AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #1 Skrevet 24. desember 2021 Tåler du ikke at det går begge veier? Hvordan hadde du taklet det om din partner lå med noen andre? Eller er det rett og slett ikke spennende lenger om det ikke foregår bak partneren din sin rygg? Eller hadde din partner ikke blitt med på det? Vedkommende lever jo i et åpent forhold nå, bare uten å vite om det. Anonymkode: 1d31a...13a 6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #2 Skrevet 24. desember 2021 Jeg har opplevd utroskap flere ganger, og jeg tror at det er spenningen med å snike seg til sex bak ryggen på partner. Anonymkode: de441...299 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #3 Skrevet 24. desember 2021 Utroskap og åpent forhold er to veldig forskjellige ting. Ikke til å sammenligne. Anonymkode: b458a...b4c 11
Gjest Maximusbercimus Skrevet 24. desember 2021 #4 Skrevet 24. desember 2021 (endret) Tror ikke åpne forhold er for alle og når det gjelder utroskapen så er det mest spenningen som gjør at det blir sånn. Jeg hadde aldri akseptert ett åpent forhold for å si det sånn. da hadde hun fått valget enten droppe det ellers så kan vi skille oss. Endret 24. desember 2021 av Maximusbercimus
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #5 Skrevet 24. desember 2021 Her er tråden jeg har ventet på. Anonymkode: 6d32e...897 1
GrønnNellik68 Skrevet 24. desember 2021 #6 Skrevet 24. desember 2021 Er som regel sånn at den som er utro ikke tåler at partneren gjør det samme. Eiesyk kanskje dert heter. 15
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #7 Skrevet 24. desember 2021 I mitt tilfelle så hadde jeg sagt at jeg ikke ønsket å være gift lenger, men det var virkelig ikke noe hun godtok. Lempet på med dårlig samvittighet og hele pakka. Så da hadde jeg noen kortvarige seksuelle forhold bare for å leve litt. Anonymkode: 20025...d46 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #8 Skrevet 24. desember 2021 Etter å tatt exen min mange ganger i utroskap krevde jeg åpent forhold så jeg også kunne ligge med andre. Det var faen ikke snakk om for han og kom ikke på tale! Men han kunne ikke svare på hvorfor det var greit at han lå med andre og jeg ikke kunne... Male privilege, manglende empati og manglende respekt for kjæresten sin heter det.... Anonymkode: 335a0...b8d 22
GrønnNellik68 Skrevet 24. desember 2021 #9 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Etter å tatt exen min mange ganger i utroskap krevde jeg åpent forhold så jeg også kunne ligge med andre. Det var faen ikke snakk om for han og kom ikke på tale! Men han kunne ikke svare på hvorfor det var greit at han lå med andre og jeg ikke kunne... Male privilege, manglende empati og manglende respekt for kjæresten sin heter det.... Anonymkode: 335a0...b8d Spot on bra du er kvitt’n 6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #10 Skrevet 24. desember 2021 Jeg er redd han vil skilles om jeg spør. Jeg er redd det gjør mer skade at han vet det, enn å snike seg bak ryggen hans. Jeg tror at han foretrekker å ikke vite. Det hadde nok blitt mindre spennende ja 🙈 Jeg har ingen problemer med at han også kunne hatt sex med andre. (Må fortelle at vi lever i et helt sexløst ekteskap. Har ikke hatt sex på ca 10 år, og vi er ikke 40 år engang. Det er han som har problemer med sex, ikke jeg.) Anonymkode: d3425...0e7 6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #11 Skrevet 24. desember 2021 Jeg hadde i aller høyeste grad godtatt det og det er igrunn slik jeg ønsker et forhold, altså et åpent forhold.. Men når partneren ikke godtar et åpent forhold så ble det til at jeg lå med andre. Jeg ønsker åpenhet, ærlighet, der partner også kan utforske seksualitet med andre enn meg, men igjen dette lå ikke for han. Vi var sammen i 10 år, men gjekk fra hverandre av helt andre grunner enn dette. Jeg lever nå i et åpent forhold der både han og meg kan ha seksuelle møter med andre, jeg har ikke hatt det i dette forholdet rett og slett fordi det ikke har passet slik, mens han har en som han har truffet 2-3 ganger. Og dette forholdet er mye mer liv laget. K 39 Anonymkode: ec5a8...739 5
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #12 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Utroskap og åpent forhold er to veldig forskjellige ting. Ikke til å sammenligne. Anonymkode: b458a...b4c Hva mener du er de store forskjellene da? Begge handler om å ligge med noen andre enn partneren. Kommer an på hva som er grunnen til at man velger å være utro, men tenker at for en del av disse folka kunne et åpent forhold funka bedre. Slipper å lyve for partneren sin og partneren slipper å bli bedratt og utsatt for sykdomsrisiko uten å vite det. Anonymkode: 1d31a...13a
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #13 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde i aller høyeste grad godtatt det og det er igrunn slik jeg ønsker et forhold, altså et åpent forhold.. Men når partneren ikke godtar et åpent forhold så ble det til at jeg lå med andre. Jeg ønsker åpenhet, ærlighet, der partner også kan utforske seksualitet med andre enn meg, men igjen dette lå ikke for han. Vi var sammen i 10 år, men gjekk fra hverandre av helt andre grunner enn dette. Jeg lever nå i et åpent forhold der både han og meg kan ha seksuelle møter med andre, jeg har ikke hatt det i dette forholdet rett og slett fordi det ikke har passet slik, mens han har en som han har truffet 2-3 ganger. Og dette forholdet er mye mer liv laget. K 39 Anonymkode: ec5a8...739 Hvordan greide du å rettferdiggjøre det for deg selv? Spør oppriktig, for jeg tror jeg hadde fått vondt av å gjøre noe som partneren min hadde sagt tydelig nei til men jeg kjørte på likevel. Men dette siste forholdet, da var dere klare på det fra starten at det var noe dere begge ønsket å praktisere? Anonymkode: 1d31a...13a 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #14 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvordan greide du å rettferdiggjøre det for deg selv? Spør oppriktig, for jeg tror jeg hadde fått vondt av å gjøre noe som partneren min hadde sagt tydelig nei til men jeg kjørte på likevel. Men dette siste forholdet, da var dere klare på det fra starten at det var noe dere begge ønsket å praktisere? Anonymkode: 1d31a...13a Ikke alle overtenker såpass mye, eller har så enorme problemer med dette. For noen er sex rett og slett bare sex, mange overtenker eller legger alt for mange følelser i det. Og ja i det siste forholdet var vi enige fra begynnelsen om at jeg trives best i et åpent forhold og det gjorde heldigvis han også. Anonymkode: ec5a8...739 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #15 Skrevet 24. desember 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har opplevd utroskap flere ganger, og jeg tror at det er spenningen med å snike seg til sex bak ryggen på partner. Anonymkode: de441...299 Dette stemmer nok for kvinner, men ikke for menn. For menn med barn så er det nok frykten for å ikke få se barna igjen for de blir brukt som et psykologisk pressmiddel og manipulasjonsobjekt i avslutning av et forhold. Dette er også grunnen til at menn sjelden går fra en kvinne mens man har små barn selv om de aller fleste gjerne skulle oppgradert dama. Da blir det utroskap istedet for å få oppleve noe friskt og spennende, og mere attraktivt enn det man har hjemme. Feigt? Sikkert, men det er det også å hevne seg på mannen ved bruk av barna. Anonymkode: 14d94...497
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #16 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva mener du er de store forskjellene da? Anonymkode: 1d31a...13a Ærlighet? Anonymkode: 27cc3...409 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #17 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette stemmer nok for kvinner, men ikke for menn. For menn med barn så er det nok frykten for å ikke få se barna igjen for de blir brukt som et psykologisk pressmiddel og manipulasjonsobjekt i avslutning av et forhold. Dette er også grunnen til at menn sjelden går fra en kvinne mens man har små barn selv om de aller fleste gjerne skulle oppgradert dama. Da blir det utroskap istedet for å få oppleve noe friskt og spennende, og mere attraktivt enn det man har hjemme. Feigt? Sikkert, men det er det også å hevne seg på mannen ved bruk av barna. Anonymkode: 14d94...497 Mener du at det er de samme mennene som er utro, som har koner som ikke unner små barn tid sammen med far etter skilsmissen? Anonymkode: 27cc3...409
GrønnNellik68 Skrevet 25. desember 2021 #18 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Mener du at det er de samme mennene som er utro, som har koner som ikke unner små barn tid sammen med far etter skilsmissen? Anonymkode: 27cc3...409 De er nok redde for sånt. Mens de bor med barnemor får de se barna 24/7 omtrent. Etter en skilsmisse blir det ikke sånn. Kanskje har de en jobb som gjør at de kan bare se barna sine annenhver helg. Pluss det er praktisk og bo med barnemor. Delt økonomi, hjem, trygghet, felles nettverk. Spille rollen som perfekte samboer/ektemann til de i omgangskretsen og respektive familier. Men samtidig ha spenningen med ei utenfor. Kanskje det endrer seg når barna vokser opp??? Utrolig at så mange godtar en slik ordning. Hadde ikke passet meg.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #19 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette stemmer nok for kvinner, men ikke for menn. For menn med barn så er det nok frykten for å ikke få se barna igjen for de blir brukt som et psykologisk pressmiddel og manipulasjonsobjekt i avslutning av et forhold. Dette er også grunnen til at menn sjelden går fra en kvinne mens man har små barn selv om de aller fleste gjerne skulle oppgradert dama. Da blir det utroskap istedet for å få oppleve noe friskt og spennende, og mere attraktivt enn det man har hjemme. Feigt? Sikkert, men det er det også å hevne seg på mannen ved bruk av barna. Anonymkode: 14d94...497 Interessant å bare kalle utroskap "feigt". Det er jo psykologisk vold mot partner OG barn. Kanskje dama har lyst til å bryte ut, hun også? Å oppleve noe mere attraktivt enn gubben med den seige pølsa, en kropp som stadig taper seg, det ekle trynet og tånegler om har gulnet? Dama skal måtte gå og forholde seg til et muggent gubbetryne, og kunne ha oppgradert mannen hvis hun visste hva som foregikk bak ryggen på henne der hun forsøker holder familien sammen. Anonymkode: 59734...d5d 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #20 Skrevet 25. desember 2021 GrønnNellik68 skrev (2 minutter siden): Mens de bor med barnemor får de se barna 24/7 omtrent. Etter en skilsmisse blir det ikke sånn. Kanskje har de en jobb som gjør at de kan bare se barna sine annenhver helg. Det der rimer ikke helt, da. Hvis de er mye med ungene før skilsmissen (nærmest 24/7!), hindrer ikke jobben dem etter skilsmissen. Anonymkode: 27cc3...409 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå