Gå til innhold

Forklar meg, damping av pinnekjøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har glemt hvordan dette var, har lagt pinnene i rist og kokt opp vannet og lagt i kjøttet, men ska vannet i bunnen av kjelen fortsette å koke hele dampe-tiden? 

Anonymkode: 77eb3...131

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har glemt hvordan dette var, har lagt pinnene i rist og kokt opp vannet og lagt i kjøttet, men ska vannet i bunnen av kjelen fortsette å koke hele dampe-tiden? 

Ja, og pass på at det ikke koker tørt. Mulig du må fylle på mer vann underveis.

Anonymkode: 970db...f16

• Liker 2
Skrevet

Vannet i bunnen skal koke hele veien ja. Er derfor du får damping av kjøttet. Pass på at du alltid har en 2-3 cm med vann i kjelen. Jeg pleier å dampe det i ca 3 timer (til kjøttet løsner fra benet) og deretter til grilling i ovnen i 10 minutt mens resten blir klart :)

• Liker 1
Skrevet

Husk lokk på forresten :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Pinnene i rist?

Anonymkode: 9b104...c4e

Skrevet

Hvordan skal det ellers dampe tenker du?

Anonymkode: 2ea11...22b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pinnene i rist?

Jeg og koblet det til at han har lagt rist og pinner. 😄 Men regner med han bare har lagt de oppover og ikke har smør på flesk. :P 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.12.2021 den 14.16):

Pinnene i rist?

Hadde det litt travelt på kjøkkenet da jeg skrev dette på juleaften, men ja mente at jeg hadde lagt pinnene slik at de ble en rist 😄 

AnonymBruker skrev (På 24.12.2021 den 14.17):

Hvordan skal det ellers dampe tenker du?

Anonymkode: 2ea11...22b

Nei jeg var usikker på om det bare skulle "trekke" eller faktisk koke i bunnen, men med Kvinneguidens rådgivere løste det seg helt fint og middagen ble perfekt 😄

• Liker 3
Skrevet

Jeg har alltid i mer vann enn jeg skal. Liker ikke at skyen er bare fett siden den brukes som sky. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...