Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sitter jeg nydusjet og ikke sminket eller ordnet antrekket. Middag om over en time… Også skal man prøve å ha det bra sammen tiltross for at man har problemer i familien. Nei uff vil bare gråte og legge meg egt til i morgen…. For en oppskryt dag og tid julen er…

Anonymkode: 8eab6...3b5

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La være og feire, gå på soverommet og la familien din kose seg.

Anonymkode: acf48...b13

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

La være og feire, gå på soverommet og la familien din kose seg.

Anonymkode: acf48...b13

Er det jeg skal, mange takk :)

Flere her som har det likt?

- TS

• Liker 6
Skrevet

Er hjemme hos familien på dag 2 og hater som faen allerede. Neste jul blir jeg hjemme hos meg selv da det kommer baby. Aldri mer å reise til min barndomsfamilie. 

Irriterer meg over alle lyder og uvaner og molboholdninger de har. Har allerede et anstrengt forhold til flere i familien.

Er vel bare en gang for alle å innse at man har et meget lite toleransevindu for familiemedlemmene og at man heller møtes ved kortere møter. Da blir det litt mer hyggelig enn at man sitter og småbjeffer. 

Anonymkode: f2204...aad

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er hjemme hos familien på dag 2 og hater som faen allerede. Neste jul blir jeg hjemme hos meg selv da det kommer baby. Aldri mer å reise til min barndomsfamilie. 

Irriterer meg over alle lyder og uvaner og molboholdninger de har. Har allerede et anstrengt forhold til flere i familien.

Er vel bare en gang for alle å innse at man har et meget lite toleransevindu for familiemedlemmene og at man heller møtes ved kortere møter. Da blir det litt mer hyggelig enn at man sitter og småbjeffer. 

Føler med deg :( 

Skrevet

Denne dagen har jeg gruet meg til. Blir så godt når den er over. 

Anonymkode: b9914...2a4

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enig.

• Liker 2
Skrevet

Det er så trist med dere alle som ikke liker jula :( 

Anonymkode: 655c7...c9a

• Liker 10
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke det som er trist. Det som er trist er at vi blir tutet ørene fulle med alle mulige lykkelige skildringer i alle kanaler og så er det ikke alle som opplever julen slik. Da er det lett å føle seg utenfor og gi julen skylden for at man har det helt rævva. 

Jul, påske, 17. mai osv. tidspunkt der familielykken blir tredd ned i strupene på alle og enhver og som blir enormt tungt for dem som ikke er omgitt av denne lykken.

Skrevet
Blondie65 skrev (1 minutt siden):

Det er ikke det som er trist. Det som er trist er at vi blir tutet ørene fulle med alle mulige lykkelige skildringer i alle kanaler og så er det ikke alle som opplever julen slik. Da er det lett å føle seg utenfor og gi julen skylden for at man har det helt rævva. 

Jul, påske, 17. mai osv. tidspunkt der familielykken blir tredd ned i strupene på alle og enhver og som blir enormt tungt for dem som ikke er omgitt av denne lykken.

Takk for at du setter ord på det jeg føler❤️ Er ikke lett nei på de dagene det er forventet man skal ha det bra og alt står til godt med familie, når det ikke er det. Gjør at man blir trist og bare vil sove gjennom dagen

• Liker 2
Skrevet
Blondie65 skrev (3 minutter siden):

Det er synd at det skal være slik :( jeg selv elsker jula, selv om jeg ikke har et godt forhold til familien min. Men da jeg ble voksen fikk jeg bestemme alt selv-lage egne tradisjoner med meg og min selvvalgte familie. Og for meg er jula magisk❤️

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for at du setter ord på det jeg føler❤️ Er ikke lett nei på de dagene det er forventet man skal ha det bra og alt står til godt med familie, når det ikke er det. Gjør at man blir trist og bare vil sove gjennom dagen

I år er det noe sent å gjøre noe med det. Men for meg har det hjulet å se annerledes på julen - dette er ikke i vår familie det det er andre steder. For meg er dette en dag jeg gjør mitt beste for at andre skal ha det bra. Men det er EN kveld, ikke fem å rad, ikke førtifem julefrokoster, julelunsjer og julemiddager i løpet av fem dager.

Resten av tiden er MIN og min alene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke like rosenrødt for alle, dessverre. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg liker jula, men jeg liker ikke familien mer enn noen timer per møte. 

• Liker 1
Skrevet
Blondie65 skrev (15 minutter siden):

Amen!

Jeg er ikke nødvendigvis den som har "normale" familierelasjoner eller følger "normale" tradisjoner. Og når noen spør meg hvilke planer jeg har for julen så må jeg ofte ty til å lyve. Noe jeg gjør hver jul. Noen sier jeg sannheten til, at jeg og et halvt kilo lam skal nyte julefreden i lag. Da blir folk triste på mine vegne, og føler et enormt behov for å redde meg fra ensomhetens tyngde på årets fineste dag. Og så må jeg finnes på bortforklaringer for å slippe å gi vedkommende dårlig samvittighet. Mer løgn.

Nesten hvert eneste år.

God jul! :)

Skrevet
nomore82 skrev (1 minutt siden):

Amen!

Jeg er ikke nødvendigvis den som har "normale" familierelasjoner eller følger "normale" tradisjoner. Og når noen spør meg hvilke planer jeg har for julen så må jeg ofte ty til å lyve. Noe jeg gjør hver jul. Noen sier jeg sannheten til, at jeg og et halvt kilo lam skal nyte julefreden i lag. Da blir folk triste på mine vegne, og føler et enormt behov for å redde meg fra ensomhetens tyngde på årets fineste dag. Og så må jeg finnes på bortforklaringer for å slippe å gi vedkommende dårlig samvittighet. Mer løgn.

Nesten hvert eneste år.

God jul! :)

Jeg har enda ikke kommet dit at jeg må lyge på meg et julaften alibi. Men nyttårsaften har jeg vaset det bort i ... at jeg ikke har noe behov for å feire eller noe og fått fred etter hvert. 

Anonymkode: de1fc...ca4

Gjest supernova_87
Skrevet
Blondie65 skrev (28 minutter siden):

Godt sagt. Jeg har vel greid å forsone meg sånn delvis med at familien er som den er. Men min flukt inn I SoMe disse dager eksponerer meg også for denne familielykken og det ripper opp såret. 

Men jeg får også støtte i digitale fellesskap der mange forsøker å gjøre børen lettere for hverandre. 🥰 Håper du får en god kveld @Blondie65

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Gleder meg til besøk av svigers 

Anonymkode: 45f34...d8f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her sitter jeg nydusjet og ikke sminket eller ordnet antrekket. Middag om over en time… Også skal man prøve å ha det bra sammen tiltross for at man har problemer i familien. Nei uff vil bare gråte og legge meg egt til i morgen…. For en oppskryt dag og tid julen er…

Hva med å prøve å gjøre dagen bra for andre OG deg selv? Med en sånn innstilling blir jo dagen dårlig da! Skjerpings. Alle har problemer..ingen som sier den går vekk på julaften. Men man kan prøve! Og ikke syte. Ta deg sammen!

Anonymkode: b7c7c...08c

• Liker 1
Skrevet
Blondie65 skrev (40 minutter siden):

Jeg er så enig med deg @Blondie65

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...