Gå til innhold

Er Grevinnen og Hovmesteren utdatert?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp - NRK-arkivet er et bibliotek over norsk TV-historie som er blitt finansiert av tidligere tiders lisensbetalere, og NRK burde slutte å se på dette som sin egen private eiendom; dette er noe alle burde ha tilgang til på lik linje med annet arkivmateriale man kan finne på biblioteket. At NRK heller foretrekker å bruke penger på fancy nyskapninger, får være deres problem, men fri tilgang til arkivet burde nesten være lovfestet.

Synes det er rart at folk ikke engasjerer seg litt mer i dette med tanke på alle de andre protestaksjonene som får stor oppslutning; dette er da en viktigere sak enn en pizza med en spesiell smak.

For øvrig - riktig god Jul til deg; har sans for figuren du har valgt som profilbilde; vemodig at Schulz, Carl Barks, Mort Walker - tegneserieskapere som har preget over et halvt århundre - har gått bort, én etter én; nesten ikke til å fatte at det snart er 22 år siden Schulz og Barks gikk bort - utrolig så fort tiden går når det kommer til stykket.

Anonymkode: fdfc7...2f3

Dette er en klok post☝️👍👏

Og veldig hyggelig 😊 takk 😊

God jul til deg og 😊😊😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strange Doll skrev (3 timer siden):

Hvorfor rote med ting som fungerer? 

Fungerer ikke for moderne barn så greit med en ny versjon til de

Anonymkode: 17abb...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker den egentlig ikke spesielt godt, men det er lissom ikke jul før han har snublet over den tigeren x antall ganger 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.12.2021 den 1.46):

Jeg så på det på det i stad for første gang siden jeg var liten og syntes helt ærlig at det var gørr kjedelig, var morsomt som barn men nå var det rett og slett kjedelig. Andre her som også synes det er blitt kjedelig og ganske så utdatert?

Ja vettu hva, at dette skvipet enda sendes gir ingen mening. 

Anonymkode: 25904...ffd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser alltid Grevinnen og Hovmesteren. Har gjort det siden jeg var barn. Det handler ikke om at den fortsatt er så morsom, men at det er tradisjon. 

Og utdatert - vel, jeg er ekstremt nostalgisk så jeg elsker det som er "utdatert".  Mye av det moderne kan de ha for meg.

Anonymkode: 05423...621

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss er det tradisjon å se på dette. Det vekker gode barndomsminner om hyggelige kvelder sammen med mine foreldre etter at treet var pyntet.

Som barn forstod jeg ikke sluttpoenget i denne sketsjen. Som voksen i dag synes jeg det skurrer en god del at det skal være humor at en ansatt skal utføre seksuelle tjenester for sjefen sin. Vi ville ikke laget det slik i dag. Synes likevel at det er greit at det sendes på TV. Vi kan tåle å se at ting var annerledes før.

Anonymkode: 8a590...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sett det på flere år. 
Er som oftest på jobb lille julaften, og savner det heller ikke. 
Umulig å sitte å le av den gamle greia som er ferdigledd for lengst 😜

Anonymkode: 5bbc7...7a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi liker tradisjonene våre NRK vet at de må sende det på tv hver lille julaften, litt over 21.00.

Er det utdatert og gammelt? Ja. Men det betyr ikke at det er mange, meg inkludert, som kjenner julefreden senke seg når man ser den på tv 😄

Det har vært massiv klagestorm når de har prøvd å endre på noe. Tror de prøvde å vise den i farger en gang, det ble ikke godt tatt i mot. Mener også at det et år ikke ble vist lille julaften, men på nyttår, og at de neste år da viste den 2 ganger som plaster på såret.

