Gå til innhold

Flere som ikke har vasket til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha gjester kl.17...har vært så sliten og sovet dårlig siste ukene. Greier ikke hente motivasjon til å vaske. MEN middagen skal bli bra, jeg liker å lage mat. Mulig jeg setter ut en bøtte med såpevann så det kan lukte nyvasket :) Kjenner at jeg ikke er så nøye på det...vil heller kose meg på sofaen med kaffi, kake og tv noen timer....hvordan har du det? Det blir jo jul uansett tenker jeg.

Anonymkode: 301d2...a65

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mobbet golvet, men ellers ikke vasket... det blir jul lell. 

Kos, samvær, mat, ...det er alt det andre som gjør en julekveld.

Anonymkode: 13158...21c

• Liker 6
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg vasker huset en gang pr uke. Hadde jeg skulle hatt gjester i dag hadde jeg tatt en ekstra runde. 

Rundvask driver jeg ikke med i desember. Helt feil årstid med mørke ute.

Skrevet

Tar bare en helt vanlig helgevask til jul. Er jo den mørkeste tiden på året. Anbefaler deg å sørge for at do, vask og speil er rene, om du ikke orker mer. Lite hyggelig for gjester med et skittent bad. Ellers, så demper du belysning og tenner masse stearinlys 😉

Anonymkode: b6f02...11f

• Liker 10
Skrevet

Har ikke hatt full nedvask til jul, men har tørket støv, moppet over gulvene og vasket badene. 

Støvsuger og mopper gulvene hver uke uansett, mem tørker ikke støv/vasker alle flater hver uke.

Hvis det er sånn nogenlunde rent og ryddig så trenger du ikke svinge deg rundt med vaskekosten ts, men ville vurdert å vasket over badet hvis det er ei stund siden du har gjort det. Vask speil, vask og do, heng opp en ren håndduk som gjestene kan tørke hendene på. Jeg bryr meg ikke om en hybelkanin eller to hvis jeg er på besøk hos noen, men reagerer på møkkete bad. Og foretrekker en ren håndduk etter at jeg har vasket hendene. Så badet er viktig i mine øyne. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har vasket til jul. Ikke vegger og tak. Men jeg ser på det som en selvfølge å vaske bad kjøkken, gulv osv. Skal ha gjester og det holder ikke for meg å sette frem en skål med grønnsåpe. 

• Liker 3
Skrevet

Støvtørk og robotstøvskugervask ;)

Anonymkode: 8b6c7...591

Skrevet

Har folk i dag virkelig blitt så late? At de ikke gidder å gjøre en ekstra innsats til jul?

• Liker 2
Skrevet

Har mopper gulvet, og vasket bad. Huset er tre år gammelt så trenger ikke å vaske tak og vegger for å si det sånn.

Sett på duftlys på badet. Demp lys, gi f….

• Liker 1
Skrevet (endret)

Når en bor alene og vasker ved behov, så er det begrenset hvor "skittent" det kan bli. Men tilmed jeg som sitter her alene i år, vasket litt mer enn til vanlig til jul. Sånn kjøkkenvifte og lister osv. Det klikker om ting ikke er bra "i bunn" Dessuten er lukten i huset halve julestemningen 🙂

Endret av SoWhat?
Skrevet
skruf skrev (19 minutter siden):

Har ikke hatt full nedvask til jul, men har tørket støv, moppet over gulvene og vasket badene. 

Støvsuger og mopper gulvene hver uke uansett, mem tørker ikke støv/vasker alle flater hver uke.

Hvis det er sånn nogenlunde rent og ryddig så trenger du ikke svinge deg rundt med vaskekosten ts, men ville vurdert å vasket over badet hvis det er ei stund siden du har gjort det. Vask speil, vask og do, heng opp en ren håndduk som gjestene kan tørke hendene på. Jeg bryr meg ikke om en hybelkanin eller to hvis jeg er på besøk hos noen, men reagerer på møkkete bad. Og foretrekker en ren håndduk etter at jeg har vasket hendene. Så badet er viktig i mine øyne. 

ja enig i det...badet må være rent. Skal bare sløve litt til med God morgen Norge :)ts

• Liker 1
Skrevet
Adrenalina1 skrev (13 minutter siden):

Har folk i dag virkelig blitt så late? At de ikke gidder å gjøre en ekstra innsats til jul?

Hvorfor slite seg ut på ting som ikke betyr noe?

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Skal ha gjester kl.17...har vært så sliten og sovet dårlig siste ukene. Greier ikke hente motivasjon til å vaske. MEN middagen skal bli bra, jeg liker å lage mat. Mulig jeg setter ut en bøtte med såpevann så det kan lukte nyvasket :) Kjenner at jeg ikke er så nøye på det...vil heller kose meg på sofaen med kaffi, kake og tv noen timer....hvordan har du det? Det blir jo jul uansett tenker jeg.

...grøss...

Anonymkode: ad0cd...cdd

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri holdt på sånn som min mor og bestemor gjorde, med full nedvask og utslitte verter. 
Holder det normalt rent gjennom året, det får holde. Er helt overbevist om at mine gjester ønsker å huske kosen mer enn hvor mye huset skinner 🥰

• Liker 3
Skrevet
Thyra skrev (7 minutter siden):

Hvorfor slite seg ut på ting som ikke betyr noe?

Sliter man seg ut på å vaske?

Betyr det ikke noe at det er rent? 

Øh

• Liker 1
Skrevet

Her har vi gjort unna en normal husvask som vi gjør hele året. Det er ikke sånn at vi vasker vinduer, tak og vegger, skuffer og skap fordi det er jul. Det tar vi etter behov ellers i året. 

• Liker 2
Skrevet

Tok en fredagsvask  på onsdag 😀. Det holder. Hilsen en renholder som ikke gidder å vaske mye hjemme 🤣

Anonymkode: 8b8af...e38

• Liker 6
Skrevet
Adrenalina1 skrev (24 minutter siden):

Har lagt innsats  i andre ting jeg og det er rent nok fordi om ikke vegger og tak er vaska. Hos meg er vegger vaska før i løpet av 2021 så skittent er det ikke. Når man er godt voksen er ikke ting så nøye om det ikke er perfekt. 

Anonymkode: c39f3...c49

• Liker 1
Skrevet

Næh, men støvsugerroboten tar seg en tur i dag (har husket å sette opp "forbudssone" ved juletreet :fnise: )  og jeg skal svinse rundt med moppen på badet om litt tenker jeg. 

Skrevet
SoWhat? skrev (9 minutter siden):

Sliter man seg ut på å vaske?

Betyr det ikke noe at det er rent? 

Øh

Rent nok. Trenger vel ikke å være renere i julen enn ellers i året? Og ja, man sliter seg ut om man skal vaskerundt alt, bake utallige sorter, pusse sølvtøy, stryke og henge opp julegardiner og juleduker, i tillegg til pynting og gavehandel og alt annet som skal gjøres.

Vanlig renhold og juletre holder lenge etter min mening.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...