Gå til innhold

Hva tenker dere, er dette helt greit, eller er vi forkastelig her ? fikk beskjed om det av noen andre foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

største barnet vårt fyller 13 4 Januar, og ønsker kun og be de 3 nærmeste vennene, de er 16 av samme kjønn i klassen, flere begynte med det allerede i 5 klasse, så han er ikke bedt i alle selv, men vi hadde alle fra 1-6 klasse, Jeg og pappan synes det er greit han får velge.

Men så er det noen foreldre som fortsatt ber alle som reagerer så sterkt på dette, også tante til barnet vårt som har en i samme klasse som våres bare motsatt kjønn.

er ikke dette greit?

Anonymkode: 2e500...a04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen ?

Skrevet

De som reagerer er kanskje de som har barn som aldri blir bedt når man inviterer 3-4?  Hvordan er miljøet i klassen? Har alle venner?

• Liker 29
Skrevet
Gidavmeg skrev (12 timer siden):

De som reagerer er kanskje de som har barn som aldri blir bedt når man inviterer 3-4?  Hvordan er miljøet i klassen? Har alle venner?

veldig godt klassemijlø , og alle har venner

Loff77 skrev (12 timer siden):

Helt greit

takk :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg sluttet å invitere alle når barna begynte på ungdomsskolen, det gjorde alle. 

Anonymkode: d0a98...3cc

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

takk :)

👍 noen få er jo greit, ikke greit hvis man ber 13-14 stk. enten noen få eller alle

Koronavennlig også

Endret av Loff77
  • Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sluttet å invitere alle når barna begynte på ungdomsskolen, det gjorde alle. 

Anonymkode: d0a98...3cc

ok, dette er 7 klasse,men mange begynte allerede i 5 klasse her, barnet mitt har vel bare vert i 5 bursdager i år, ink de 3 nærmeste vennene hans

• Liker 1
Skrevet

Vi ba alle av samme kjønn på barneskolen. Sluttet på ungdomsskolen. Sånn gjorde alle det, glad for det. Aldri lett å ha oversikt over den som aldrivlit bedt i disse 3-4 mannselskapene.

Anonymkode: 39805...605

• Liker 5
Skrevet
Loff77 skrev (Akkurat nå):

👍 noen få er jo greit, ikke greit hvis man ber 13-14 stk. enten noen få eller alle

Koronavennlig også

det ville jeg aldri ha gjort, utelatt 2-3

• Liker 1
Skrevet

Helt greit, synes jeg. Gjorde det samme med mine tenåringer. De fikk invitere til LAN, pizza og bursdagsfeiring med 3-4 kompiser.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi ba alle av samme kjønn på barneskolen. Sluttet på ungdomsskolen. Sånn gjorde alle det, glad for det. Aldri lett å ha oversikt over den som aldrivlit bedt i disse 3-4 mannselskapene.

men alle blir bedt i bursdagene her, ingen er utenfor, men mange begynte allerede i 5 klasse

Era Vulgaris skrev (12 timer siden):

Helt greit, synes jeg. Gjorde det samme med mine tenåringer. De fikk invitere til LAN, pizza og bursdagsfeiring med 3-4 kompiser.

takk for svar. Ja barnet er jo såpass stor nå og barnet er jo kun sammens med de 3 daglig, sjelden de andre i klassen

• Liker 3
Skrevet

Her begynte mange med det fra 4. klasse, vi gjorde det i 5. klasse. Da er de så store at det blir bare kleint å invitere hele gjengen når de ikke henger sammen utenom. Mitt barn har både guttevenner og jentevenner og hele klassen blir meningsløs å invitere da de ikke er sammen utenom skole. Så her ble det 2-3 fra hver klasse på trinnet og så venner utenom på skolen og fritiden.

Anonymkode: 1f8dc...f9d

• Liker 2
Skrevet

De er jo store nå og så lenge dere bare ber 3-4 stykker og ikke ber mange og utelukker få, så er det helt i orden. Mine barn sluttet med fulle barnebursdager i samme alder og ba bare de nærmeste vennene. Ingen som sa noe på det, det gjorde jo alle de andre også uansett. Det er helt normalt. 

Anonymkode: 9653e...192

• Liker 2
Gjest laPistola
Skrevet

Hvordan har man oversikt over at andres barn blir invitert til andre? Jeg synes det var fint når skolene ble oppmerksomme og begynte og sette alle eller ingen regel. Det er kanskje på vei ut? Ville ha invitert alle selv, men med tanke på smitte er det kanskje innafor og gjøre det sånn nå. 

Skrevet

Her begynte mange med det fra 4. klasse, vi gjorde det i 5. klasse. Da er de så store at det blir bare kleint å invitere hele gjengen når de ikke henger sammen utenom. Mitt barn har både guttevenner og jentevenner og hele klassen blir meningsløs å invitere da de ikke er sammen utenom skole. Så her ble det 2-3 fra hver klasse på trinnet og så venner utenom på skolen og fritiden.

Anonymkode: 1f8dc...f9d

så bra, tror nok vi velger og bare be de 3, og så noen fra treningen han ville be også

De er jo store nå og så lenge dere bare ber 3-4 stykker og ikke ber mange og utelukker få, så er det helt i orden. Mine barn sluttet med fulle barnebursdager i samme alder og ba bare de nærmeste vennene. Ingen som sa noe på det, det gjorde jo alle de andre også uansett. Det er helt normalt. 

Anonymkode: 9653e...192

takk, vi kommer nok til og be 3 nærmeste + 2 fra trening

laPistola skrev (12 timer siden):

Hvordan har man oversikt over at andres barn blir invitert til andre? Jeg synes det var fint når skolene ble oppmerksomme og begynte og sette alle eller ingen regel. Det er kanskje på vei ut? Ville ha invitert alle selv, men med tanke på smitte er det kanskje innafor og gjøre det sånn nå. 

takk for svar

er en del snakk om dette på foreldremøter og da kom det opp at flere hadde gjort det siden 5 klasse , ingen er utenfor for klassemiljøet er bra sier læreren, min har bare blitt bedt i 5 av 16 bursdager i år, noe både vi og barnet synes er helt ok ,da barnet ikke er med dem

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

veldig godt klassemijlø , og alle har venner

Da synes jeg det er innafor

Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

største barnet vårt fyller 13 4 Januar, og ønsker kun og be de 3 nærmeste vennene, de er 16 av samme kjønn i klassen, flere begynte med det allerede i 5 klasse, så han er ikke bedt i alle selv, men vi hadde alle fra 1-6 klasse, Jeg og pappan synes det er greit han får velge.

Men så er det noen foreldre som fortsatt ber alle som reagerer så sterkt på dette, også tante til barnet vårt som har en i samme klasse som våres bare motsatt kjønn.

er ikke dette greit?

Selvsagt er det greit. Stor forskjell på en tenåring og de I alderen 6-10. Barnebursdag er heller sjeldent i tenårene 😅 

Det som du kan tenke på ( og snakke med tenåringen om ,er å invitere den som aldri inviteres noe sted . Ever...

Så om det er en slik elev i klassen til tenåringen din ,så er det en god gjerning. 🥳❤ Barnet ditt vet om det er tilfellet. Det kan gjøre mye for DEN ungdommen sosialt og psykisk, selv om ditt barn ikke anser vedkommende som " venn" eller kan følge opp den situasjonen.  

Bare en tanke... i disse koronatider, hvor kanskje en klassekamerat ikke har vært hjemme hos noen på 3-4 år🌷 

Da kan selektiv innbydelse være noe helt spesielt 😊 

(Om det ikke passer for dere,så ville jeg bare legge ut den tanken her på KG .-dersom det passer noen ) 

Endret av Skogsalv
Skrevet

Reglen hos oss er:

-Hele klassen

- Bare gutter eller jenter

- Noen få, så lenge det er under halvparten av hvert kjønn..

Så sønnen her kan invitere 5 stk av guttene for eksempel, da de er 13 gutter.

For da er på en måte majoriteten ikke bedt da..

Så dette er helt innfor tenker jeg.. 

Spesielt når du sier at alle opplever å bli bedt av noen..👍🏻

Det er veldig vanlig her i området hvertfall fra 5.klasse, så lenge alle barna opplever å bli bedt i noens bursdag..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Samme her, glad for der

Anonymkode: 12f98...47d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...