Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker dere, huff jeg har jo ingenting å gi tilbake, og blir litt ille berørt? 

Anonymkode: e68a6...312

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Og så blir jeg faktisk litt irritert, over at de ikke spør om vi skal gi til hverandre, men bare antar at jeg også har tid til sånt. Jeg har venninner som plutselig kommer med 3-4 gaver til meg og barna mine, og det er hyggelig det altså, men det gir meg ingen god følelse når jeg ikke hadde inkludert de på min gaveliste engang. 

Anonymkode: a7f53...bd7

• Liker 5
Skrevet

Har alltid noen reservegaver liggende, så sjelden det blir et stort problem

Anonymkode: 2ae16...b05

Skrevet

Nei. Men der er fordi jeg får av mine to eldre søsken, vi har ingen kontakt og var enige for mange år siden å ikke gi til hverandre, at de ikke følger med i timen men gir allikevel er faktisk ikke mitt problem og jeg gjør det ikke til mitt problem. Det beste hadde jo vært om de ikke gav meg noe.. 

Men viss det skulle skje med noen andre så tja, men jeg prøver å ha noen reservegaver liggende om det skulle oppstå 

Anonymkode: 6553d...2c8

Skrevet

Jeg blir irritert, og mener Sheldon Cooper absolutt har et svært valid poeng på området.

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir irritert, for jeg har sagt klart i fra at jeg ikke feirer jul og ikke skal ha noen gaver. Når noen insisterer på å gi meg gaver allikevel og jeg ikke har noe å gi tilbake føler jeg meg jo pill råtten. Mulig giveren synes det er koselig å gi uten å få noe tilbake, men det eneste jeg sitter igjen med er å føle meg dårlig.

Anonymkode: 262ce...226

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir litt ille berørt, men ikke irritert. Å bli irritert på noen som faktisk er snille og velmenende er i overkant smålig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja. Og så blir jeg faktisk litt irritert, over at de ikke spør om vi skal gi til hverandre, men bare antar at jeg også har tid til sånt. Jeg har venninner som plutselig kommer med 3-4 gaver til meg og barna mine, og det er hyggelig det altså, men det gir meg ingen god følelse når jeg ikke hadde inkludert de på min gaveliste engang. 

Anonymkode: a7f53...bd7

Det sier alt om deg og hvor viktig vennskapet deres er for deg.

Anonymkode: d23c0...649

Skrevet

Synes faktisk bare det er koselig om voksne kommer med uventet gave til meg eller barna, da føler jeg ikke på å gi tilbake, for gaven blir gitt uten å forvente noe tilbake heller. Fikk faktisk gave fra to venninner helt uventet i år, begge hadde laget en kurv med masse forskjellig i. Ingen av de forventet noe tilbake. 

Men synes det er kjempeekkelt hvis barn kommer med uventet gave til barna og jeg ikke har noe å gi til de. Det skjedde flere ganger nå dagene før jul 😩 Den ene dagen ringte det på hele kvelden, og det kom barn på døra med gave til mine barn. Hadde noen gaver på lur, men så gikk jeg tom😩 Ble faktisk ille berørt og hyperstressa 😅 Men fikk gitt gave tilbake lille julaften. 

Anonymkode: 50a2f...e81

Skrevet

Har heldigvis aldri opplevd problemer med dette. Men min familie ble tidlig enig om "regler". F.eks gir vi ikke til alle søskenbarn. Men dersom jeg og et annet søskenbarn feirer sammen, så gir vi til hverandre, men ikke resten. Kunne jo blitt mange gaver om alle 10 søskenbarna skulle gitt til hverandre...Ellers får besteforeldre, foreldre, søsken med partnere, nieser/nevøer og det samme til svigerfamilien. Uskreven regel om at hvis vi feirer med en utenfor familien/mer perifer vi sjeldent feirer med, at vi kjøper en liten gave. En gave som virker som en gave og ikke tullete, ubrukelig ting, men samtidig relativt rimelig slik at det ikke virker rart. Hører jo om de som plutselig får en gave til 500kr også har de kjøpt en boks med melkehjerter tilbake. Det gjør jo ingenting, men noen føler seg jo litt flau da, både fordi de får noe som er dyrt, men også fordi de er redd for å virke utakknemlig fordi de gir lite. 

Anonymkode: 9b4d3...150

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...