Gå til innhold

Anonym, hvorfor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stusser på noe. Ser at mange trykker på anonym bruker når de skriver. Jeg har ett nick navn " giftM" og synes det er bedre å bruke nick navnet enn anonym bruker. Føler det blir så vanskelig å vite om vedkommende har svart mange ganger osv. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er tatt opp flere ganger. En av grunnene er at noen faktisk misliker enkelte brukere her så mye, at de "forføger" fra tråd til tråd og er frekke og usaklige. De går også inn i tråder og er uenige av prinsipp, fordi nettopp den brukeren skrev noe. Du ser det godt om du har vært her en lang tid. Man blir "personligheter" bak brukernavn, og likt og mislikt. Folk er ikke saklige. Alle blir preget av hvem som sier hva. I større og mindre grad. Så vet mange ikke gidder det, og er anonyme.

Andre grunner er å ikke knytte visse saker en tar opp til brukernavnet sitt. Av ymse grunner.

Sikkert flere grunner. Jeg er aldri under anonym. Jeg bryr meg nada om mygg her. 

• Liker 5
Skrevet

Av mange grunner.. Det er greit å bare svare i en tråd uten å følge med og få varsler hele tiden når noen har sitert deg og ser ut til å ta diskusjonen mye mer på alvor enn meg selv. Av og til vil jeg bare svare i en tråd og være ferdig med det uten å få varsel om at 8-9 har sitert meg og vil diskutere noe i det uendelige... Jeg er ikke på kg for å fillekrangle med ukjente over flere dager, men for å slenge inn en kommentar her og der ettersom det passer..

Jeg har fått slibrige meldinger på pm, (og det var veldig skjeldent jeg skrev noe inne på seksualitet.. ) Det er noe jeg ikke orker.

Gjennkjennelighet.. Plutselig er det noen som kjenner igjen noe jeg beskriver i en tråd, kanskje naboen eller en kollega og vips så vet de alt jeg skriver på kg. Jeg vet at det sies at en aldri skal skrive noe på nettet som en ikke kunne skreket ut på karl johans gate eller i nabolaget men likevel velger jeg gjerne å være mer privat av meg under ab enn under nick. 

Forfølgelse.. jada det kan høres paranoid ut, men vær gjerne medlem av forumet i mer enn et par måneder og skriv ting alltid under nick.. Du vil alltids 'terge' på deg en eller annen suppegjøk i en tråd  for helt uskyldige greier og plutselig får du "kleggen på leggen" etter deg i så og si de fleste tråder du skriver i. Det er personforfølging eller om du vil: nickforfølging, der alt du skriver blir misforstått med viten og vilje, det blir dratt frem gamle ting en har skrevet i helt andre settinger osv.. "kleggen på leggen" klarer aldri å skille sak og nick noe som gjør det svært ubehagelig å være medlem på kg tilslutt.

Anonymkode: 428d1...996

• Liker 5
Skrevet

Vil ikke bli gjenkjent.

Viss du svarer i mange tråder kommer mange detaljer frem som i seg selv er anonyme. Svarer du på mange nok danner det seg et bilde av hvem man er viss alle trådenes info legges sammen.

- høyde i en tråd

- nasjonalitet i en annen

- kjønn

- arbeidsektor

- %jobb/arbeidsledig osv

- hvordan kolegaer/naboer oppfører seg/historier

- hvor mange venner du har, historier om dem.

- hvilket forhold du har til familie, div info om familie og historier om dem.

- fylke/by/bydel

- religion

- livstil

- livssyn

- hudfarge

- øyenfarge

- hårfrisyre, hårfarge.

- størrelse på klær

- tatoveringer, persinger, arr

- barndomshistorie

- interesser

- legning

And the list goes on, viss all denne infoen kommer frem over årenes løp på KG. Så er det ganske lett for noen som kjenner deg personlig å legge alle kortene sammen, og forstå at det er deg som har det og det brukernavnet.

Personlig syns jeg det er flaut å bruke KG, og vil ikke at noen skal vite at deg bruker det. Derfor er anonymtaggen et must for meg 🙂.

Anonymkode: 5693c...ba7

• Liker 6
Skrevet
SoWhat? skrev (7 timer siden):

Dette er tatt opp flere ganger. En av grunnene er at noen faktisk misliker enkelte brukere her så mye, at de "forføger" fra tråd til tråd og er frekke og usaklige. De går også inn i tråder og er uenige av prinsipp, fordi nettopp den brukeren skrev noe. Du ser det godt om du har vært her en lang tid. Man blir "personligheter" bak brukernavn, og likt og mislikt. Folk er ikke saklige. Alle blir preget av hvem som sier hva. I større og mindre grad. Så vet mange ikke gidder det, og er anonyme.

Andre grunner er å ikke knytte visse saker en tar opp til brukernavnet sitt. Av ymse grunner.

Sikkert flere grunner. Jeg er aldri under anonym. Jeg bryr meg nada om mygg her. 

Er bare å putte dem på Ignorer. Har gjort det med en god del brukere 🙂

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vil ikke bli gjenkjent.

Viss du svarer i mange tråder kommer mange detaljer frem som i seg selv er anonyme. Svarer du på mange nok danner det seg et bilde av hvem man er viss alle trådenes info legges sammen.

- høyde i en tråd

- nasjonalitet i en annen

- kjønn

- arbeidsektor

- %jobb/arbeidsledig osv

- hvordan kolegaer/naboer oppfører seg/historier

- hvor mange venner du har, historier om dem.

- hvilket forhold du har til familie, div info om familie og historier om dem.

- fylke/by/bydel

- religion

- livstil

- livssyn

- hudfarge

- øyenfarge

- hårfrisyre, hårfarge.

- størrelse på klær

- tatoveringer, persinger, arr

- barndomshistorie

- interesser

- legning

And the list goes on, viss all denne infoen kommer frem over årenes løp på KG. Så er det ganske lett for noen som kjenner deg personlig å legge alle kortene sammen, og forstå at det er deg som har det og det brukernavnet.

Personlig syns jeg det er flaut å bruke KG, og vil ikke at noen skal vite at deg bruker det. Derfor er anonymtaggen et must for meg 🙂.

Anonymkode: 5693c...ba7

Du har et poeng. Derfor er det i det minste viktig å ha ting en aldri "røper" her inne. Da blir det bare til at folk mistenker, men har ikke alle brikker, så null bevis 🙂 men litt viktig å tenke på. 

• Liker 2
Skrevet
Entern skrev (2 minutter siden):

Er bare å putte dem på Ignorer. Har gjort det med en god del brukere 🙂

Ja, men jeg klarer fint å ignorere. Har blokkert en da.

Skrevet

fordi Kvinneguiden dessverre er stappfull av forbanna drittsekker som forfølger folk gjennom mange forskjellige tråder. 

Jeg har faktisk opplevd at noen som skriver om spontant-abort i en tråd, og deretter skriver om for eksempel pinnekjøtt i en annen tråd. Så komme det en eller annen hjerneskadet tufs som påstår at du kan jo ikke lage barn en gang! Hvorfor skal jeg høre på deg når det kommer til matlaging?

Liker du ikke Anonym Bruker-funksjonen, så er det selvfølgelig 100 prosent å være her på Kvinneguiden altså. På andre debatt-forum møter man aldri SÅ mye drittslenging, så det er heller ikke "nødvendig" med AB-funksjonen i like stor grad.       

Anonymkode: 5f40a...b2e

• Liker 5
Skrevet

Skrev under egen bruker i flere år. Stod greit i de som bare følte for å være ugreie. 

Men så gjenkjente jeg på kort tid to brukere. Basert på helt enkle kommentarer over en lunsj i det ene tilfellet, som handlet om en oppskrift. Og den andre i en samtale som handlet om avisabonnement. Og da kan man jo bare klikke seg videre å se alle andre 5 000+ innleggene man har skrevet om mer eller mindre private ting. 

Det skremte meg nok til å bli AB hele tiden. 

Anonymkode: 1b42b...bdc

• Liker 2
Skrevet

Fordi de alltids er noe raringer som stalker deg for å komme med stygge kommentarer til deg som enkelperson, eller sender lite vennlige meldinger til deg. 

Anonymkode: 8baa9...116

• Liker 2
Skrevet
GiftM skrev (11 timer siden):

Stusser på noe. Ser at mange trykker på anonym bruker når de skriver. Jeg har ett nick navn " giftM" og synes det er bedre å bruke nick navnet enn anonym bruker. Føler det blir så vanskelig å vite om vedkommende har svart mange ganger osv. 

Angående det å vite om vedkommende har svart mange ganger osv.. Hver anonyme bruker får sin egen unike "anonymkode" i hver tråd, så det går an å se om vedkommende har svart flere ganger i samme tråd. Men det var kanskje ikke det du tenkte på?

Anonymkode: 4ce19...638

• Liker 1
Skrevet

Men folk som stalker burde jo bannes fra forumet.

Da hadde den grunnen til å poste AB blitt borte.

• Liker 1
Skrevet

Det handler nok dels om at det er en måte en kan oppføre seg dårlig uten at det "følger" brukernavnet, og sånn sett en form for "veikhet" der en ønsker å slippe å stå for det en mener. Samtidig er det påfallende mange som er veldig glade i å snakke om seg selv, også når det ikke er særlig relevant, og argumenterer ut fra anekdoter heller enn statistikk eller forskning. En del av disse kunne fort blitt gjenkjent da de skriver så mye om seg selv og sine. 

Skrevet
SoWhat? skrev (12 timer siden):

ja det tror jeg nok stemmer de følger deg som anonym bruker for å ta deg i ett og alt. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har delt personlige ting vedr helse, oppvekst, fødsel, psyke, jobb ol i forskjellige tråder med hensikt å hjelpe andre. 
Jeg vil ikke bli gjenkjent. 
Dessuten synes jeg det er flaut å sitte på KG. 

Anonymkode: 57267...aa5

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tenker litt forskjellig. Er vel for å se om en bruket har svart i samme tråd. 

Har opplevd at noen har vert etter meg. Kommet med oppgulp og vert litt på meg samme hva trå jeg har skrevet på.

Tror jeg kommer å bruke en kombinasjon

Vil takke for alle sakelige svar. Ga meg en liten vekker😊

Endret av GiftM
  • Liker 2
Skrevet
GiftM skrev (17 minutter siden):

Jeg tenker litt forskjellig. Er vel for å se om en bruket har svart i samme tråd. 

Har opplevd at noen har vert etter meg. Kommet med oppgulp og vert litt på meg samme hva trå jeg har skrevet på.

Tror jeg kommer å bruke en kombinasjon

Vil takke for alle sakelige svar. Ga meg en liten vekker😊

samme her bruker blanding der jeg vet jeg får pepper.. he he he fra enkelte brukere. Orker ikke å måtte forsvare meg hele tiden. 

• Liker 2
Skrevet
13 hours ago, SoWhat? said:

Dette er tatt opp flere ganger.

Flere ganger i uka, faktisk. Skulle ønske de bare kunne lage en sticky-tråd av dette, siden alle nye brukere tydeligvis lurer på det og svarene er de samme hver gang.

Anonymkode: 252aa...4bc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Flere ganger i uka, faktisk. Skulle ønske de bare kunne lage en sticky-tråd av dette, siden alle nye brukere tydeligvis lurer på det og svarene er de samme hver gang.

Anonymkode: 252aa...4bc

Veldig enig!

Jeg er blant de som svarer hver gang. Det betyr mye for meg at nye brukere forstår hvor lett det er å bli gjenkjent, ikke bare når det gjelder yrke/barn/bil, der du enkelt vrir litt på fakta. Men også trivielle ting som hvilken serie du ser på, og hvordan du lagde ribba i går. For det må være en helt forferdelig følelse den dagen det skjer. 

Anonymkode: 1b42b...bdc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...