Gå til innhold

Vannkopper samtidig på søsken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor vanlig er det er at to søsken får vannkopper nøyaktig samtidig? Jeg tenkte at pga inkubasjonstid så er det vanlig at den ene får det først, og så blir den andre smittet en stund etterpå..?

Har funnet noen prikker på begge mine barn som jeg mistenker kan være vannkopper, men syns det var så rart at begge fikk dem i dag. Enn så lenge et håp om at det kan være et utslett av noe slag. Skal følge med om de blir væskefylt.

Anonymkode: 16b7d...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sørga for å gi det til den andre da den første fikk. Vi hadde to dager mellom første ble friskmeldt til andremann fikk prikker. Var hjemme med dem i en hel måned totalt.

Anonymkode: 66e8a...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min og jeg hadde det samtidig, husker jeg. 

De kan kanskje ha blitt smittet av samme person? Her fikk den eldste det i barnehagen, og den yngste ble ikke smittet selv om de var tett på hverandre. Men så kom plutselig prikkene hos den yngste tre måneder senere, og da ble hun sannsynligvis smittet av lillebroren til en av de som hadde det samtidig som vår eldste. 

Når det er sagt, så var jeg sikker på at lillesøster hadde fått det to ganger mellom storesøsters utbrudd og at hun faktisk fikk det. Og de to gangene viste det seg å bare være tilfeldig utslett som forsvant raskt. 

Anonymkode: 2aaa2...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ha vært smittebærer en stund. Og overført til den andre i løpet av inkubasjonstiden. Inkubasjonstiden varierer også mellom 10-22 dager ca. Så flere ting kan spille inn. De kan også ha blitt smittet av samme barn samtidig, enten det er i barnehagen eller lekeplassen. Vannkopper går,ofte som små ‘epidemier i lokalområdet. Så de kan også ha blitt smittet av hvert sitt barm i samme tidsrom. Altså mange muligheter😏 Hørtes MYE greiere ut å ha to samtidig enn sykdomsperiode over 5-6 uker slik vi hadde 😅

Anonymkode: e020c...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da eldste her fikk vannkopper så lurte vi litt på det da vi så den første prikken på brystkassen, men etter en 3-4 timer så var vi ikke i tvil. Da var det veldig tydelig at det var vannkopper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde det samtidig, 2 stk.

Men min bror fikk knapt prikker, mens jeg hadde veldig mye!

Anonymkode: bd720...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...