Gå til innhold

Glade jul, NRK

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som ser på "Glade jul" på NRK der de følger en knippe ulike personer på julaften?

Herregud så fint og trist dette faktaprogrammet er! Jeg skulle så gjerne ønske at jeg hadde en stor familie der kjærlighet og samhold var en selvfølge! Jeg kommer selv fra en dysfunksjonell familie og har ingen positive følelser eller tilknytning til egen biologiske bakgrunn. Men her får vi et innblikk i hvordan det kan være å feire jul med de man er glad i og hvordan det er å høre til.

Og jeg blir så lei meg når jeg ser hvor store kontraster det er. Alle personene vi følger bor i samme blokk, og man ser barnelatter i en scene og eldres sorg over tap av ektefelle gjennom 70år og påfølgende ensomhet i neste scene.

Jeg føler meg alltid helt knust av dette programmet, tenk at det er så stor forskjell. Jula gjør vondt for så mange.

Og jeg tror den eldre damen hadde blitt bedt inn til en av de andre familiene dersom de visste at hun skulle sitte ensom og alene. En utenlandsk taxisjåfør kommer innom henne med en pose Twist, det er virkelig noe å lære av!

Anonymkode: b9cba...f80

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er et fint program, har gått flere ganger. Så det ikke i år, men har sett det et par ganger før 🙂

Skrevet

Ser det hver jul, litt tilfeldig. Veldig fin og vemodig liten dokumentar.

Anonymkode: 1f646...bf0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...