Luckiness Skrevet 26. desember 2021 #61 Skrevet 26. desember 2021 Jeg tenker det er mange som fortjener bedre lønn. Helsepersonell utfører også smittevask. Ikke alltid det er renholdere tilgjengelig alle steder for slikt. Helsepersonell, renholdere, barnehage-og skolepersonell er jo spesielt utsatt for smitte. Helsepersonell og barnehage-skolepersonell vet gjerne ikke om smitte før en er midt i det. Renholdere får vel vanligvis beskjed slik en tidlig kan ta nødvendige hensyn. Det har hvertfall vært slik de stedene jeg har jobbet. Hvis det er mangel på renholdere hos dere eller du mener du gjør en ekstra innsats og andre oppgaver enn avtalt så kan du jo forhandle lønn med arbeidsgiver? Sette det som krav for at du skal bli værende. 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #62 Skrevet 26. desember 2021 Luckiness skrev (3 minutter siden): Jeg tenker det er mange som fortjener bedre lønn. Helsepersonell utfører også smittevask. Ikke alltid det er renholdere tilgjengelig alle steder for slikt. Helsepersonell, renholdere, barnehage-og skolepersonell er jo spesielt utsatt for smitte. Helsepersonell og barnehage-skolepersonell vet gjerne ikke om smitte før en er midt i det. Renholdere får vel vanligvis beskjed slik en tidlig kan ta nødvendige hensyn. Det har hvertfall vært slik de stedene jeg har jobbet. Hvis det er mangel på renholdere hos dere eller du mener du gjør en ekstra innsats og andre oppgaver enn avtalt så kan du jo forhandle lønn med arbeidsgiver? Sette det som krav for at du skal bli værende. Hvem får renholderen beskjed av ang smitte hvis ikke helsepersonell vet? Anonymkode: ee896...025
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #63 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvem får renholderen beskjed av ang smitte hvis ikke helsepersonell vet? Anonymkode: ee896...025 Du får lage en egen tråd å kje pe for helsepersonell. Dette handlet da om renholdere og her ser jeg jo det at vi ikke er verdt stort. Ikke alle som mener det men. Anonymkode: 6b8ee...e15 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #64 Skrevet 26. desember 2021 Jobbet som renholder før jeg fikk meg en ordentlig utdannelse. Det er ikke vanskelig og burde selvsagt ikke lønnes spesielt høyt. Anonymkode: aaf9d...937 1
Luckiness Skrevet 26. desember 2021 #65 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hvem får renholderen beskjed av ang smitte hvis ikke helsepersonell vet? Anonymkode: ee896...025 De får beskjed av helsepersonellet om mistanke/bekreftet smitte. Hvertfall hos oss. Og ved mistanke smitte avventes vask til utvask eller ved behov og da vet en jo hvilke hensyn en skal ta.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #66 Skrevet 26. desember 2021 Jeg hadde vært mye mer tilbøyelig for å heie på en bedre lønn for renholdere, hadde det ikke vært for dette: På sykrhus/sykehjem så vil ikke renholdere vaske biologisk materiale, eller innvendig i skuffer og skap. De prikker sykepleiere (som det er mangelvare på, og som har høy medisinsk kompetanse som trengs) for å vaske vekk avføring i toalettskålen med dobørsten inne på pasientrom. Som om ikke helsepersonell har nok å gjøre, så skal de komme og gnukke i do eller legge seg på alle fire og gnukke vekk en blodflekk etter en venekanyle. Ikke får helsepersonell smusstillegg eller risikotillegg. Det er det renholdere som får. Og hvis helsepersonell ikke umiddelbart etterkommer renholderens ordre om å forvaske do og gulv, så forblir det skittent frem til neste dag. Helsepersonell må også vaske senger, skap, inni nattbord osv. Det er så jævlig merkelig og provoserende, at jeg ønsker dere lavere lønn.. Anonymkode: 7a129...014 9
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #67 Skrevet 26. desember 2021 Luckiness skrev (26 minutter siden): De får beskjed av helsepersonellet om mistanke/bekreftet smitte. Hvertfall hos oss. Og ved mistanke smitte avventes vask til utvask eller ved behov og da vet en jo hvilke hensyn en skal ta. Vi har fått beskjed på kontorlandskap og på butikker, ikke nødvendigvis en sykepleier da. Anonymkode: 6b8ee...e15
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #68 Skrevet 26. desember 2021 Absolutt alle mener de fortjener høyere lønn, og at jobben de gjør er "verdens viktigste". Renhold er ikke en riskofylt jobb. Det krever ikke mye, og man har ikke noe ansvar. Ikke bygger jobben seg opp om man er syk eller borte heller. Vil man ha høy lønn må man nesten velge andre karriereveier enn renhold. Anonymkode: 65950...254 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #69 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg hadde vært mye mer tilbøyelig for å heie på en bedre lønn for renholdere, hadde det ikke vært for dette: På sykrhus/sykehjem så vil ikke renholdere vaske biologisk materiale, eller innvendig i skuffer og skap. De prikker sykepleiere (som det er mangelvare på, og som har høy medisinsk kompetanse som trengs) for å vaske vekk avføring i toalettskålen med dobørsten inne på pasientrom. Som om ikke helsepersonell har nok å gjøre, så skal de komme og gnukke i do eller legge seg på alle fire og gnukke vekk en blodflekk etter en venekanyle. Ikke får helsepersonell smusstillegg eller risikotillegg. Det er det renholdere som får. Og hvis helsepersonell ikke umiddelbart etterkommer renholderens ordre om å forvaske do og gulv, så forblir det skittent frem til neste dag. Helsepersonell må også vaske senger, skap, inni nattbord osv. Det er så jævlig merkelig og provoserende, at jeg ønsker dere lavere lønn.. Anonymkode: 7a129...014 Skulle vel hatt gode renholdere eller noe med ledelsen til renholdere å gjøre igjen da. Anonymkode: 6b8ee...e15
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #70 Skrevet 26. desember 2021 Luckiness skrev (58 minutter siden): De får beskjed av helsepersonellet om mistanke/bekreftet smitte. Hvertfall hos oss. Og ved mistanke smitte avventes vask til utvask eller ved behov og da vet en jo hvilke hensyn en skal ta. Jøss, har jobbet som renholder før på infeksjonspost måtte vaske hver dag der. Vet de også er inne på korona stuene nå. Og det er ikke alltid en får beskjed nei. Anonymkode: ee896...025 2
Luckiness Skrevet 26. desember 2021 #71 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jøss, har jobbet som renholder før på infeksjonspost måtte vaske hver dag der. Vet de også er inne på korona stuene nå. Og det er ikke alltid en får beskjed nei. Anonymkode: ee896...025 Nei ikke gitt det er slik alle steder. Men der jeg har jobbet har vi alltid hatt som rutine å informere. Dører med smitte/mistanke merkes også slik det sees av renholder hvis ikke annet personell er tilgjengelig og har anledning til å informere muntlig. Men på en infeksjonspost er man jo på en måte litt advart siden en vet det er en del smitte der.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #72 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Absolutt alle mener de fortjener høyere lønn, og at jobben de gjør er "verdens viktigste". Renhold er ikke en riskofylt jobb. Det krever ikke mye, og man har ikke noe ansvar. Ikke bygger jobben seg opp om man er syk eller borte heller. Vil man ha høy lønn må man nesten velge andre karriereveier enn renhold. Anonymkode: 65950...254 Om vi ikke møter til jobb enkelte steder så stenges det. Om vi ikke gjør jobben vår, hvordan blir det på kontor, butikk, barnehage, skole da? Anonymkode: 6b8ee...e15 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #73 Skrevet 26. desember 2021 Knirke skrev (9 timer siden): Man får risikiotillegg hvis jobben faktisk er forbundet med risiko. Renhold er ikke et risikoyrke, covid eller ei. Ei heller er det er yrke med mye ansvar eller stress som kvalifiserer for ekstra tillegg. Man trenger strengt tatt ikke kunne norsk for å vaske, så at det er vanskelig å få tak i nordmenn er jo ikke noe krise. Hvis det virkelig er problemer med å få tak i renholdere på bygda, så må det fristes med høyere lønn eller andre goder. Men jeg mistenker at det finnes plenty av ungdommer som ønsker seg lommepenger, slik at jobben blir gjort likevel. Det er ikke så lett og forstå når man ikke har jobbet sånn selv. Men ulike kjemikalier ødelegger ulike overflater. Ett marmorgulv eller terazzogulv skal ikke behandles på samme måte som linoleum eller flis feks. Marmor blir gult hvis det brukes feil kjemikalier. I tillegg brukes mye maskiner til renhold i dag. Å jobbe som renholder er ikke det samme som å moppe gulv og vaske bad hjemme . Ungdommer som trenger lommepenger går på skole. Profesjonelle renholdere jobber hele døgnet. Jeg skulle ønske alle som avfeier renholder som en jobb alle kan gjøre kunne jobbet ett år som renholder og sett selv.. Anonymkode: fedeb...a57 7
