AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #1 Del Skrevet 24. desember 2021 NPR Finds Racism in the Beatles https://townhall.com/columnists/timgraham/2021/12/24/npr-finds-racism-in-the-beatles-n2601033 Jeg skal aldri høre på Beatles igjen, har kastet alle albumene jeg har av dem. Anonymkode: f619a...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #2 Del Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skal aldri høre på Beatles igjen, har kastet alle albumene jeg har av dem. Anonymkode: f619a...603 Les artikkelen. Problemet var jo aldri Beatles. Beatles jobbet både for at svarte artister skulle bli anerkjent og for at svarte skulle få lov å sitte sammen med hvite. Noen av de første tilfellene hvor svarte satt med hvite i sørstatene var Beatles-konserter. MEN Deler av grunnen til at Beatles ble populære var at de var hvite. Publikum var rasistiske. Og det er vel ingen hemmelighet at rasismen på 60-tallet var langt mer utbredt og stueren enn i dag. Så artikkelforfatteren sparker inn åpne dører. Anonymkode: 54efa...3c9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 25. desember 2021 #3 Del Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Les artikkelen. Problemet var jo aldri Beatles. Beatles jobbet både for at svarte artister skulle bli anerkjent og for at svarte skulle få lov å sitte sammen med hvite. Noen av de første tilfellene hvor svarte satt med hvite i sørstatene var Beatles-konserter. MEN Deler av grunnen til at Beatles ble populære var at de var hvite. Publikum var rasistiske. Og det er vel ingen hemmelighet at rasismen på 60-tallet var langt mer utbredt og stueren enn i dag. Så artikkelforfatteren sparker inn åpne dører. Anonymkode: 54efa...3c9 Jepp. Chuck Berry holdt ikke lavere kvalitet enn f.eks the million dollar quartet gjorde på samme tiden, men solgte vel ikke like godt, spesielt live, av en eneste grunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 25. desember 2021 #4 Del Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Les artikkelen. Problemet var jo aldri Beatles. Beatles jobbet både for at svarte artister skulle bli anerkjent og for at svarte skulle få lov å sitte sammen med hvite. Noen av de første tilfellene hvor svarte satt med hvite i sørstatene var Beatles-konserter. MEN Deler av grunnen til at Beatles ble populære var at de var hvite. Publikum var rasistiske. Og det er vel ingen hemmelighet at rasismen på 60-tallet var langt mer utbredt og stueren enn i dag. Så artikkelforfatteren sparker inn åpne dører. Anonymkode: 54efa...3c9 Og skjønner ikke hvorfor spesielt Beatles skal singles ut for dette. Det er jo mye tydeligere med Rock’n’Roll, som i stor grad er snillere, glattere, kommersialisert Rhythm’n’Blues tilrettelagt for hvite ungdommer (jeg har forøvrig ingenting imot Rock’n’Roll, men Rhythm’n’Blues er kulere). Men men, afroamerikanske artister angrep jo Rolling Stones (kalte dem Plastic Soul) fordi de var hvite og hadde enorm suksess med Bluesbasert musikk...misunnelse altså. Beatles støttet Stones bl.a. ved å kalle en av platene sine Rubber Soul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 25. desember 2021 #5 Del Skrevet 25. desember 2021 Jada, Beatles var kjemperasistiske. En av dem var jo til og med gift med en asiat. Kjemperasistiske ... Djeezes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 25. desember 2021 #6 Del Skrevet 25. desember 2021 Dette må være noe av det dummeste jeg har lest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå