AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #1 Skrevet 24. desember 2021 Hvorfor blir ikke foreldre oftere med på julekort bildet? Jeg har fått julekort av en bekjent, noe som var utrolig hyggelig. Samtidig så er det bare mange bilder av barna til personen på julekortet, og jeg har aldri møtt dem. Jeg har null forhold til barna til personen. Jeg syns det er litt rart å ha et julekort med bilder av fremmede ute. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre med julekort. Jeg vet at mange pleier å henge dem opp en plass eller ha dem stående ute en stund. Men jeg forstår det slik at dette er veldig normalt. Det er mange som år på år skal lage julekort, men de har bare bilder av barna sine på kortet. Hvorfor, hvis det er så viktig med julekort, blir ikke de også med på kortet? Det er jo de som tar lager kort og sender det til folk. Og personene som får korte har ikke alltid et forhold til barna, så det hadde vært fint å se et kjent fjes på et av bildene. Anonymkode: 11d2a...4bf 6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #2 Skrevet 24. desember 2021 Kanskje det var derfor de fikk barn? Altså slik at de selv slipper å være avbildet på kortet? Hehe.. Men ja.. Jeg syns jo det er koseligere når både barn og foreldre er sammen på bildet. Anonymkode: 19887...02f 6
Scoops Skrevet 24. desember 2021 #3 Skrevet 24. desember 2021 Jeg ville ikke ha meg selv på det fordi jeg ville ikke vise frem meg selv men barna mine ❤️(Ja jeg vet at andre ikke er så intresert i å se mine barn, men på julekort er jo det så mye koseligere)
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #4 Skrevet 24. desember 2021 Og jeg er helt omvendt; Synes det er mer koselig med julekort med bilde av bare barn. Anonymkode: efbcd...491 11
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #5 Skrevet 24. desember 2021 hallo, bare 1 av 100 voksne er noe særlig å se på. Kan ikke lure meg til å tro at personligheten veier sånn voldsomt opp for det. Anonymkode: fd361...d3c 6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #6 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): hallo, bare 1 av 100 voksne er noe særlig å se på. Kan ikke lure meg til å tro at personligheten veier sånn voldsomt opp for det. Anonymkode: fd361...d3c Hva har utseende med saken å gjøre? Det er et julekort, ikke New York fashion week. Anonymkode: efbcd...491 8
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #7 Skrevet 24. desember 2021 Jeg tror mange har kun barna på julekortet for å fremheve dem og ikke seg selv. Kanskje de tror det er barna som er interessante for familien og kjente å se bilder av? By the way, noen som noengang har mottatt eller sendt fotojulekort av kun en eller flere voksen/voksne personer? Anonymkode: 1b9ec...dbc 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #8 Skrevet 24. desember 2021 For å si det sånn; barna ser 100 ganger mer sjarmerende ut enn oss voksne. Anonymkode: 25927...155 6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #9 Skrevet 24. desember 2021 Scoops skrev (17 minutter siden): Jeg ville ikke ha meg selv på det fordi jeg ville ikke vise frem meg selv men barna mine ❤️(Ja jeg vet at andre ikke er så intresert i å se mine barn, men på julekort er jo det så mye koseligere) Jeg har fått mange kort med barn på, men de havner alltid i søpla. Liker ikke slike kort. Anonymkode: 7b49e...8a4 2
Gjest Airman Skrevet 24. desember 2021 #10 Skrevet 24. desember 2021 Foreldre er stolte av barna sine, som seg hør og bør..
Realverdien Skrevet 24. desember 2021 #11 Skrevet 24. desember 2021 Det er noe voldsomt intimt å ha bilder av et voksent par i dress og kjole hengende på kjøleskapet. Et par snørrunger som for anledningen er pyntet og striglet kan alle synes er søte. Dessuten vokser barna så fort at litt av poenget er å viser hvor store de er. En slags måte å holde barna oppdatert om ungenes eksistens. 4
Scoops Skrevet 24. desember 2021 #12 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har fått mange kort med barn på, men de havner alltid i søpla. Liker ikke slike kort. Anonymkode: 7b49e...8a4 Og jeg kan jo innrømme at jeg ofte gjør det samme selv, og vet at flere gjorde nok det samme med mine, men jeg sendte som oftest bare til helt nær familie. Har sluttet med det nå
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #13 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva har utseende med saken å gjøre? Det er et julekort, ikke New York fashion week. Anonymkode: efbcd...491 Man skal SE på det? Bruke øynene sine? Wow, da er du virkelig en person som ikke forventer noe som helst. Bæsj eller gull, same shit. Anonymkode: fd361...d3c
Realverdien Skrevet 24. desember 2021 #14 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har fått mange kort med barn på, men de havner alltid i søpla. Liker ikke slike kort. Anonymkode: 7b49e...8a4 Takk for at legger lista lavere for medmenneskelighet enn meg, slik at jeg ser forholdsvis empatisk ut til sammenligning. Fikk et julekort av ei budeie på jobb engang med jura skikkelig på utstilling i nissekonekostyme. Det ble jeg glad for. 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #15 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man skal SE på det? Bruke øynene sine? Wow, da er du virkelig en person som ikke forventer noe som helst. Bæsj eller gull, same shit. Anonymkode: fd361...d3c Saklig Anonymkode: 210b7...5d6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #16 Skrevet 24. desember 2021 Poenget mitt er at alle på jobb fikk julekort av noen barn de aldri har møtt før. Det kan tenkes av noen av oss får kort for at vi ikke skal utelates, og at noen kjenner hele familien, men samtidig blir det litt rart å ha et kort ute i hust med helt ukjente fjes. Jeg syns det hadd vært koselig med et julekort med barn og foreldre. 😊 Kanskje bare ett bilde med små nissunger sittende med nissemor og nissefar. Anonymkode: 11d2a...4bf 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #17 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Man skal SE på det? Bruke øynene sine? Wow, da er du virkelig en person som ikke forventer noe som helst. Bæsj eller gull, same shit. Anonymkode: fd361...d3c Jeg er heldigvis ikke så overflatisk at jeg bryr meg så veldig mye om utseendet til menneskene på et julekort. Mennesker jeg sannsynligvis kjenner i virkeligheten, og vet hvordan ser ut. Men neste år skal jeg si til min venninne at jeg ikke ønsker julekort med bilde av henne på, fordi hun er for stygg til at jeg orker å se på det. Det blir nok hyggelig. Anonymkode: efbcd...491 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #18 Skrevet 24. desember 2021 For meg dom har bodd i USA føles hele greia med «staged photo» julekort med hele familien litt for mye når man kommer hjem. Jeg neeekter å være med på bilder, og blir rart å ha med mann og unger uten meg. Grunnen til at vi begynte med barn på julekortet er at vi ville at folk vi ikke ser så ofte, også skal vite hvordan ungene våre ser ut og liksom blir kjent med de på avstand. Jeg sender jo ikke julekort til folk jeg ikke kjenner. De siste årene blir det digitale julekortet lagt ut på facebook. Selv synes jeg det er hyggeligere å få julekort med bilder (om det er bare barna eller hele familien) enn bare kort med god jul på. Anonymkode: 0441e...709 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #19 Skrevet 24. desember 2021 Jeg foretrekker gode gamle julekort med nisser på. Men mange foreldre tror barna deres er like spennende for andre som de er for dem selv. Anonymkode: c80df...d81 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #20 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg foretrekker gode gamle julekort med nisser på. Men mange foreldre tror barna deres er like spennende for andre som de er for dem selv. Anonymkode: c80df...d81 Noen år har vi latt være å sende ut julekort med bilder av barna. Da har det blitt etterlyst med sure miner av besteforeldre. Det er med andre ord ikke for min egen del at jeg bruker tid og penger på å sende ut julekort med bilder av barna. Har det travelt nok fra før. Anonymkode: fc818...8b9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå