AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #1 Skrevet 24. desember 2021 Jeg tror det ikke kan være nok næring i brystmelka kroppen min produserer? Det er umulig å gjøre noe annet enn å amme eller skifte bleie. Straks jeg har skifta på ungen må hun ammes for å trøstes og da bæsjer hun også gjentar det seg døgnet rundt. Kun 1 eller 2 perioder på formiddagen sover hun noe særlig mer enn 10-20min i strekk. Ellers er det klistremerkebaby som helst sover ammende. Jeg takler ikke mer! Hva er feil med babyen eller meg? Anonymkode: d58a6...1e3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #2 Skrevet 24. desember 2021 Hvor gammel er baby? Anonymkode: 88086...b1f 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #3 Skrevet 24. desember 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor gammel er baby? Anonymkode: 88086...b1f Snart 3 uker Anonymkode: d58a6...1e3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #4 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snart 3 uker Anonymkode: d58a6...1e3 Helt normalt. Anonymkode: 80740...947 27
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #5 Skrevet 24. desember 2021 Helt normalt i den alderen. Jeg følte akkurat samme sjokket selv. 😬 Intenst når det står på, men blir bedre etter hvert. ❤️ Anonymkode: 69b56...99c 6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #6 Skrevet 24. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Helt normalt i den alderen. Jeg følte akkurat samme sjokket selv. 😬 Intenst når det står på, men blir bedre etter hvert. ❤️ Anonymkode: 69b56...99c Hvor lenge til? Takler ikke mer Anonymkode: d58a6...1e3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #7 Skrevet 24. desember 2021 Det er som sagt helt normalt i den alderen, for meg så roet det seg ned når babyen var 6 uker gammel. De første ukene er unntakstilstand og det vil bli bedre! Så lenge babyen går opp i vekt så har du nok melk. Babyer bruker puppen til mye annet enn bare melk, det er trygghet og trøst også. Har du noen til å avlaste deg? Feks hvis du er sammen med barnefar så får han ta seg av alle bleier osv mens han er hjemme. Anonymkode: 931b2...650 7
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #8 Skrevet 24. desember 2021 Høres slitsomt ut. Mine har ikke vært riktig så intense. Er baby fornøyd ellers? Anonymkode: 88086...b1f 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #9 Skrevet 24. desember 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Høres slitsomt ut. Mine har ikke vært riktig så intense. Er baby fornøyd ellers? Anonymkode: 88086...b1f Ja, tror det. Vokser som hun skal og har vært veldig "våken" siden hun nle født. Er bare fornøyd på armen og med en pupp i munnen. Anonymkode: d58a6...1e3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #10 Skrevet 24. desember 2021 Det er helt normalt, og ganske vanlig, i den alderen som flere sier. Samtidig er det ikke slik med alle nyfødte. Jeg husker jeg både hadde inntrykk av og hørte at nyfødte "sov hele tiden" før vi fikk vår første. I etterkant syns jeg de fleste sier at de tre første månedene er intense. Vi har hatt en av hver der. Første baby var som du beskriver. Andre sov lange strekk i en vugge i stuen, lå ikke like mye ved brystet og bæsjet så sjelden at vi ble bekymret (men det var ikke noe galt). Anonymkode: 0742d...695 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #11 Skrevet 24. desember 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er helt normalt, og ganske vanlig, i den alderen som flere sier. Samtidig er det ikke slik med alle nyfødte. Jeg husker jeg både hadde inntrykk av og hørte at nyfødte "sov hele tiden" før vi fikk vår første. I etterkant syns jeg de fleste sier at de tre første månedene er intense. Vi har hatt en av hver der. Første baby var som du beskriver. Andre sov lange strekk i en vugge i stuen, lå ikke like mye ved brystet og bæsjet så sjelden at vi ble bekymret (men det var ikke noe galt). Anonymkode: 0742d...695 Er det noen merkbare personlighetsforskjeller på de nå når de har blitt større? Anonymkode: d58a6...1e3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #12 Skrevet 24. desember 2021 Prøvd smokk? Hun spiser neppe konstant på puppen. Ved 3-4 uker ble vi anbefalt av HS å begynne med smokk, for hun brukte puppen min slik babyer ofte bruker smokk - til kos og trygghet. Hun fikk mer enn nok nærhet med smokk også, så puppen i munn konstant følte jeg virkelig ikke var nødvendig. Anonymkode: 80740...947 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #13 Skrevet 24. desember 2021 Veldig vanlig. Jeg ble helt satt ut av at jeg ammet 14+ timer i starten. Hadde også et barn som ikke sov med mindre hen ble bysset. Ekstremt slitsomt. Anonymkode: a1249...6e6 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #14 Skrevet 24. desember 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Veldig vanlig. Jeg ble helt satt ut av at jeg ammet 14+ timer i starten. Hadde også et barn som ikke sov med mindre hen ble bysset. Ekstremt slitsomt. Anonymkode: a1249...6e6 Å fy faen. Det er hakket verre enn her... Anonymkode: d58a6...1e3
La Luna Skrevet 24. desember 2021 #15 Skrevet 24. desember 2021 Helt helt helt normalt. Kan ikke folk slutte og si at "nyfødte sover hele tiden"? Nei, alle nyfødte gjør ikke det! Det blir bedre etter hvert, men vanskelig å si hvor lang tid det tar. Har du et elastisk sjal du kan slenge ungen oppi, så du kan bevege deg litt innimellom? Det var redningen her. Husk at barnet er vant til å ligge inne i magen din og få nærhet, varme og DEG hele tiden. Avlys alle planer, og ta det som det er akkurat nå. Nå er du bare mamma, ikke noe annet, i en periode. 8
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #16 Skrevet 24. desember 2021 2 minutter siden, La Luna said: Helt helt helt normalt. Kan ikke folk slutte og si at "nyfødte sover hele tiden"? Nei, alle nyfødte gjør ikke det! Det blir bedre etter hvert, men vanskelig å si hvor lang tid det tar. Har du et elastisk sjal du kan slenge ungen oppi, så du kan bevege deg litt innimellom? Det var redningen her. Husk at barnet er vant til å ligge inne i magen din og få nærhet, varme og DEG hele tiden. Avlys alle planer, og ta det som det er akkurat nå. Nå er du bare mamma, ikke noe annet, i en periode. Jeg har et barn til som jeg føler jeg forsømmer pga babyen tar all fokus og energi. Anonymkode: d58a6...1e3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #17 Skrevet 24. desember 2021 Hvordan er avføringen? Hyppig amming kan føre til økt melkeproduksjon, noe som i og for seg er bra, men kan også føre til at baby ikke rekker å komme til den fete innerste melken som holder ham lengre mett. Når han får i seg for mye formelk, kan det føre til hyppig, skummende avføring. Samtidig!! Det er helt normalt å amme masse i begynnelsen, det er supert for tilknytningen❤️ noen babyer er veldig glade i puppen. Det var min første. Hun tok ikke smokken og ville bare sove med puppen i munnen hele tiden. Anonymkode: a3c36...8ac 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #18 Skrevet 24. desember 2021 Legger babyen på seg som hun skal? Hvis ja: Dette er HELT normalt. This too shall pass. Anonymkode: c00bb...4c4 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #19 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har et barn til som jeg føler jeg forsømmer pga babyen tar all fokus og energi. Anonymkode: d58a6...1e3 Det er dessverre bare sånn det er i starten når man har flere barn. Babyen krever deg mer, og det må du bare gi. Sørg for at andre ivaretar det eldre barnet og aktiviserer litt. Det vil bli bedre. Anonymkode: c00bb...4c4 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #20 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Ja, tror det. Vokser som hun skal og har vært veldig "våken" siden hun nle født. Er bare fornøyd på armen og med en pupp i munnen. Anonymkode: d58a6...1e3 Det høres helt normalt ut. Les om det fjerde trimester. Jeg hadde minstemann inntil kroppen mer eller mindre 24/7 de første 3-4 månedene. Anonymkode: c00bb...4c4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå