AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #1 Skrevet 24. desember 2021 Vi møttes i sommer, så jeg har ikke annonsert at jeg har møtt noen til tanter, og besteforeldre. Jeg bor ikke i samme by som min familie og møter kanskje bare tanter og slikt til jul faktisk. Så jeg valgte å åpne gaven fra han til meg, alene i morges. Her innser jeg at vi har tenkt helt ulikt. Vi pratet om julegaver og at han brukte stortsett 500kr på hver i familien og kjøpe kun til kjernefamilien mens vi var på juleshopping. Og det var ca det gavene han kjøpte til de lå på. Jeg kommenterte at de hadde gode gavetradisjoner, for i min familie tar folk helt av.. Så når jeg åpnet gaven fra han i dag innser jeg at jeg har bommet helt. Jeg begrenset meg og kjøpte til kun en 500lapp. Jeg åpner gaven fra han og innser kjapt at han har brukt ca 2000kr. Totalt tankekjør og flauhet herfra. Hva kan jeg gjøre? Er jo ikke noe jeg kan gjøre? Æææh! Hva kan jeg si? Hva ville du gjort i min situasjon? Anonymkode: e0afe...9e4
Loff77 Skrevet 24. desember 2021 #2 Skrevet 24. desember 2021 Som mann hadde jeg ikke brydd meg om det 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #3 Skrevet 24. desember 2021 I starten av vårt forhold pleide vi alltid å avtale en ca sum. Det er kanskje lettere å bare si at du ikke helt visste hvor mye du skulle gi, siden dere ikke hadde avtalt noe. Sjansen er jo også stor for at han også synes det er kleint å kjøpt en så dyr gave til deg, når du kjøpte en billigere gave. Uansett så er det hva gaven er som er det viktigste. Er det noe man ønsker seg /Ikke blir fornøyd med. lite vits å kjøpe dyr gave dersom det ikke er noe som blir verdsatt. Hvis dere er sammen neste år bør dere avtale pris. Anonymkode: b4251...4e2 1
SoWhat? Skrevet 24. desember 2021 #4 Skrevet 24. desember 2021 Han tenkte vel at han ikke måtte være dårligere enn de i familien din som "tar helt av" ja.. Men altså. Hvis han er en bra mann, og det får en tenke, så vil ikke dette være noe han tenker negativt om. Egentlig er det litt morsomt at begge ville legge seg på det nivået dere snakket om vedr familien 🙂 Noe dere vil le av senere. Han ble sikkert glad for gaven din uansett. 3
Luckiness Skrevet 24. desember 2021 #5 Skrevet 24. desember 2021 En kan jo få en veldig fin gave til 500kr da! Så synes innholdet sier mer enn om det koster 500kr VS 2000kr. Og at innholdet passer mottaker. 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #6 Skrevet 24. desember 2021 Her avtalte vi 700, jeg (som student) holdt meg til budsjettet, han gikk for 2000. Han var strålende fornøyd med det han fikk, og han ville skjemme meg bort. Jeg tenker at om dere har avtalt en sum og en går over, så nekter jeg å føle meg dårlig pga det. Anonymkode: 061c8...2fc 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #7 Skrevet 24. desember 2021 La han skjemme deg bort. Det går bra. Anonymkode: ed439...6c3 2
Lea Skrevet 24. desember 2021 #8 Skrevet 24. desember 2021 Det er tanken som teller❤️ Men kjenner meg igjen i det der. Ikke lett.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #9 Skrevet 24. desember 2021 Føler det litt likt som deg 🙈🙉🙈 Har brukt evigheter på å bestemme meg for gave til min nye utkårede og gjort meg mange tanker. Kjøpte inn, bestilte noe annet, og måtte til slutt la noe ligge til en annen anledning fordi jeg byttet gave for tredje gang og jeg syntes det ble for teit med flere ting. Det han til slutt fikk med seg til i kveld er ganske tonet ned og kom på ca. 450. Han får noe mer som ikke passer seg å åpne i selskap, men det fikk han jo ikke nå i dag. Kan bare håpe at han ser at jeg har gjort meg noen tanker. Men helt ærlig. Hvis karene våre bryr seg om gavens verdi i penger mer enn tanken bak, så er de teite 😆 Jeg håper min blir glad, selv om jeg nå føler det veldig usikkert før han har åpnet og gitt noe respons på melding. Tilbakemelding der?? Anonymkode: 5ab0e...f5e 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #10 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Føler det litt likt som deg 🙈🙉🙈 Har brukt evigheter på å bestemme meg for gave til min nye utkårede og gjort meg mange tanker. Kjøpte inn, bestilte noe annet, og måtte til slutt la noe ligge til en annen anledning fordi jeg byttet gave for tredje gang og jeg syntes det ble for teit med flere ting. Det han til slutt fikk med seg til i kveld er ganske tonet ned og kom på ca. 450. Han får noe mer som ikke passer seg å åpne i selskap, men det fikk han jo ikke nå i dag. Kan bare håpe at han ser at jeg har gjort meg noen tanker. Men helt ærlig. Hvis karene våre bryr seg om gavens verdi i penger mer enn tanken bak, så er de teite 😆 Jeg håper min blir glad, selv om jeg nå føler det veldig usikkert før han har åpnet og gitt noe respons på melding. Tilbakemelding der?? Anonymkode: 5ab0e...f5e Ts her. Ja, fikk meld hvor han takker for gaven fra meg. Jeg var ærlig og meldte han, at jeg var litt flau nå, men takket for hans fantastiske gave. Fikk svar at han var også usikker og hadde derfor gjort motsatt. Men at det var ok, og jeg ikke skulle tenke på det. Han ble glad for den gjennomtenkte gaven jeg hadde funnet. Så ja. Synes enda det er litt kleint og dust. Men vet jeg ikke får gjort noe mer med det nå. Kjipt... Anonymkode: e0afe...9e4 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #11 Skrevet 25. desember 2021 Ingen av dere kan klandre den andre. Dere hadde jo tross alt ikke pratet om pris. Det viktigste er vel at den som får gaven er fornøyd? Vi har vel blitt sånn ca enig i pris. Har egentlig aldri snakket om eksakt pris, men når vi lister opp ønskene til hverandre, så hører vi jo sånn ca. hvilken pris ønskene er. Vi gir stort sett mellom 1500-rett over 2000kr. Men som regel kjøper vi jo noe den andre ønsker eller trenger. Så pengene er ikke bortkastet og brukt på noe som støver ned i et hjørne. Anonymkode: 8517b...357
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #12 Skrevet 25. desember 2021 Forholdet går mot slutten. Dette er markedsverdi i praksis. Anonymkode: 068ce...eca
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #13 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Forholdet går mot slutten. Dette er markedsverdi i praksis. Anonymkode: 068ce...eca Hva mener du med det? Hvordan relaterer du dette til markedsverdi for individer eller forhold? Anonymkode: e0afe...9e4 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #14 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hva mener du med det? Hvordan relaterer du dette til markedsverdi for individer eller forhold? Anonymkode: e0afe...9e4 Han er den desperate, den som betaler mest, gir mest, prøver hardest. Det gir henne (ubevisst) en følelse av at han har lav verdi, hun kunne fått mye bedre, og hun begynner å irritere seg over ting han gjør, helt til hun kommer frem til at "de ikke passer sammen". En mann bør aldri være for enkel å få på kroken, han bør yte motstand, ellers går hun lei. Anonymkode: 068ce...eca
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #15 Skrevet 25. desember 2021 Hadde bare takket ydmykt og ikke gjort noe mer ut av det. Han viser at han verdsetter deg og det er koselig. Kvinner bruker mye på utseende og bind gjennom året så 2000 kr i gave fra mannen er ikke så big deal Anonymkode: c76e5...bca
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #16 Skrevet 25. desember 2021 Første julen jeg og mannen var kjærester så skulle vi flytte sammen rett etter nyttår. Jeg tenkte derfor at en skikkelig kaffetrakter var en god gaveidé. Vel. Det samme gjorde han. Men ga meg en dyrere modell.. og jeg fikk et smykke utenom. 😂 Jeg synes det var skikkelig flaut. Men kjæresten min syntes bare det var romantisk at vi hadde tenkt så likt. Anonymkode: ca719...e47 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #17 Skrevet 25. desember 2021 Jeg er usikker på hva du tenker er «feil» her, ts? Som du selv påpeker har dere jo begge lyttet til hverandre. Han har hørt deg si at dere gir dyre gaver, og tilpasset seg det. Du har hørt han si at han gir mindre dyre gaver, og tilpasset seg det. Gaver handler ikke egentlig om sum. Verdien av en gave er evnen til å lytte. Det er dette som gjør så mange til elendige gave-givere. En vellykket gave krever at du lytter til hva en person bryr seg om og husker det til jul (eller bursdag). Og det er i dette - i beviset på at en slektning, venn eller partner faktisk ikke gidder lytte å huske - at skuffelsen ligger. Den ligger ikke i sum brukt. Men i tid og omtanke bevist. Uansett er det hele uproblematisk. Ved neste korsvei (bursdag) gir du har en dyrere gave. Eller du inviterer ut på middag. Og så spesifiserer du at dette er fordi du gav han en lavere sum til jul. Og synes dere begge det er kleint å bomme så avtaler dere sum. Helst bør man også avtale ting. Anonymkode: 3b87c...982
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå