virkelig så problematisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor langt unna bror og svigerinne og deres 3 mnd gamle datter. De ville feire julen alene i år, fordi datteren har kolikk, på tross av at foreldrene mine bor veldig nærme og inviterte dem. Jeg feirer hos foreldrene mine. 

Jeg kom hjem til mine foreldre sent den 22., og så ble det til at jeg traff litt venner og slikt den 23. Måtte ut og handle julegaver den 24., men rakk ikke levere dette til bror og svigerinne på julaften, fordi jeg måtte pakke inn gaver, stelle meg, hjelpe litt til med maten osv. De hadde tydeligvis en forventning om at spesielt babyen skulle ha gave fra oss (meg og mine foreldre, de rakk heller ikke å levere gave) på julaften. De har ikke svart på de siste meldingene, så de er tydeligvis sure. Altså, babyen er 3 mnd og skjønner jo ingenting av dette! Det kan vel ikke være så nøye at gaven kommer akkurat på julaften? 

Er det jeg eller de som er teite her?

Anonymkode: 06e5e...5cb

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rakk du å levere gaver til de da? 
Om de ikke bor langt unna så hadde jeg strekt meg langt for å levere gavene. Skjønner de blir irriterte om de har levert gaver til deg og dine foreldre, men dere ikke evner å gi gaver til alle i deres husstand i tide 😅 

alder på barnet er irrelevant i grunn. 

• Liker 43
Skrevet

De hadde vel gledet seg til en rolig julefeiring, der de kanskje kunne slappe litt av og i ro og mak åpne søte gaver til babyen deres. 
Synes dere burde klart å levere gavene til julaften, men hadde ikke blitt sur. Men er nok mer her og to sider av saken. Er dere sure på dem for at de ikke orket og ta med seg baby og komme bort en tur? Kanskje de de merker og derfor de ikke orker/gidder svare.

Anonymkode: e7e41...c3d

• Liker 19
Skrevet

Det er vanlig å åpne gavene på julaften. Så at du på død og liv måtte stelle deg først og styre med mat, synes jeg var unødvendig. Du kunne ha levert gaven på vei hjem fra handleturen. De har pakkedisker/muligheter på alle sentere/butikker.

Anonymkode: 676da...00c

• Liker 38
Skrevet

Litt surrete av deg å ikke ordne gaver tidligere da.

Men veldig sært å bli sur.

Jeg hadde ikke blitt sur i det hele tatt selv om gaven var til meg. Jeg er ikke en emosjonell sutreunge som ikke klarer å vente eller som synes at julaften kun handler om gaver.

Når gaven attpåtil var til en baby som ikke aner hva som skjer..ja..da synes jeg de virkelig gjør seg vanskelige.

Å få levert en gave på en spesifikk dato er ikke et krav som man må oppfylle. Det er noe ekstra man gjør.

Anonymkode: 21c46...91e

• Liker 8
Skrevet

Det er selvsagt ikke så viktig at den kommer på julaften, selv om det er det mest ideelle siden julegaver tilhører julaften.

• Liker 5
Skrevet
PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Det er selvsagt ikke så viktig at den kommer på julaften, selv om det er det mest ideelle siden julegaver tilhører julaften.

Enig. Ingenting å bli sur for

Anonymkode: 2e9eb...632

• Liker 6
Skrevet

du kunne ha kjøpt gave hjemme og tatt med. hadde ikke treng å kjøpe de på julaften. og den 23 kunne du prioritert å handle gave evt og så pakke inn i butikken og levere. 

Julaften er på julaften. 

Anonymkode: db51b...748

• Liker 20
Skrevet

Jeg reagerer mest på at du handla julegaver den 24. Er nå ikke så vanskelig å få handla inn før vel, og at absolutt ingen i familien rakk å levere gaver er jo bare tull, selvsagt hadde dere rukket det om det var viktig nok(og ellers kunne dere handla tidligere som vanlige folk). 
Men ungen er bare 3 mnd, det er et par år til gaver er viktig for den. 

Anonymkode: e1985...293

• Liker 35
Skrevet

Du er egoistisk og jeg skjønner godt at de reagerer på dere.

• Liker 23
Skrevet

Dette var dårlig planlegging fra din side. De har en tre mnd gammel baby med kolikk. De er sikkert temmelig slitne. Drister meg til å si at kun foreldre med barn med kolikk vet hvor krevende dette er. Det ar du ikke rakk å levere gaver tenker jeg henger sammen med mer enn gaven i seg selv. 

Ville faktisk dratt bort, sagt veldig unnskyld og  si at du har fått tenkt litt på at når de faktisk ikke orker å feire jul med andre enn seg selv, så er det helt sikkert en veldig god grunn for det og som du respekterer. Du kan være lei deg og skuffet men selvsagt skal deres behov gå foran. 

Selvsagt skal vi tenke på hverandre, men av og til er det riktig å ta mest hensyn til seg selv. Alt med balanse. 

Har selv arrangert jul med liten baby. Det var ikke noe hyggelig for oss foreldre. Kun slit og hvor jeg ikke fikk kost meg med 3 åringen og baby fikk kun akkurat det hen trengte. De andre (4 voksne hvorav 3 friske personer) kunne fint feiret for seg selv akkurat det året. 

Anonymkode: 0431f...f06

• Liker 23
Skrevet

Nå synes ikke jeg det er krise å ikke få en gave til jul, men i dette tilfellet her, virker det som dere bevisst har valgt å ikke levere gavene. En av dere 3 burde klart å levere gavene, hvis dere hadde villet mår dere bor så nærmest! Boikottet dere dem pga de valgte å feire jul hjemme?? 

Anonymkode: 31a5a...f56

• Liker 43
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg reagerer mest på at du handla julegaver den 24. Er nå ikke så vanskelig å få handla inn før vel, og at absolutt ingen i familien rakk å levere gaver er jo bare tull, selvsagt hadde dere rukket det om det var viktig nok(og ellers kunne dere handla tidligere som vanlige folk). 

Med all respekt, så handlet jeg også de siste julegavene på julaften, da jeg har vært syk ;) Det er faktisk en del som handler julegaver i siste liten av forskjellige grunner. Ellers enig med deg :) 

Anonymkode: 31a5a...f56

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men står det det da? Jeg leser det som at det er kun TS som bror+svigerinne ikke fikk gave fra, og at TS hadde ansvaret for å kjøpe babygave for foreldrene?

TS, har de ikke fått gaver fra verken deg, sin mor eller sin far, på grunn av deg? Det er jo litt kjipere enn om det bare gaver var fra én person.

Anonymkode: 21c46...91e

• Liker 12
Skrevet

De har en baby med kolikk. De har ikke svart på noen meldinger, så du går automatisk ut i fra at de er sure? Ikke at de sover, ikke hører telefonen eller gidder å ta seg bryet med å svare asap i kaoset som foregår. Eller ga dere ikke beskjed en gang, kanskje, slik at det de er sur for er at de er alene med en 3 mnd gammel baby med kolikk og ingen har gitt de en juleoppmerksomhet fra dere en gang? 

Anonymkode: fefa8...550

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg bor langt unna bror og svigerinne og deres 3 mnd gamle datter. De ville feire julen alene i år, fordi datteren har kolikk, på tross av at foreldrene mine bor veldig nærme og inviterte dem. Jeg feirer hos foreldrene mine. 

Jeg kom hjem til mine foreldre sent den 22., og så ble det til at jeg traff litt venner og slikt den 23. Måtte ut og handle julegaver den 24., men rakk ikke levere dette til bror og svigerinne på julaften, fordi jeg måtte pakke inn gaver, stelle meg, hjelpe litt til med maten osv. De hadde tydeligvis en forventning om at spesielt babyen skulle ha gave fra oss (meg og mine foreldre, de rakk heller ikke å levere gave) på julaften. De har ikke svart på de siste meldingene, så de er tydeligvis sure. Altså, babyen er 3 mnd og skjønner jo ingenting av dette! Det kan vel ikke være så nøye at gaven kommer akkurat på julaften? 

Er det jeg eller de som er teite her?

Anonymkode: 06e5e...5cb

Du viser at du absolutt gir faen i tantebarnet ditt. 

Anonymkode: a74a2...d51

• Liker 26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...