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #74 Skrevet 26. desember 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Om vi ikke møter til jobb enkelte steder så stenges det. Om vi ikke gjør jobben vår, hvordan blir det på kontor, butikk, barnehage, skole da? Anonymkode: 6b8ee...e15 Sånn er det jo med absolutt alle jobber, hvis de ansatte ikke dukker opp stopper ting. Hvorfor er dette spesielt for renholdere, og hvorfor gjør dette at de skal få mer penger? Om bussjåføren eller hjernekirurgen ikke dukker opp stopper jo ting opp og. 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skulle ønske alle som avfeier renholder som en jobb alle kan gjøre kunne jobbet ett år som renholder og sett selv.. Det er nok veldig få som avfeier renhold, det er bare vanskelig å se hvorfor renholdere skal få mer lønnsøkning enn andre. Hadde vært lærerikt å prøvd andre yrker da naturligvis. Du kunne jo prøvd å jobbet som yrkesfisker, sjersant i hæren, fastlege, IT-konsulent etc etc og, det hadde sikkert vært lærerikt det og. Anonymkode: 65950...254 8
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #75 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde vært mye mer tilbøyelig for å heie på en bedre lønn for renholdere, hadde det ikke vært for dette: På sykrhus/sykehjem så vil ikke renholdere vaske biologisk materiale, eller innvendig i skuffer og skap. De prikker sykepleiere (som det er mangelvare på, og som har høy medisinsk kompetanse som trengs) for å vaske vekk avføring i toalettskålen med dobørsten inne på pasientrom. Som om ikke helsepersonell har nok å gjøre, så skal de komme og gnukke i do eller legge seg på alle fire og gnukke vekk en blodflekk etter en venekanyle. Ikke får helsepersonell smusstillegg eller risikotillegg. Det er det renholdere som får. Og hvis helsepersonell ikke umiddelbart etterkommer renholderens ordre om å forvaske do og gulv, så forblir det skittent frem til neste dag. Helsepersonell må også vaske senger, skap, inni nattbord osv. Det er så jævlig merkelig og provoserende, at jeg ønsker dere lavere lønn.. Anonymkode: 7a129...014 Æsj kjenner at nå sluttet jeg å heie på høyere lønn for sykepleiere ett øyeblikk... Jeg håper du ikke representerer majoriteten av sykepleiere med det du skriver Er det virkelig slik dere ser på kollegaene deres? Er dere provoserte av renholdere og ønsker dem lavere lønn? de renholderne det gjelder har sikkert fått beskjed fra sine ledere om at de ikke skal vaske biologisk materiale pga smittespredning. De jeg kjenner som jobber på sykehjem ol må ihvertfall vaske slikt. Ta det heller opp og ikke gå rundt å vær provosert på andre ansatte. Anonymkode: fedeb...a57 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #76 Skrevet 26. desember 2021 Renholdere burde få den lønna arbeidet er verdt. Nemlig summen noen er villige til å utføre arbeidet for. Ønsker man høyere lønn enn det bytter man jobb til et yrke hvor arbeidet er verdt mer / lønnet bedre. Har man ikke kompetanse til noe annet enn å vaske så må man nøye seg med lønna man har. Man kan ikke bare dele ut mere lønn til renholdere fordi de har lyst på mere lønn. Det gjelder alle yrkesgrupper som mener de bør få bedre betalt enn de gjør. Anonymkode: 13510...89e 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #77 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sånn er det jo med absolutt alle jobber, hvis de ansatte ikke dukker opp stopper ting. Hvorfor er dette spesielt for renholdere, og hvorfor gjør dette at de skal få mer penger? Om bussjåføren eller hjernekirurgen ikke dukker opp stopper jo ting opp og. Det er nok veldig få som avfeier renhold, det er bare vanskelig å se hvorfor renholdere skal få mer lønnsøkning enn andre. Hadde vært lærerikt å prøvd andre yrker da naturligvis. Du kunne jo prøvd å jobbet som yrkesfisker, sjersant i hæren, fastlege, IT-konsulent etc etc og, det hadde sikkert vært lærerikt det og. Anonymkode: 65950...254 Jeg har vært på fiskebåt faktisk. Har også jobbet som kokk. Men dette er ikke yrker jeg har avfeid som lette og som ikke trenger bedre lønn i forkant. Det er det som er issuet her. Anonymkode: fedeb...a57 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #78 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 25.12.2021 den 10.36): Jeg har 7 år arbeidserfaring og gjør en god jobb. Jeg gjør koronarenhold og vasker på mange utsatte plasser. Lønnen min er 400 000 i året. Den vurde jo vært ganske mye høyere? Med tanke på alt vi gjør i løpet av en dag, for utsatte vi er nå og den fysiske belastningen på kroppen. Flere av mine kollegaer har såvidt blitt 45 før de begynner med leddgikt/slitasjegikt. Ikke bare det, men så mange som behandler oss som søppel der vi er å utfører renholdet. Anonymkode: 6b8ee...e15 Vet du, sammenliknet med en maler så er renholdere overbetalte. Anonymkode: 6f6ec...fab 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #79 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 25.12.2021 den 10.36): Jeg har 7 år arbeidserfaring og gjør en god jobb. Jeg gjør koronarenhold og vasker på mange utsatte plasser. Lønnen min er 400 000 i året. Den vurde jo vært ganske mye høyere? Med tanke på alt vi gjør i løpet av en dag, for utsatte vi er nå og den fysiske belastningen på kroppen. Flere av mine kollegaer har såvidt blitt 45 før de begynner med leddgikt/slitasjegikt. Ikke bare det, men så mange som behandler oss som søppel der vi er å utfører renholdet. Anonymkode: 6b8ee...e15 Jeg har jobbet som pedagogisk leder i 7 år, bachelor som barnehagelærer, og tjener 480 000 i året. Jeg har fortsatt 200 000 i studiegjeld. Jeg løfter og bærer mye, tørker snørr, tårer, av og til oppkast. For ikke å snakke om alle bleieskift da.. Jeg lager mat, rydder, tørker og vasker etter mat. Imellom alt som må gjøres av rutineoppgaver så skal jeg være en raus, omsorgsfull, leken og trygg voksen. Alt dette er oppgaver som jeg deler med 2 andre (forutsatt at de og deres barn er friske, ellers blir det som oftest mer da vikarer aldri klarer å være en fullgod erstatning for faste voksne, om vi får vikar da), bare at i tillegg til det som er felles så har jeg også en administrativ rolle. Planlegging, evaluering, kartlegging, mase på eksterne samarbeidspartnere... Vil gjerne ha en høyere lønn, men fremfor det så vil jeg heller ha slutt på rovdrift på oss ansatte. Ser at mange renholdere opplever at de får flere oppgaver og mindre tid til å utføre de, og ja, jeg ser den at arbeidsmengden blir urimelig, men jeg synes ikke lønna er urimelig. Anonymkode: 15707...635 6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #80 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde vært mye mer tilbøyelig for å heie på en bedre lønn for renholdere, hadde det ikke vært for dette: På sykrhus/sykehjem så vil ikke renholdere vaske biologisk materiale, eller innvendig i skuffer og skap. De prikker sykepleiere (som det er mangelvare på, og som har høy medisinsk kompetanse som trengs) for å vaske vekk avføring i toalettskålen med dobørsten inne på pasientrom. Som om ikke helsepersonell har nok å gjøre, så skal de komme og gnukke i do eller legge seg på alle fire og gnukke vekk en blodflekk etter en venekanyle. Ikke får helsepersonell smusstillegg eller risikotillegg. Det er det renholdere som får. Og hvis helsepersonell ikke umiddelbart etterkommer renholderens ordre om å forvaske do og gulv, så forblir det skittent frem til neste dag. Helsepersonell må også vaske senger, skap, inni nattbord osv. Det er så jævlig merkelig og provoserende, at jeg ønsker dere lavere lønn.. Anonymkode: 7a129...014 Det er det ikke vi som har bestemt!!! Det er rett og slett ikke satt av tid til de tingene der. Anonymkode: 513cd...139 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå