GĂ„ til innhold

Kraftig angstđŸ€ŠđŸ»â€â™‚ïž

Anbefalte innlegg

Skrevet

BlÊh! Jeg hater angsten min! 

Jeg sov mellom kl.10-15 i dag, merka at sikkringsskapet i fellesgangen var Äpent, kun mitt ikke naboen. Jeg har ikke lÄs til det, mens naboen sitt er mer moderne med lÄs.

NÄ har jeg fÄtt for meg at det er noen som har vÊrt der, slÄtt strÞmmen av og pÄ for Ä skape brann og drepe meg. StÄr ogsÄ et 3 tall pÄ skapet mitt, et 3 tall pÄ en ledning og et 4 tall pÄ andre ledninga - ikke lakt merke til disse fÞr. 

Jeg gÄr til psykolog fast en gang i uka men kjenner jeg er mÞkklei av dette nÄ. Sover sÄ klart ikke, alle mulige tanker som stÄr i hodet.

Noen som gidder Ă„ komme med noe som roer ned en angstfull og lei fyr?

Tror dere den dÞra til skapet Äpnet seg pÄ grunn av trekk i gangen og at ingen egentlig planlegger Ä drepe meg?

Anonymkode: 6c701...f49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet at tankene om 3 og 4 og sikringsskapet er tull og fanteri, slÄ bort de tankene. Ikke bruk energi pÄ det. Hent frem gode minner, noe som gjorde deg glad, som fikk deg til Ä fÞle deg elsket eller som var gÞy. Skriv en positiv huskelapp, les den og tenk pÄ de tingene hver gang de ekle tankene kommer. PrÞv pusteÞvelser for Ä roe ned kroppen. Pust rolig hver gang du lager mat, pusser tenne, gÄr pÄ do. GÄ en tur og se utover deg selv, ikke inn i tankene. 

Anonymkode: 7a6b9...72c

• Liker 1
Skrevet

Har du spurt psykologen din om medisin? Dersom du har slitt med angst lenge, kan jeg anbefale deg Ă„ ta dette opp i neste time. For min del hjalp kombinasjon av medisinering og behandling.

Sender en klem! Disse tankene sitter bare i hodet, det er ikke fakta eller virkelighet:klemmer:

Anonymkode: 0681d...338

Skrevet

Hvis noen ville drepe deg, sÄ hadde de valgt en annen mÄte. Hvordan kan noen drepe deg ved Ä slÄ av og pÄ strÞmmen? 

Jeg kan si med 100 % sikkerhet at du innbiller deg ting nÄ. De tallene betyr ikke noe muffins eller skummelt. Bare ro helt ned. Dytt hodet ut av vinduet og pust godt inn med frisk luft. Se pÄ en film, serie eller hÞr pÄ en podcast. FÄ tankene over pÄ noe annet. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

BlÊh! Jeg hater angsten min! 

Jeg sov mellom kl.10-15 i dag, merka at sikkringsskapet i fellesgangen var Äpent, kun mitt ikke naboen. Jeg har ikke lÄs til det, mens naboen sitt er mer moderne med lÄs.

NÄ har jeg fÄtt for meg at det er noen som har vÊrt der, slÄtt strÞmmen av og pÄ for Ä skape brann og drepe meg. StÄr ogsÄ et 3 tall pÄ skapet mitt, et 3 tall pÄ en ledning og et 4 tall pÄ andre ledninga - ikke lakt merke til disse fÞr. 

Jeg gÄr til psykolog fast en gang i uka men kjenner jeg er mÞkklei av dette nÄ. Sover sÄ klart ikke, alle mulige tanker som stÄr i hodet.

Noen som gidder Ă„ komme med noe som roer ned en angstfull og lei fyr?

Tror dere den dÞra til skapet Äpnet seg pÄ grunn av trekk i gangen og at ingen egentlig planlegger Ä drepe meg?

Anonymkode: 6c701...f49

Jeg tenkte jeg skulle si noe klokt her. Selv sitter jeg nok og sipper en paraplydrink nÄr dommedagskomeeten treffer jorden. Men jeg foreslÄr faktisk medisiner fordi angst er irrasjonelt, og det er faktisk ikke sikkert at mer fokus pÄ det gjennom dialog vil ha noen gunstig effekt. Men du mÄ ha rett pile. Du mÄ prÞve og feile, fordi vi alle har ulike kropper. SÄ hvis noe skurrer med en pille, spring til legen og bytt den ut med en annen.

Endret av Michaelhe
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...