AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #1 Skrevet 24. desember 2021 Fyren er alltid der for Jenny, kanskje en av de får. Selv om han ikke forstår de psykiske lidelsene eller det andre. Så dør hun av sykdom mens hun er gift til slutt med dårlig barndom. Jeg synes filmen er veldig trist Anonymkode: d08ea...9e9
Rumle Skrevet 24. desember 2021 #2 Skrevet 24. desember 2021 Enig i at den er både sår og trist, men også morsom og fin 5
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #3 Skrevet 24. desember 2021 Er det en komedie? Det har jeg aldri tenkt om den.. selv om den er artig også. Anonymkode: 0cb1f...3b2 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #4 Skrevet 24. desember 2021 Er den klassifisert som komedie noe sted da? Aldri tenkt på den som morsom. Ser på den som drama uten tvil, seriøs og trist og fin. Anonymkode: 1f634...c62 3
baldrian Skrevet 24. desember 2021 #6 Skrevet 24. desember 2021 En av mine favorittscener er den hvor familien til Bubba får vite hvor mye penger de får etter investeringen i "fruktfirmaet" Apple - og fortsettelsen der moren hans, den tidligere hushjelpen, blir servert av en hvit ansatt. Forrest jr blir jo en stor barneskuespiller senere, det krydrer også scenene der han er med. Det er slike små-episoder som gjør den ganske triste historien til et drama med både komiske og underfundige undertoner. Jeg liker ikke tradisjonelle julefilmer spesielt godt, men FG prøver jeg å se i hvert fall annenhver jul. Tom Hanks er en allsidig, kjempegod skuespiller etter min mening. 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #7 Skrevet 25. desember 2021 Jenny er i hvertfall den mest ufyselige karakteren i hele filmhistorien. Fysj! Anonymkode: 80b6f...bee
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #8 Skrevet 25. desember 2021 Den er ikke morsom i det hele tatt. Helt ok film, selv om den handler om en fryktelig overdrevet karakter. Anonymkode: 2aa3f...cc5
Mwanafunzi Skrevet 25. desember 2021 #9 Skrevet 25. desember 2021 Jeg har heller aldri tenkt på den filmen som komedie. Det er jo drama. Og at Jenny er ufyselig er jeg ikke enig i. Hun er preget av farens misbruk og har tydelige tilknytningsvansker. Tom Hanks er fantastisk. Han virker så utrolig snill (selv om det selvsagt ikke har noe med saken å gjøre). 2
Entern Skrevet 25. desember 2021 #10 Skrevet 25. desember 2021 Filmen er morsom, spesielt alle scenene med Gary Sinise og de absurde scenene som da Gump løper i vei, men vet ikke om jeg ville kalt filmen en komedie. Dramedie kanskje, drama men morsomt. Tom Hanks er en helt fantastisk skuespiller. 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 25. desember 2021 #11 Skrevet 25. desember 2021 Jeg har aldri sett på den som en komedie.
Balian d'Ibelin Skrevet 25. desember 2021 #12 Skrevet 25. desember 2021 Forrest Gump er ikke en komedie. Det er en drama film. 1
Antiviruset Skrevet 25. desember 2021 #13 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Fyren er alltid der for Jenny, kanskje en av de får. Selv om han ikke forstår de psykiske lidelsene eller det andre. Så dør hun av sykdom mens hun er gift til slutt med dårlig barndom. Jeg synes filmen er veldig trist Anonymkode: d08ea...9e9 Dette er jo en film som har masse humor og mye trist i samme film. To stykker som vokste opp i lag, med to forskjellige problemer som utgangspunkt. Hun med en voldelig alkoholisert far, han med sine handikap. Hun fikk aldri den oppdragelsen som et barn burde fått, Forrest får dyp og god kjærlighet for sin mor, og han utvikler seg på en positiv og god måte hele livet selv med sine problemer og traumer fra krigen i Vietnam. Jenny ser ikke den snille gode mannen som kunne gitt henne alt! Hun drifter rundt blant veldig dårlige mennesker og lever et utesvevende liv som gir henne Aids. Til slutt ser hun Forrest Gump, men da er det alt for sent. Slik har nok denne filmen en relevans til mange kvinner sine liv, også menn har nok det slik mange. Det spennende livet med festing, opposisjon til det bestående, fri sex og narkotika tok livet til Jenny til slutt. Først når det var for sent innså hun realitetene. Slik sett er dette en enorm klassiker som inneholder drama, romantikk, action, og humor i en og samme film. En av de beste filmene som er laget i historien. Er nok mange Forrester og Jennyer der ute med lignende utvikling i sitt liv, bare med et helt annet innhold. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #14 Skrevet 25. desember 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Jenny er i hvertfall den mest ufyselige karakteren i hele filmhistorien. Fysj! Anonymkode: 80b6f...bee Men stakkars henne hun har opplevd mye OKAY? Det er derfor hun behandlet Forrest som søppel og derfor er det helt OK at han giftet seg med henne på slutten, når hun trengte noen til å ta vare på ungen hennes fordi hun knulla på seg AIDS Anonymkode: bba51...e25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå