Gå til innhold

Levere tilbake julegaver fått fra noen man hater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hater er ett sterkt ord som jeg ikke bruker på mange, kanskje 3 stykker

Men vi har fått julegaver fra noen som har gjort vår familie og vårt barn utrolig vondt, på hevn…dette var å trå totalt over grensen for hva som er greit, på grensen til politianmeldt…hele opplegget har vært trusler osv også

Nå har dem sendt julegaver (?!) og later som ingenting…jeg er ikke en person som kutter noen lett ut, men disse folkene har ødelagt oss som familie bare for å få tak i arven

Jeg vil levere tilbake det som er til meg og mannen, og det som er til barnet gjemmer jeg bort foreløpig…selv om dette mennesket har gjort MYE stygt mot barnet også

Er det greit å levere tilbake gaver ment for meg og min mann, for symbol for at vi overvodet ikke har tilgitt hvordan dem har holdt på?

må nevnes at det var så ille det dem gjor, hvordan dem trakasserte og truet, at vi holdt på å selge gård og grunn for å få fred. Inngikk kontrakt for å i det hele tatt ikke selge, som har blitt brutt gang på gang. Neste er besøksforbud, etter sterke råd fra advokat…så alvorlig er det. Men er to «deler» det gjelder, som har terrorrisert. Den ene skal ikke taes besøksforbud mot (fordi dem ikke har brutt kravet med å komme uanmeldt), men vi vil ikke ha noe med dem å gjøre for dem er minst like ille…

er det greit jeg leverer tilbake?

aldri fått unnskyldning for det dem har gjort, da hadde det vært annerledes

Anonymkode: 588da...e04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er det greit. Det bestemmer du. Du er ikke forpliktet til å ta i mot gaver fra noen.

Eller så kan du gi bort gavene.

Anonymkode: 3e246...cc0

• Liker 17
Skrevet

Ja, helt greit det. 

Anonymkode: 433ee...309

• Liker 1
Skrevet

Send de med post i retur. Du trenger ikke dra til de. Hvorfor har dere ikke besøks og kontakt forbud enda?

Anonymkode: ba758...c3b

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Men vi har fått julegaver fra noen som har gjort vår familie og vårt barn utrolig vondt, på hevn…dette var å trå totalt over grensen for hva som er greit, på grensen til politianmeldt…hele opplegget har vært trusler osv også

Nå har dem sendt julegaver (?!) og later som ingenting…jeg er ikke en person som kutter noen lett ut, men disse folkene har ødelagt oss som familie bare for å få tak i arven

Jeg vil levere tilbake det som er til meg og mannen, og det som er til barnet gjemmer jeg bort foreløpig…selv om dette mennesket har gjort MYE stygt mot barnet også

Er det greit å levere tilbake gaver ment for meg og min mann, for symbol for at vi overvodet ikke har tilgitt hvordan dem har holdt på?

må nevnes at det var så ille det dem gjor, hvordan dem trakasserte og truet, at vi holdt på å selge gård og grunn for å få fred. Inngikk kontrakt for å i det hele tatt ikke selge, som har blitt brutt gang på gang. Neste er besøksforbud, etter sterke råd fra advokat…så alvorlig er det. Men er to «deler» det gjelder, som har terrorrisert. Den ene skal ikke taes besøksforbud mot (fordi dem ikke har brutt kravet med å komme uanmeldt), men vi vil ikke ha noe med dem å gjøre for dem er minst like ille…

Gi det bort til en organisasjon. 

Anonymkode: dfd79...850

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde pakket opp og donert det videre til noen som trenger det. Alternativt kastet de. Om du vil markerer så sender du de tilbake.

Anonymkode: b5038...c50

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Hadde sendt de i retur uten noen forklaring. 

Skrevet

Hadde sendt de i retur, men hadde sendt alle. Hvorfor vil du beholde og gjemme bort den til barnet? Det blir bare teit: send alle i retur!

Anonymkode: c27f1...aa5

• Liker 29
Skrevet

Jeg ser ikke poenget?

Tenker du at gavene er farlige - altså at de har pakket inn noe farlig - så ringer du politiet. Tenker du at de har pakket inn faktiske gaver så ville jeg ha åpnet dem og sjekket at innholdet er ok, og så lagt dem under treet der dine lokale gaver til trengende ligger. Alternativt kan du selge eller donere tingene når bruktbutikkene åpner.

Å gi ting tilbake vil jo, helt åpenbart, kreve kontakt. Hva har du å tjene på å fremprovosere kontakt med noen du påstår du ikke ønsker kontakt med?

Jeg får heller ikke taket på hva noen kan ha gjort som er «på kanten av lovlig». Jeg vil anta du mener at vedkommende har gjort noe ulovlig, men at du ikke kan bevise det eller ønsker å anmelde det fordi øvrige vitner ikke er villige til å stille.

Anonymkode: 21666...f94

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ser ikke poenget?

Tenker du at gavene er farlige - altså at de har pakket inn noe farlig - så ringer du politiet. Tenker du at de har pakket inn faktiske gaver så ville jeg ha åpnet dem og sjekket at innholdet er ok, og så lagt dem under treet der dine lokale gaver til trengende ligger. Alternativt kan du selge eller donere tingene når bruktbutikkene åpner.

Å gi ting tilbake vil jo, helt åpenbart, kreve kontakt. Hva har du å tjene på å fremprovosere kontakt med noen du påstår du ikke ønsker kontakt med?

Jeg får heller ikke taket på hva noen kan ha gjort som er «på kanten av lovlig». Jeg vil anta du mener at vedkommende har gjort noe ulovlig, men at du ikke kan bevise det eller ønsker å anmelde det fordi øvrige vitner ikke er villige til å stille.

Anonymkode: 21666...f94

Du skjønner det ikke fordi du ikke har vært i den situasjonen selv. 

Anonymkode: 1e21a...0f5

• Liker 4
Skrevet

Har opplevd noe av det samme. Har en narcissist i familien som har gjort oss mye vond og vi har kuttet kontaktet. I fjor fikk vi plutselig julegaver til barna og vin til oss. Jeg hadde lyst å sende i retur!!!

Men valgte å beholde uten å takke og ikke provosere ytterligere. Har før takket for en gave og da ble det et helvete😮💨 Så det beste for oss er null kontakt - men valgte å ikke si til barna hvem gavene var fra (var godteri som ikke var pakket inn, så.. ga de ikke som gaver)

• Liker 2
Skrevet

Hadde lett sendt den i retur

Anonymkode: 291a2...6d6

• Liker 6
Skrevet

(Fortsettelse:) i år fikk vi ingenting, sikkert fordi vi ikke takket i fjor. Like greit. Vet han ga gaver til noen andre i familien i år, som også har kuttet kontakt. 

• Liker 1
Skrevet

Enten returneres alle eller ingen, men jeg ville ikke brukt penger på å sende i retur. Du kan eventuelt gi dem videre hvis du ikke ønsker å beholde dem selv. Kaste dem synes jeg blir feil. 

Anonymkode: 1483d...b42

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei hvis jeg virkelig ikke liker det, så bytter jeg det og går ikke det beholder jeg det, frekt og levere tilbake

Anonymkode: d5ab6...550

Skrevet

Jeg hadde sendt dem i retur med posten eller fått noen til å levere dem for deg. Det sender er sterkt og tydelig signal.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde ikke gjort det. Blir litt som å provosere og legge opp til mer bråk på en måte.

Hadde tatt de i mot uten å takke eller ta kontakt, og heller gitt de bort til noen som vil få glede av dem.

Anonymkode: 07789...238

• Liker 4
Skrevet

Ville ikke tatt kontakt ved å sende dem tilbake. Slike folk bruker enhver anledning til å lage bråk. Så ville ikke gitt dem en anledning. Gi det bort på Finn eller bare kast drite, (er fro gjenbruk men en sjelden gang er det lov å bare gjøre det som er best for en selv og dette er en slik situasjon .) Men da alle gavene. Ville ikke at mine barns skulle ha ting fra sånn folk, eller ha ting rundt meg som minnet meg om dem

Anonymkode: ad3c1...6dd

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjorde det i går.

Jeg har blokkert vedkommende i alle kanaker. Sendt julegaver i retur i åresvis. I år ble det oppdaget et smutthull jeg ikke hadde lukket og da returnerte jeg og blokkert der også.

Anonymkode: 44e32...66c

• Liker 1
Skrevet

Åpne og se hva det er da før du bestemmer deg. ;) 

Anonymkode: 89783...9b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...