Gå til innhold

Rester av pinnekjøtt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde en del pinnekjøtt til overs i går, så satte det ut på terrassen i gryta med skjy og alt. Er det mulig å varme det opp igjen i dag? 

Anonymkode: 92ae7...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi pleier å rense kjøttet fra bein. Frese det i panne, og ha det på rester av stappe. Det å varme pinner raskt i mikro fungerer også utmerket godt. 

Du kan selvfølgelig varme hele. Men tror raskt kan bli seigt/bløtt. Og du risikerer jo å måtte kaste resten om dere heller ikke spiser opp alt i dag. 

Anonymkode: fb389...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint varme opp. Jeg synes ikke det blir seigt eller bløtt.

Når jeg lager pinnekjøtt så varmer jeg alltid opp restene dagen etter, og dagen etter det igjen. Er alltid nok kjøtt til tre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rester av pinnekjøtt er supert å lage suppe av 🙂. Legger det i fryseren, og lager suppe i januar. 

Anonymkode: 9c6e2...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale pinnekjøttpizza. 

Ha rømme på en pizzabunn. Legg på biter av pinnekjøtt og små klatter med tyttebærsyltetøy ha litt ost på ,og stek i ovnen. 

Anonymkode: 5125b...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går fint å varme. Jeg synes det blir best om man så gir det en ørliten steking i ovn. 

Og hvit pizza med pinnekjøtt er forbausende godt! 

Anonymkode: fda36...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg kan anbefale pinnekjøttpizza. 

Ha rømme på en pizzabunn. Legg på biter av pinnekjøtt og små klatter med tyttebærsyltetøy ha litt ost på ,og stek i ovnen. 

Tyttebærsyltetøy??? Inn i ovnen?? 😆 Jo ja, det kan jo være godt for all del. Hva smaker det? Har pinnekjøttrester vi også, også en haug med pølser og poteter, kan nok ikke ha alt det på pizza gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppeluri skrev (5 timer siden):

Tyttebærsyltetøy??? Inn i ovnen?? 😆 Jo ja, det kan jo være godt for all del. Hva smaker det? Har pinnekjøttrester vi også, også en haug med pølser og poteter, kan nok ikke ha alt det på pizza gitt

Ja, det blir knallgodt. Tilfører nødvendig sødme og "rundhet" til det salte pinnekjøttet. (Blir litt det samme som honning som man jo får på en del hvite pizzaer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakker pinnekjøttpinner i folie og varmer de i ovnen på lav varme over litt lengre tid, 125  grader ca. Det pleier å smake helt utmerket :jepp:

Eller er det veeeeldig godt å lage grønnsaksuppe, med rensede pinnekjøttrester i, det er noe av det beste jeg kan få servert :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss.Hol skrev (16 timer siden):

Vi lager alltid lapskaus av restene, kjempegodt😋

Det er min plan og, nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan varme det i mikro. Jeg har kjøpt fjordland pinnekjønnt, og det varmes i mikro. Ikke seigt eller bløtt. Smakte det for første gang for litt siden, og det er helt nydelig. Har en til pakke som jeg skal ha i morgen (uåpnet) :)

Anonymkode: 015fc...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan varme det i mikro. Jeg har kjøpt fjordland pinnekjønnt, og det varmes i mikro. Ikke seigt eller bløtt. Smakte det for første gang for litt siden, og det er helt nydelig. Har en til pakke som jeg skal ha i morgen (uåpnet) :)

Pinnekjøtt* En skrivefeil der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...