AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #1 Skrevet 25. desember 2021 Svigerforeldrene mine er utrolig snille, fantastiske mennesker jeg har kommet godt overens med. Denne julen feirer vi hos dem. Jeg har jobbet som en gal i det siste (noe de vet) og skal tilbake på jobb på mandag, så jeg hadde sett frem til en rolig jul med kun oss 4. Vi er bare 4 men spesielt svigermor styrer så mye at roen ikke får senket seg. Det skal skje noe hele tiden, fra det ene måltidet etter det andre, gjøre ditt og gjøre datt. Flere som har slike familier? Anonymkode: d89b2...0dc
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #3 Skrevet 25. desember 2021 Tipper hun bare ønsker å være en god vert, også gjør hun litt mer enn hun trenger. Si ifra at dere trenger ikke stort og om ikke dere kan se en film sammen eller noe.. Anonymkode: 45670...290 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #4 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Svigerforeldrene mine er utrolig snille, fantastiske mennesker jeg har kommet godt overens med. Denne julen feirer vi hos dem. Jeg har jobbet som en gal i det siste (noe de vet) og skal tilbake på jobb på mandag, så jeg hadde sett frem til en rolig jul med kun oss 4. Vi er bare 4 men spesielt svigermor styrer så mye at roen ikke får senket seg. Det skal skje noe hele tiden, fra det ene måltidet etter det andre, gjøre ditt og gjøre datt. Flere som har slike familier? Anonymkode: d89b2...0dc Ja. Jeg har lært meg å sette grenser for meg selv og går ut en lang tur med musikk på ørene når svigermor styrer på. Mitt liv, mine grenser. Anonymkode: 0b27c...8df
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #5 Skrevet 25. desember 2021 Tough cookie skrev (2 minutter siden): Er det krangling/diskusjoner? Nei heldigvis ikke. Bare mye som skal skje hele tiden, aldri rom for å slappe av. Anonymkode: d89b2...0dc
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #6 Skrevet 25. desember 2021 Føler det også sånn noen ganger, men tar da en timeout om det passer. Sier fra jeg må hvile meg eller få litt frisk luft, så tar en stund på rommet, går meg en tur, eller hva som passer. Anonymkode: 9db62...a10
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #7 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tipper hun bare ønsker å være en god vert, også gjør hun litt mer enn hun trenger. Si ifra at dere trenger ikke stort og om ikke dere kan se en film sammen eller noe.. Anonymkode: 45670...290 Har sagt fra flere ganger, både jeg og samboer. Nytter ikke. Anonymkode: d89b2...0dc 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #8 Skrevet 25. desember 2021 Du tenker at svigermor skal endre personlighet fordi du har jobbet mye og vi ha fred og ro? Det synes jeg er for mye forlangt. Dersom du ønsker å feire på en annen måte enn svigers får du nesten takke nei til invitasjonen. Anonymkode: d9071...196 12
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #9 Skrevet 25. desember 2021 "Kjære svigermor, jeg er så glad for at vi får feire jul sammen med dere i år og at du har så mye du har lyst til å gjøre sammen med oss. Jeg setter kjempestor pris på det! Samtidig så har denne høsten og desember vært utrolig hektisk for meg i jobbsammenheng, og jeg har ikke annen julefri enn akkurat denne helga heller. Jeg hadde derfor satt utrolig pris på om du kunne tatt med deg mannen min og barna på den og den aktiviteten UTEN meg, for selv om jeg elsker mann og barn, så trenger jeg bittelitt ro rundt hodet før jobb igjen på mandag. Bare et par timer i dag og et par i morgen. Hvis du kunne gjort det for meg, så hadde jeg vært deg evig takknemlig!" Eller noe lignende. Anonymkode: 56c86...03c 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #10 Skrevet 25. desember 2021 Vi overnatter alltid flere dager enten hos svigers eller hos mine foreldre, og det er slitsomt å omgås sånn, så jeg trekker meg noen timer tilbake på soverommet og slapper av/leser bok, det samme gjør mannen min. Ingen reagerer på det. Jeg hadde ikke orket 4-5 dager uten noen timer i fred. Så bare si til mannen din at du går og leser litt/slapper av. Ikke ha dårlig samvittighet. Trenger man ro så trenger man det. Anonymkode: 50bcd...b2d 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #11 Skrevet 25. desember 2021 Svigermor er sikkert også stresset av å ha dere der og vil gi dere tipp topp opphold. Spør om hun trenger hjelp eller tilby å lage middagen en av dagene så får hun også roet ned. Anonymkode: f3927...038 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #12 Skrevet 25. desember 2021 Hva er det slags ting hun mener skal skje? Anonymkode: 12538...222
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #13 Skrevet 25. desember 2021 Men hva er det som skjer mellom måltidene da? For dere spiser vel ikke hele tiden? Er det fallskjermhopping? Brettspill? Julebukk til alle naboene? Pussing av sølv? Kahoot? Hva? Klager hun hvis du trekker deg tilbake i sofaen med en bok/nettbrett med film? Anonymkode: 26283...679 2
Gjest Anonym373 Skrevet 25. desember 2021 #14 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Svigerforeldrene mine er utrolig snille, fantastiske mennesker jeg har kommet godt overens med. Denne julen feirer vi hos dem. Jeg har jobbet som en gal i det siste (noe de vet) og skal tilbake på jobb på mandag, så jeg hadde sett frem til en rolig jul med kun oss 4. Vi er bare 4 men spesielt svigermor styrer så mye at roen ikke får senket seg. Det skal skje noe hele tiden, fra det ene måltidet etter det andre, gjøre ditt og gjøre datt. Flere som har slike familier? Anonymkode: d89b2...0dc Ja men jeg slapper av for det, at verten velger å stresse er sånn det kan bli. Hjelper til der det trengs å jeg koser meg, har ro i meg selv. Noen ganger så stresser man seg litt opp .. men hva så?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå