AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #1 Skrevet 25. desember 2021 Noen kvinner tror de kan selge en tjeneste. Menn vet de kjøper en ting. Menn som kjøper sex ser på kvinner som ting. De behandler prostituerte som ting. Aldri tro dette er noe glamorøst. Husk at ting ikke har følelser, ting kan ikke bli voldtatt og ting tar ikke skade av slag. Derfor kan dette utøves uten dårlig samvittighet og de får jo betalt. De har jo kjøpt tingen. Menn gjør mot prostituerte det de ikke tør gjøre med konene sine. Aldri tro på at dette kan være "empowering". Forskning viser at majoriteten av personer i prostitusjon skades av det. 95 prosent av personer i prostitusjon opplever en type seksuell trakassering som ville blitt anmeldt i en annen jobb. 60- 75 prosent er blitt voldtatt. 85- 95 prosent ønsker seg ut av prostitusjonen, men mangler andre inntektsmuligheter. 80- 90 prosent opplever psykisk misbruk. Rundt 70 prosent møter kriteriene for å kunne diagnostiseres med PTSD. Prosenterets nye rapport «Am I not a human being like you?» bekrefter at personer i prostitusjon utsettes for vold, diskriminering og trakassering. https://www.dagbladet.no/kultur/prostitusjon-er-verdens-farligste-yrke/60161999 Anonymkode: 0e774...386 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #2 Skrevet 25. desember 2021 Det kan jo tenkes at prostitusjon nettopp er farlig fordi det er ulovlig kjøpe tjenestene deres? Om en prostituert blir utsatt for noe kriminelt er det ikke like enkelt anmelde pga risikoen for at personen mister andre kunder dersom det kommer ut. Og skulle en potensiell kjøper oppdage at noe er veldig mistenkelig har ikke kunden akkurat noen mulighet til å melde fra om det til noen uten at personen selv setter seg i en vanskelig situasjon. Det er muligens på tide at en hører på prostituerte angående deres egen situasjon, fremfor at ens egen moral skal bestemme for dem. Jeg kjenner flere som frivillig velger være prostituerte, og jeg ser egentlig ikke problemet. Selv om jeg ikke ville valgt det livet selv, men det er mange andre ting folk velger gjøre som jeg heller ikke ville valgt heller sånnsett. Anonymkode: c863c...155 8
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #3 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det kan jo tenkes at prostitusjon nettopp er farlig fordi det er ulovlig kjøpe tjenestene deres? Om en prostituert blir utsatt for noe kriminelt er det ikke like enkelt anmelde pga risikoen for at personen mister andre kunder dersom det kommer ut. Og skulle en potensiell kjøper oppdage at noe er veldig mistenkelig har ikke kunden akkurat noen mulighet til å melde fra om det til noen uten at personen selv setter seg i en vanskelig situasjon. Det er muligens på tide at en hører på prostituerte angående deres egen situasjon, fremfor at ens egen moral skal bestemme for dem. Jeg kjenner flere som frivillig velger være prostituerte, og jeg ser egentlig ikke problemet. Selv om jeg ikke ville valgt det livet selv, men det er mange andre ting folk velger gjøre som jeg heller ikke ville valgt heller sånnsett. Anonymkode: c863c...155 Lovlig prostitusjon fører til økt menneskehandel. De få privilegerte "sugarbabiesene" er ikke de vi beskytter med denne loven. De utsetter seg for fare ved å gjøre og det er trist. Da statistikken er klinkende klar på dette området. Det er også en myte at de fleste prostituerte ønsker det skal bli lovlig. https://prosentret.no/for-studenter-og-elever-pa-vgs/informasjon/sporsmal-og-svar/ Kjøper du sex? Anonymkode: 0e774...386 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #4 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Lovlig prostitusjon fører til økt menneskehandel. De få privilegerte "sugarbabiesene" er ikke de vi beskytter med denne loven. De utsetter seg for fare ved å gjøre og det er trist. Da statistikken er klinkende klar på dette området. Det er også en myte at de fleste prostituerte ønsker det skal bli lovlig. https://prosentret.no/for-studenter-og-elever-pa-vgs/informasjon/sporsmal-og-svar/ Kjøper du sex? Anonymkode: 0e774...386 Nei, aldri kjøpt eller solgt sex. Jeg har en venninne som har gjort det i flere år, og kjenner til endel gjennom henne igjen som selger. I tillegg har en feks pion som jobber for rettighetene deres. Anonymkode: c863c...155 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #5 Skrevet 25. desember 2021 I og med at det bare er kriminelle som kjøper sex, sier det seg selv at faren for dårlig behandling av selger er stor. Ofte står kriminelle også bak utenlandske selgere som blir fraktet rundt i flere land, og tar mesteparten av inntjeningen. Forbudet avler kriminelle og skaper et undertrykkende og farlig miljø rundt et yrke som aldri forsvinner. Anonymkode: 262fb...c8b 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #6 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kjøper du sex? Anonymkode: 0e774...386 Hvorfor prøver du å mistenkeliggjøre folk som har andre meninger enn deg? Anonymkode: 1aca1...398 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #7 Skrevet 25. desember 2021 Jeg solgte sex i 20 årene, til menn jeg traff på en nettside. Dette er min erfaring Det var litt tilfeldig at det ble sånn, jeg var i utgangspunktet ute etter sex og var lei av å gamble på hva jeg fikk på byen. Jeg så fort at forespørselen var stor og ved et innfall valgte jeg å ta penger for det, av kanskje 400 mld var det vel kun en som ikke ville betale. Jeg fikk ingen ekle /sære henvendelser, helt vanlig ønske om sex fra helt vanlige menn. De jeg traff behandlet meg bra, det var også tydelig at det var jeg som hadde kontrollen i denne situasjonen (noe jeg ikke følte når jeg hadde random ONS på byen feks) De var også veldig pratsomme og ville jo tydelig at jeg skulle være mer sammen med de bare for å prate. Dette var objektivt sett kjekke, velstående menn. Jeg pushet helt klart grenser med det jeg holdt på med og det var en del av hvorfor jeg gjorde det ( jeg var muligens litt nymfoman også) og såklart var det fint med den oppmerksomheten jeg fikk. Jeg ble ikke preget av dette psykisk, annet enn at jeg nok ikke kan se på menn på samme måte lenger. Når omtrent hvem som helst vanlig mann kan potensielt være utro å kjøpe sex. Men ellers har jeg ingen dårlige minner /følelser. Jeg er godt gift også og vært åpen om fortiden min og bare blitt møtt med respekt. ( men er klar over at jeg har vært utrolig heldig med mannen min, så unntak finnes jo) alle menn er ikke like, ikke kvinner som selger sex heller.. Anonymkode: 9bedf...da6 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #8 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg solgte sex i 20 årene, til menn jeg traff på en nettside. Dette er min erfaring Det var litt tilfeldig at det ble sånn, jeg var i utgangspunktet ute etter sex og var lei av å gamble på hva jeg fikk på byen. Jeg så fort at forespørselen var stor og ved et innfall valgte jeg å ta penger for det, av kanskje 400 mld var det vel kun en som ikke ville betale. Jeg fikk ingen ekle /sære henvendelser, helt vanlig ønske om sex fra helt vanlige menn. De jeg traff behandlet meg bra, det var også tydelig at det var jeg som hadde kontrollen i denne situasjonen (noe jeg ikke følte når jeg hadde random ONS på byen feks) De var også veldig pratsomme og ville jo tydelig at jeg skulle være mer sammen med de bare for å prate. Dette var objektivt sett kjekke, velstående menn. Jeg pushet helt klart grenser med det jeg holdt på med og det var en del av hvorfor jeg gjorde det ( jeg var muligens litt nymfoman også) og såklart var det fint med den oppmerksomheten jeg fikk. Jeg ble ikke preget av dette psykisk, annet enn at jeg nok ikke kan se på menn på samme måte lenger. Når omtrent hvem som helst vanlig mann kan potensielt være utro å kjøpe sex. Men ellers har jeg ingen dårlige minner /følelser. Jeg er godt gift også og vært åpen om fortiden min og bare blitt møtt med respekt. ( men er klar over at jeg har vært utrolig heldig med mannen min, så unntak finnes jo) alle menn er ikke like, ikke kvinner som selger sex heller.. Anonymkode: 9bedf...da6 Var dette før eller etter forbudet som ble innført 1.1.09? Anonymkode: 262fb...c8b
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #9 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var dette før eller etter forbudet som ble innført 1.1.09? Anonymkode: 262fb...c8b Etter Anonymkode: 9bedf...da6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #10 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Noen kvinner tror de kan selge en tjeneste. Menn vet de kjøper en ting. Menn som kjøper sex ser på kvinner som ting. De behandler prostituerte som ting. Aldri tro dette er noe glamorøst. Husk at ting ikke har følelser, ting kan ikke bli voldtatt og ting tar ikke skade av slag. Derfor kan dette utøves uten dårlig samvittighet og de får jo betalt. De har jo kjøpt tingen. Menn gjør mot prostituerte det de ikke tør gjøre med konene sine. Aldri tro på at dette kan være "empowering". Forskning viser at majoriteten av personer i prostitusjon skades av det. 95 prosent av personer i prostitusjon opplever en type seksuell trakassering som ville blitt anmeldt i en annen jobb. 60- 75 prosent er blitt voldtatt. 85- 95 prosent ønsker seg ut av prostitusjonen, men mangler andre inntektsmuligheter. 80- 90 prosent opplever psykisk misbruk. Rundt 70 prosent møter kriteriene for å kunne diagnostiseres med PTSD. Prosenterets nye rapport «Am I not a human being like you?» bekrefter at personer i prostitusjon utsettes for vold, diskriminering og trakassering. https://www.dagbladet.no/kultur/prostitusjon-er-verdens-farligste-yrke/60161999 Anonymkode: 0e774...386 Jeg har aldri kjøpt sex, kommer aldri til å ha behov for å kjøpe sex, og jeg er enig i at bransjen ikke er bra for den som selger sex. Men still deg spørsmålet, hvordan har det gått med alle "lover om forbud" der hvor tilbud og etterspørsel er stor. Alt fra alkohol til narkotika eller kjøp av sex for den saks skyld. Finnes det en stat som har lykkes med disse lovpålagte forbudene sine og som kan si problemet er ryddet av veien? Så lenge det finnes lovlig tilbud så vil det alltid eksistere etterspørsel. Samme hvor grønn av sinne du er på grunn av menn som kjøper sex så er det ingen som får stoppet det. Vanskligere er det ikke. Gjør bransjen stuerein, fjern forbudet, la myndighetene sammen med bransjen opprette egne etiske regler rundt det så minimerer man kriminalitet og jæveskap. Anonymkode: 7ef9e...0de 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #11 Skrevet 25. desember 2021 Sannheten er vel at du gir faen i prostituerte og deres tilværelse. Ditt problem er at menn kan få kjøpe sex uten å være valgt av en dame. Veldig mange kvinner har problemer med dette, og det er aldri de kvinnene som driver med prostitusjon. Anonymkode: 75aa6...9b5 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #12 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sannheten er vel at du gir faen i prostituerte og deres tilværelse. Ditt problem er at menn kan få kjøpe sex uten å være valgt av en dame. Veldig mange kvinner har problemer med dette, og det er aldri de kvinnene som driver med prostitusjon. Anonymkode: 75aa6...9b5 Dette, og det at det visstnok er nedverdigende for kvinner fordi personen selv aldri ville solgt seg. Tydeligvis ikke alle som skjønner at folk er forskjellige, og at alle ikke har samme forhold til sex. Jeg tenker at det viktigste burde være trygge bransjen så godt som mulig for dem som velger det livet, for sannheten er nok at det aldri vil forsvinne helt uansett hvor mange lover en setter inn. Og da er det vel bedre at det er støttetiltak nok rundt dem, fungerer dårlig at de er redd for politiet feks om de skulle ha behov for dem pga ubehagelige situasjoner. I tillegg gjør loven det vanskelig for dem i forhold til bosituasjon feks sia om en leier ut til en som selger sex i leiligheten en leier ut er det egentlig hallikvirksomhet tydeligvis. Anonymkode: c863c...155 2
herzeleid Skrevet 25. desember 2021 #13 Skrevet 25. desember 2021 Det er påfallende at akkurat dette er et område der en ikke mener kvinner skal få velge selv, til tross for at det ellers er et veldig sterkt og vektig argument fra de samme menneskene. Det er også påfallende hvordan det virker å være en relativt uforsonlig konflikt mellom prostituerte/prostituertes organisasjoner og feminister, der vi ofte ser førstnevnte ta til orde mot loven mens sistnevnte gjerne blir ganske aggressive om noen tar til orde for dette. Hva som vil være den beste løsningen vet jeg ikke, men det virker klart at de prostituerte ikke føler seg godt ivaretatt gjennom loven, tvert imot, og at dette er noe så sjeldent som en moralsk drevet lov heller enn noe som beskytter prostituerte. Om hensikten er å beskytte prostituerte (fra andre enn seg selv) skulle en tro at andre deler av lovverket vil være betraktelig mer anvendelige. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #14 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg solgte sex i 20 årene, til menn jeg traff på en nettside. Dette er min erfaring Det var litt tilfeldig at det ble sånn, jeg var i utgangspunktet ute etter sex og var lei av å gamble på hva jeg fikk på byen. Jeg så fort at forespørselen var stor og ved et innfall valgte jeg å ta penger for det, av kanskje 400 mld var det vel kun en som ikke ville betale. Jeg fikk ingen ekle /sære henvendelser, helt vanlig ønske om sex fra helt vanlige menn. De jeg traff behandlet meg bra, det var også tydelig at det var jeg som hadde kontrollen i denne situasjonen (noe jeg ikke følte når jeg hadde random ONS på byen feks) De var også veldig pratsomme og ville jo tydelig at jeg skulle være mer sammen med de bare for å prate. Dette var objektivt sett kjekke, velstående menn. Jeg pushet helt klart grenser med det jeg holdt på med og det var en del av hvorfor jeg gjorde det ( jeg var muligens litt nymfoman også) og såklart var det fint med den oppmerksomheten jeg fikk. Jeg ble ikke preget av dette psykisk, annet enn at jeg nok ikke kan se på menn på samme måte lenger. Når omtrent hvem som helst vanlig mann kan potensielt være utro å kjøpe sex. Men ellers har jeg ingen dårlige minner /følelser. Jeg er godt gift også og vært åpen om fortiden min og bare blitt møtt med respekt. ( men er klar over at jeg har vært utrolig heldig med mannen min, så unntak finnes jo) alle menn er ikke like, ikke kvinner som selger sex heller.. Anonymkode: 9bedf...da6 Det at så mange damer reagerer på salg av sex er at de er sjalue på at noen tjener gode penger . Anonymkode: 24dea...342
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #15 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det at så mange damer reagerer på salg av sex er at de er sjalue på at noen tjener gode penger . Anonymkode: 24dea...342 Jada Einstein. Anonymkode: 6fc4b...e9a 1
Jdz Skrevet 25. desember 2021 #16 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det kan jo tenkes at prostitusjon nettopp er farlig fordi det er ulovlig kjøpe tjenestene deres? Om en prostituert blir utsatt for noe kriminelt er det ikke like enkelt anmelde pga risikoen for at personen mister andre kunder dersom det kommer ut. Og skulle en potensiell kjøper oppdage at noe er veldig mistenkelig har ikke kunden akkurat noen mulighet til å melde fra om det til noen uten at personen selv setter seg i en vanskelig situasjon. Det er muligens på tide at en hører på prostituerte angående deres egen situasjon, fremfor at ens egen moral skal bestemme for dem. Jeg kjenner flere som frivillig velger være prostituerte, og jeg ser egentlig ikke problemet. Selv om jeg ikke ville valgt det livet selv, men det er mange andre ting folk velger gjøre som jeg heller ikke ville valgt heller sånnsett. Anonymkode: c863c...155 På papiret høres det du sier helt riktig ut. Vi blir neppe kvitt prostitusjon og da burde skadebegrensning være den åpenbare veien å gå. Jeg har alltid tenkt dette, men er blitt mer usikker. Erfaringene fra land som har regulert/liberalisert prostitusjon er imidlertid delte. Regulert prostitusjon gjør det kanskje livet lettere for individet, men det har på ingen måte fått bukt med den organiserte kriminaliteten. Ting tyder faktisk på at det har blitt verre. Jeg sitter ikke med fasiten og jeg er enig i man må legge egen moral til side i disse spørsmålene, men jeg tror problemet er langt mer komplekst enn slik du legger det fram. 1
Realverdien Skrevet 25. desember 2021 #17 Skrevet 25. desember 2021 Vet bare at avisene gjør det kult å være hore, når de omtaler luddere som slikker baller for penger som 'sugarbabes'.
Realverdien Skrevet 25. desember 2021 #18 Skrevet 25. desember 2021 Vet bare at avisene gjør det kult å være hore, når de omtaler luddere som slikker baller for penger som 'sugarbabes'.
Realverdien Skrevet 25. desember 2021 #19 Skrevet 25. desember 2021 Vet bare at avisene gjør det kult å være hore, når de omtaler luddere som slikker baller for penger som 'sugarbabes'.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #20 Skrevet 26. desember 2021 Jdz skrev (18 timer siden): På papiret høres det du sier helt riktig ut. Vi blir neppe kvitt prostitusjon og da burde skadebegrensning være den åpenbare veien å gå. Jeg har alltid tenkt dette, men er blitt mer usikker. Erfaringene fra land som har regulert/liberalisert prostitusjon er imidlertid delte. Regulert prostitusjon gjør det kanskje livet lettere for individet, men det har på ingen måte fått bukt med den organiserte kriminaliteten. Ting tyder faktisk på at det har blitt verre. Jeg sitter ikke med fasiten og jeg er enig i man må legge egen moral til side i disse spørsmålene, men jeg tror problemet er langt mer komplekst enn slik du legger det fram. Temaet er ganske komplekst, men utifra det jeg har lest fra organisasjoner som jobber for prostituertes rettigheter og de jeg kjenner ønsker dem en legalisering ettersom det vil trygge arbeidet, gi dem flere rettigheter, kunne betale skatt på en riktig måte osv. Og jeg tenker det er viktigere holde bransjen trygg ettersom den uansett vil finnes, så må en heller komme til andre løsninger for å hindre organisert kriminalitet. Den vil nok uansett ikke forsvinne uansett hvilken løsning en velger. Muligens er jeg ganske naiv, men jeg håper iallefall de menneskene som ønsker kjøpe sex heller vil velge en som jobber frivillig og lovlig. Det vil jo være sikrere for dem også, siden ved lovlig virksomhet vil det nok være visse krav til hygiene osv. Anonymkode: c863c...155 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå