Gå til innhold

Mye sutring her inne om julekvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er så mye sutring og klaging her inne angåedne jula. Jeg skjønner at folk ikke er glad i det, dårlige minner, splitta familier, alkohol, mas og bare drit. 

Men det er faktisk noen som er glad i jula. Det må dere huske. Har selv opplevd julekvelder der familie er negativ til julen, ser ingem vits i den osv. Dette lager bare dårlig stemning for de som faktisk har lyst å feire julen. 

Det må en bare respektere. Er det virkelig så ille så hold dere unna. Kos dere i eget hjem eller på eget rom med spill og pizza og kos dere på deres måte.

Bare ikke ødelegg julestemninga for de som har lyst å feire den. 

Masse god jul, god helg, god fredag og god kveld. 

Anonymkode: 370c2...0cf

Endret av Rhodiola
for å rette på skrivefeil for ts - Rhodiola, mod.
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel nettopp det, de som koser seg på julaften er jo ikke her inne. Bortsett fra meg, som bare måtte en tur innom, og storkoser meg :) 

Anonymkode: ee931...b52

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel nettopp det, de som koser seg på julaften er jo ikke her inne. Bortsett fra meg, som bare måtte en tur innom, og storkoser meg :) 

Samme her. Jeg gikk inn her for å lese hyggelige juleinnlegg for å fiffe opp egen stemning. Men finner stort sett bare surving

• Liker 4
Gjest supernova_87
Skrevet

Men det er vel bare fint de kan sutre her inne? Har du det fint trenger du gjerne ikke sitte på KG? Mens de som har det vondt i dag og frem til nyåret kan bruke dette foraet for å finne støtte og fellesskap i en tung tid. ❤

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er så mye sutring og klaging her inne angåedne jula. Jeg skjønner at folk ikke er glad i det, dårlige minner, splitta familier, alkohol, mas og bare drit. 

Men det er faktisk noen som er glad i jula. Det må dere huske. Har selv opplevd julekvelder der familie er negativ til julen, ser ingem vits i den osv. Dette lager bare dårlig stemning for de som faktisk har lyst å feire julen. 

Det må en bare respektere. Er det virkelig så ille så hold dere unna. Kos dere i eget hjem eller på eget rom med spill og pizza og kos dere på deres måte.

Så ikke les trådene da? Om du vil lulle deg inn i en fantasihverden hvor alle har det flott og fint så må du holde deg unna nyhetene og alt annet sosialt media. 

Anonymkode: e9f42...4e0

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor sitter du å leser poster om negativt forhold til jul om du har så fantastisk jul selv? Hvordan kan du være på kg nå på julaften, om du er med din happy go lucky familie?? Så de skal "ta hensyn til og huske på dere stakkarer som har ei god jul!?!? 

Ps til de fattigste i norge: ikke syt og klag så fælt:husk at det er faktisk en del av oss som er millionærer og har flust med penger.. Tenk litt på oss også. (kunne ts liksågodt ha sagt!) 

Anonymkode: 21197...2ae

• Liker 6
Skrevet (endret)

La nå folk få skrive det de vil om jula! Alle må ikke skrive at de elsker jul. Noen liker jul, andre ikke. Det må vi respektere. 

Når folk ikke har det så bra så er det godt å få det ut. Tror du det er så moro for absolutt alle å se på alle innlegg om hvor kjekt familier har det sammen, hvor mye de elsker jul, alle de lykkelige innleggene? Når en ikke har det så bra selv? Kanskje er ensom? Nei det er ikke det, men det må respekteres at det kommer innlegg om hvor fin jula er, så da må folk også respektere innlegg fra folk som ikke liker jul. Likt for alle eller hva? Man skal ikke bare ta hensyn til alle som er glad i jula. Hvis det er en tråd du ikke liker så ikke trykk innpå den tråden. Respekter at ikke alle elsker jul også. 

Endret av Warrior
Skrevet

De trenger å få det ut da må du skjønne! Hvorfor er du inne på denne tråden? For å klage på de som klager på jula?? GOD JUL

Anonymkode: 21197...2ae

• Liker 1
Skrevet

Enkelte er nok ikke friske før de sutrer litt.

Anonymkode: bd175...e4d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Samme her. Jeg gikk inn her for å lese hyggelige juleinnlegg for å fiffe opp egen stemning. Men finner stort sett bare surving

Men hvis du noen gang har vært innom kg før, så vet du jo at de færreste innleggene er hyggelige - uansett tema. 

• Liker 3
Skrevet

Så hissige da, god jul uansett

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes dette var en ganske frekk tråd

"Jeg har det kjempebra, og da vil jeg ikke se eller høre fra de som har det dårlig, for det ødelegger min perfekte opplevelse! Nemlig!"

Hvem tror du at du er som snakker sånn til folk?

En ting er å se en f.eks hjemløs person og bare gå forbi, det er ille nok, men noe de fleste gjør. Men du går bort til den hjemløse, sparker personen i magen og sier "kom deg vekk herifra! Det at du sitter her i offentligheten og viser frem at du er hjemløs, fy fader så respektløs du er mot oss som har et hjem å gå til, du ødelegger utsikten!"

Æsj på deg

Men likevel, god jul

Anonymkode: b19c4...01e

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om dette er alt du har å klage på må du jaggu være født med sølvskje i kjæften og gullhår i ræven.

Logg deg ut av kg i disse dager da om du synes det er så veldig fælt for deg og du lider så veldig av å få se sannheten litt I hvitøyet:  at julen er regelrett jævlig for veldig mange mennesker.. Snakk om narsissisme når du er så navlebeskuende. Du befinner deg på kg, her kan alle skrive rimelig fritt om dritt og vanskelige tider. Kos deg med hva du vil, men skulle tro at siden du liker julen og synes den er så fantastisk at du faktisk har annet å gjøre enn å være på kg i utgangspunktet.

Desuten, det er ufattelig få klagetråder om julen kontra de millioner av tråder som dukker opp om sommeren hver dag, men jeg som elsker sommeren har da annet å gjøre på da enn å drite på de som allerede sliter ved å si "jeg elsker sommeren så du får ikke lov å henge på kg og skrive negative ting om den"..

Snakk om å være egosentrisk ts, få ting lyser så lite julekos som julealver på egotripp som dette...

Anonymkode: d8a77...dc0

• Liker 2
Skrevet

Ikke alle har en god julaften. La dem få klage. 

Anonymkode: c9554...9b4

Skrevet

Ikke lenge til trådene om de dårligste julegavene kommer nå, det hører liksom med. Men synes likevel det er verre med folk som sitter og diskuterer a**l**x her på julekvelden. Tristere enn det blir det ikke.  God jul, folkens, nå går jeg og hører på sølvguttene :)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men fare for å høres ut som Ingvald Wilhelmensen, så tenker jeg at selv om folk har dårlige minner eller erfaringer med noe, så må de forsøke å komme seg videre og ikke la denslags definere og begrense hele livet deres. Det hjelper ingen - og spesielt ikke en selv! - at man dveler ved negative ting fra fortiden i det uendelige.

• Liker 2
Skrevet
Tripptrapp1 skrev (5 minutter siden):

Men fare for å høres ut som Ingvald Wilhelmensen, så tenker jeg at selv om folk har dårlige minner eller erfaringer med noe, så må de forsøke å komme seg videre og ikke la denslags definere og begrense hele livet deres. Det hjelper ingen - og spesielt ikke en selv! - at man dveler ved negative ting fra fortiden i det uendelige.

Smil og vær glad for hver dag som går-så skal du se hvor mange undertrykte følelser du får..

Helt ærlig vi faker som vi nesten maker det over alt ellers i sammfunnet, en plass må en faktisk få lov å skrive sannheten, akkurat som den er, uten 1000 filter som gjør at alt ser glansfullt ut. Viss ikke julealver tåler og se det her inne så er det kanskje de som får logge seg ut, eller overse tråder de vet at ikke angår de.

Anonymkode: d8a77...dc0

• Liker 2
Skrevet
Rainstorm skrev (1 time siden):

Men det er vel bare fint de kan sutre her inne? Har du det fint trenger du gjerne ikke sitte på KG? Mens de som har det vondt i dag og frem til nyåret kan bruke dette foraet for å finne støtte og fellesskap i en tung tid. ❤

Helt enig i dette. Faktisk eneste arena for mange der en kan finne likesinnede.

Anonymkode: 163ff...ade

• Liker 2
Skrevet

Lenge leve sutringa 

Skal ikke dette være gledens tid? 

Er faktisk mange andre mennesker som har det verre enn dere som klager på jula. 

Mennesker i krig, sult og nød. Vær heller takknemlig at dere faktisk kan feire jul eller i det linste ha mat på bordet og tak over hodet. 

Så heller skam på dere da dere har det bedre enn mange andre til sammen. Jeg blir mer kvalm av klage tråder om ditt og datt. Tenk heller på de som går sultne til sengs. 

Tripptrapp1 skrev (1 time siden):

Helt enig. Noen som har skjønt poenget mitt 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lenge leve sutringa 

Skal ikke dette være gledens tid? 

Er faktisk mange andre mennesker som har det verre enn dere som klager på jula. 

Mennesker i krig, sult og nød. Vær heller takknemlig at dere faktisk kan feire jul eller i det linste ha mat på bordet og tak over hodet. 

Så heller skam på dere da dere har det bedre enn mange andre til sammen. Jeg blir mer kvalm av klage tråder om ditt og datt. Tenk heller på de som går sultne til sengs. 

Ja, du virker skikkelig gla  😆

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...