Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok ut en måned med ferie i hele November og lurer på om jeg skal ha fastlønn som vanlig? 

Anonymkode: f642d...615

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil jeg tro siden du skriver fastlønn. De som har timelønn derimot får feriepenger og lønn utbetalt på junilønnen, og får dermed ikke utbetalt lønn under ferie.

Fikk du utbetalt feriepenger ( minus 25 feriedager) før sommeren,  da får du nok fastlønn nå.

Anonymkode: 3b45f...516

• Liker 2
Skrevet

Hvis du er blitt trukket for alle 4 eller 5 ferieukene tidligere i år så får du vanlig lønn i november.

Anonymkode: afdec...9d8

Skrevet

Det kommer an på hva slags system for dette arbeidsgiveren din har, når du ble ansatt og hvor mye ferie du hadde avviklet før.

Hvis arbeidsgiveren din har den vanligste ordningen med 5 uker ferie og utbetaling av feriepenger i juni, med trekk for ferie da og du ikke har tatt ut noe ferie før i år så skal novemberlønna gå som normalt. Jeg forutsetter også at du ble ansatt før 2020.

Anonymkode: 2ff48...827

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det vil jeg tro siden du skriver fastlønn. De som har timelønn derimot får feriepenger og lønn utbetalt på junilønnen, og får dermed ikke utbetalt lønn under ferie.

Fikk du utbetalt feriepenger ( minus 25 feriedager) før sommeren,  da får du nok fastlønn nå.

Anonymkode: 3b45f...516

Har fastvakter, men får også timelønn for eventuelle ekstravakter jeg tar. Får satse på det beste😄 Tusen Takk for svar!

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det kommer an på hva slags system for dette arbeidsgiveren din har, når du ble ansatt og hvor mye ferie du hadde avviklet før.

Hvis arbeidsgiveren din har den vanligste ordningen med 5 uker ferie og utbetaling av feriepenger i juni, med trekk for ferie da og du ikke har tatt ut noe ferie før i år så skal novemberlønna gå som normalt. Jeg forutsetter også at du ble ansatt før 2020.

Anonymkode: 2ff48...827

Mener jeg har blitt trukket for vanlig lønn når jeg fikk feriepengene. Jeg har også vært ansatt siden 2018, og har heller ikke tatt ut ferie tidligere i år. Har vært mye rot med lønningene der jeg jobber, så er aldri helt trygg på at ting blir gjort rett😅 Fikk for eksempel 8kr for lite i timen i minst 1 år. Burde nok ha oppdaget det mye tidligere enn jeg gjorde, men er generelt litt dårlig på å følge med på sånt😬 Godt jeg får gode svar her da😊

Anonymkode: f642d...615

Skrevet

Ble du trekt for feriedagene dine i juni? I så fall ja. 

Anonymkode: b78b4...f54

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tok ut en måned med ferie i hele November og lurer på om jeg skal ha fastlønn som vanlig? 

Det er spørs om det er innenfor den faste feriekvoten eller ikke. Har du hatt noe mer ferie enn dette? Sommerferie f.eks? Så lenge det er innenfor de 25 dagene du skal ha som kvote, så får du lønn som normalt. 

Skrevet

Det kommer vel an på hvordan arbeidsgiver har lagt opp lønnsutbetalingene deres gjennom året det?

Der jeg jobbet i mange år hadde vi fast årslønn. Denne ble delt i 12 deler, og vi fikk dermed lik månedslønn alle måneder i året uavhengig av når ferien ble avviklet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...