Gå til innhold

Ladeledning i iphone 13-esken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk iphone 13 til jul av mannen. Jeg trengte virkelig ny telefon og ble kjempeglad. Men jeg ble overrasket over ladeledningen. Den er kjøpt i norsk butikk. Det fulgte ikke med noe kontakt, og det hadde vært helt greit dersom ladeledningen hadde hatt vanlig usb-utgang slik at den passet i alle de kontaktene jeg har fra før. Med den hadde en sånn liten usb. Er det feil ledning? Jeg har jo en ledning som jeg kan bruke, men likevel? 

Anonymkode: a4f03...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har vært vanlig siden min datter fikk iPhone 11. Den nye bilen vi fikk har kun denne nye utgangen og ikke gammel usb. Det er en endring på gang.

Anonymkode: 91d6a...3a7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler om miljøet. Apples produkter er heller ikke pakket inn i plast lenger.

Anonymkode: af54c...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kontakten er hva som etter hvert regnes som vanlig USB. USB-C kalles den. Grunnen til at de har sluttet å sende med lader er at de regner med at de fleste har lader fra før av, og derfor må man heller kjøpe lader utenom. Det er egentlig et greit tiltak, bare folk er klar over det.

EU har laget regler for produsenter når det kommer til kontakt, hvor USB-C skal være standard, slik at vi slipper å ha egen kabel/lader for telefon-X, latop-Y og Z osv. Kanskje kjekt egentlig, jeg bruker samme lader på laptop og mobil.

Anonymkode: c9333...311

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...