Man kødder ikke med tradisjoner. Er jo litt av det samme med Tre Nøtter Til Askepott. Er mange som spør hva som er greia med den. Men det er jo mye tradisjon. Det er ikke det at dubbingen og alt som er så sinnsykt bra, men det er noe vi ser hver jul 😄 Tradisjon 😄

Anonymkode: 3e346...d5f

Var ihvertfall et år de måtte vise den om igjen. Den var blitt sendt ca 2045 istedenfor 2100. Og åpenbart en del som ikke hadde fått den med seg. Og etter tidenes telefonstorm til NRK så måtte de vise den en gang til den kvelden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (2 timer siden):

Var ihvertfall et år de måtte vise den om igjen. Den var blitt sendt ca 2045 istedenfor 2100. Og åpenbart en del som ikke hadde fått den med seg. Og etter tidenes telefonstorm til NRK så måtte de vise den en gang til den kvelden.

At det går an

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Ja, synes ikke at det er spesielt bra og det er i hvert fall ikke tradisjon for min del, men jeg er en av de som misliker Tre nøtter til Askepott også. Det har liksom lite med jul å gjøre for min del så kunne godt fjernet det tullet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (4 minutter siden):

Ja, synes ikke at det er spesielt bra og det er i hvert fall ikke tradisjon for min del, men jeg er en av de som misliker Tre nøtter til Askepott også. Det har liksom lite med jul å gjøre for min del så kunne godt fjernet det tullet. 

Æh, Grevinnen & Hovmesteren >>>>> Askepott >>>>>>>>>>>>>>>>>>> Jakten på Julestjernen.

Den Spanske Flue er bra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like utdatert som det meste annet av klisje-tradisjoner. Jeg har ikke TV, så jeg slipper unna, og de som vil se får se. Orker ikke legge meg opp i det, men det gjør meg ingenting at nrk fortsetter.

Anonymkode: 09617...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AprilRyan skrev (33 minutter siden):

Du vet at det er ingen som tvinger deg til å se på?  Jeg går ut i fra at du har noe som heter fjernkontroll? Hvorfor skal de fjerne det fra sendeskjema når du kan unngå å se det hvis du vil? 

Anonymkode: 05859...11e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 25år, så den for første gang i år. Kommer nok aldri til å se det igjen. Fantes ikke morsomt i det hele tatt...

Anonymkode: 2c41d...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du vet at det er ingen som tvinger deg til å se på?  Jeg går ut i fra at du har noe som heter fjernkontroll? Hvorfor skal de fjerne det fra sendeskjema når du kan unngå å se det hvis du vil? 

Anonymkode: 05859...11e

Jeg ser ikke på det. Bare sier at de kunne fjernet det for min del. Svarer kun på spørsmålet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AprilRyan skrev (1 minutt siden):

Jeg ser ikke på det. Bare sier at de kunne fjernet det for min del. Svarer kun på spørsmålet. 

Jeg ser heller ikke på det som regel. Vi glemmer som oftest å sette på tv, men husket det i fjor. Da var det mange år siden sist. Det er overhode ikke noe must i vår familie. Ingen julefilm vi må se heller, gurimalla så kjedelige vi er! 😄 

Anonymkode: 96b71...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ser heller ikke på det som regel. Vi glemmer som oftest å sette på tv, men husket det i fjor. Da var det mange år siden sist. Det er overhode ikke noe must i vår familie. Ingen julefilm vi må se heller, gurimalla så kjedelige vi er! 😄 

Anonymkode: 96b71...731

Nei, eller jeg ser ofte på Kvelden før kvelden så TVen er jo på når Grevinnen og hovmesteren går, men følger ofte ikke med. Jeg har egentlig heller ikke noe jeg må se, men julen for meg handler egentlig ikke om at jeg må gjøre det samme om igjen og om igjen. Det er viktigere hvem jeg er med egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er 25år, så den for første gang i år. Kommer nok aldri til å se det igjen. Fantes ikke morsomt i det hele tatt...

Anonymkode: 2c41d...189

Ungdommen i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hyggelig å se den, men jeg synes ikke den er spesielt morsom. Det er mest nostalgi fra barndommen for min del.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...