Gå til innhold

Redd for at kompis fra oppveksten er en pedo.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fyren er helt håpløs. Ekstremt manipulerende. Fullførte ikke vgs. Bor hos moren sin. Dealer weed og sopp. 
På ankelen har han en tatovering av en Internett meme med navn «pedo bear». Han skrøt også av ett spesialbestilt «pedo bear”gullkjede til 30k han hadde bestilt.

Før han ble dealer jobbet han på et slags hjem for vanskeligstilte ungdommer. Han fortalte at han var god kompis med ungdommene og at de pleie å chille og se på videoer på laptopen hans i senga. Noen ganger sovnet de i samme seng. Han sa det var koselig.

Jeg får frysninger av hele greia. Synes det er ekkel situasjon fordi jeg vil ikke spre rykter om at han er pedo hvis han ikke er det og jeg vil samtidig ikke at han skal gjøre noe mot noen barn om han er pedo.

Hva ville du gjort om du var tidligere kompis av denne fyren? Vi er ikke venner lenger bare så det er sagt. 

Anonymkode: 1d4e6...5eb

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bedt politiet om å følge med på han der. Begunne hvorfor. Samme som du skriver her. 

Anonymkode: c0ae6...e55

• Liker 19
Skrevet

Jeg syns det er veldig spesielt. Jeg vet ikke hvorfor han ville brukt utrykket "pedobear" på den måten. 

Sitat

Pedobear is an Internet meme that became popular through the imageboard 4chan.[1] As the name suggests ("pedo" being short for "pedophile"), it is portrayed as a pedophilic cartoon bear.[2] It is a concept used to mock child sex offenders or people who have any sexual interest in children or "jailbait".[3][4] The bear image has been likened to bait used to lure children or as a mascot for pedophiles.[3]

https://en.wikipedia.org/wiki/Pedobear

Anonymkode: ceb6a...eca

• Liker 1
Skrevet

At han ikke fullførte vgs, at han bor hos moren og dealer sopp og weed, er overhodet ikke relevant til om han er pedofil eller ikke. Ikke om fyren er "håpløs" heller.

Har du seriøse mistanker, så hold deg til det som er viktig for saken. For mange detaljer utenom svekker troverdigheten din. 

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? said:

At han ikke fullførte vgs, at han bor hos moren og dealer sopp og weed, er overhodet ikke relevant til om han er pedofil eller ikke. Ikke om fyren er "håpløs" heller.

Har du seriøse mistanker, så hold deg til det som er viktig for saken. For mange detaljer utenom svekker troverdigheten din. 

Haha ok? Ikke enig. Synes det sier mye om hva slags type dette handler om.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingenting av det jeg nevnte tyder på at fyren er pedo. Det var poenget. 

• Liker 13
Skrevet

Hvorfor i alle dager har de ansatt en person som dealer narkotika for å jobbe med ungdommer?? 

Anonymkode: 2ab6d...740

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor i alle dager har de ansatt en person som dealer narkotika for å jobbe med ungdommer?? 

De visste ikke om det. Han får penger fra nav også. Ufattelig irriterende. Vil at han skal bli tatt av politiet, men føles så skittent ut å sladre liksom.

Skrevet
SoWhat? skrev (22 minutter siden):

Det er en myte at pedofile/hebefile er rike menn i toppstillinger i samfunnet, eller anstendige mennesker slik som prester. De finnes blant dem også, men flertallet er blant vanlige folk, også samfunnstapere slik som kompisen til ts. 

Anonymkode: 74c81...458

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en myte at pedofile/hebefile er rike menn i toppstillinger i samfunnet, eller anstendige mennesker slik som prester. De finnes blant dem også, men flertallet er blant vanlige folk, også samfunnstapere slik som kompisen til ts. 

Hva nøyaktig er vanskelig å forstå her?

Noen ganger asså...

• Liker 4
Skrevet

Dette er ikke en politisak, men en sak til kommunen! 

Du kan ikke gå til politiet til du har noe konkret....hvilket barn, hvilken tidspunkt osv. hva skjedde...

Kommunen burde ta kontakt med moren sin...og ha en vennlig diskusjon om sønnen? Om kommunen har kapasitet til å hjelpe mannen med jobb, inntekt, utleie av bolig...så kunne komme med betingelser, hva de vil ha som oppførsel. Jeg spekulerer her, men kan det vel hende at mannen føler seg litt utenfor av samfunnet? Hvorfor kommunen egentlig ikke tatt noen initiativ siden han droppa ut fra VGS?  Jeg synes en del av ansvaret kan skyldes av kommunen, lokalmiljøet! Lokalsamfunnet ikke klarte å gjøre noe tidligere...og så nå har problemet bare blitt større...det lokale samarbeidet fungerte ikke, dette er kjernen av problemet. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jepp de fleste sånne er tapere som kompisen til TS. Vi får ikke høre like mye om dem fordi de er lettere å ta.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Helt enig med deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis flertallet er blant vanlig folk, så blir vel beskrivelsen av samfunnstaperen enda mindre relevant? Greit nok at det sier en god del om hvilken person det er snakk om, men det har da ingenting å gjøre med hva eller hvem han finner tiltrekkende. 

Anonymkode: fc1fa...c7f

• Liker 3
Skrevet

Hva eksakt er det som gjør at du mistenker pedofili? Hvis han faktisk er det, så hadde han vel valgt å jobbe med unger, og ikke ungdommer. 

• Liker 3
Skrevet

Ikke ulovlig å være pedo.

Anonymkode: d6902...6c9

Skrevet
SoWhat? skrev (1 time siden):

Hva nøyaktig er vanskelig å forstå her?

Noen ganger asså...

Du avskriver muligheten for at han er en pedo basert på at han er en taper. Dette er fordi du tror at bare folk som Epstein og Saville kan være pedoer. Det er en myte.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville varslet noen. Han der må følges med på. 

Anonymkode: 59706...861

Skrevet

De visste ikke om det. Han får penger fra nav også. Ufattelig irriterende. Vil at han skal bli tatt av politiet, men føles så skittent ut å sladre liksom.

Det er ikke skittent å «sladre». Det er varsling, og du kan bidra til at sårbare ungdommer ikke blir utsatt for noe de ikke skal behøve å utsettes for. 

Anonymkode: 59706...861

Skrevet

Omg! Det finnes alle slags typer som dropper ut av vg ja til og med u-skolen, noen blir milliardærer tom. 

Anonymkode: 5712f...299

Skrevet

De vet jo ikke at han dealer. Bare jeg vet om to ungdomskolelærere pluss en i bv som driver med slikt. Pluss en heavy alkoholiker i sistnevnte instans. Så kan du jo tenke deg hvor mange det i realiteten er. Miljøet jeg snakker om er langt fra "dårlig miljø"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...