Gå til innhold

Flere i karantene denne julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes media flommer over av reportasjer om folk som må feire jul i karantene/isolasjon i år. 
Var d mindre i fjor? 
Synes å huske at det ble skrevet mer om de som var innlagt i julen i 2021. 

Skrevet

Det var jo mye mindre smitte i fjor

• Liker 3
Skrevet
Nikitaspin skrev (Akkurat nå):

Det var jo mye mindre smitte i fjor

det er feil, var ganske mye da også,men mer i år. husker mange havnet i karantene her

• Liker 1
Skrevet
cas12 skrev (1 minutt siden):

det er feil, var ganske mye da også,men mer i år. husker mange havnet i karantene her

Tallene er over 500, og omicron/delta er mye mer smittsomt. Det var helt sikkert ikke så høye tall i fjor. Alt over 50 ble jo regnet for høyt inntil vi fikk vaksinen.

• Liker 1
Skrevet

Familien min er i karantene fordi pappa er smittet. Jeg skulle feire jul med dem 😔 

• Liker 1
Skrevet

Jepp. Karantene her. Ute 28/12. God jul... 

• Liker 1
Skrevet
Nikitaspin skrev (På 24.12.2021 den 15.09):

Tallene er over 500, og omicron/delta er mye mer smittsomt. Det var helt sikkert ikke så høye tall i fjor. Alt over 50 ble jo regnet for høyt inntil vi fikk vaksinen.

her var det nesten 40 familier som var i karantene i fjor

• Liker 1
Skrevet

En del familier i nabolaget i karantene her. Vi naboer stillere selvsagt opp med innkjøp, gaver til ungene osv. 

Skrevet

Her har vi vært isolert siden 9. desember, smitten har gått fra barn til barn og nå til oss voksne. Så denne julen har vært spesiell!

Skrevet

Vært i isolasjon siden 13 desember, da fikk den ene ungen positiv test, jeg selv fikk positiv test en uke etterpå - og siden har det gått slag i slag her hjemme. Jeg er fortsatt dårlig, er vel på dag 6-7 nå, så håper det snart slipper taket. Ungen hadde ingen symptomer, men jeg føler meg ganske påkjørt .. Vil ikke sammenligne det med hverken influensa eller forkjølelse, da jeg føler man merker at viruset herjer i kroppen på en annen måte. Vi er forsåvidt snart ferdig med isolasjon, men de som hittil ikke er smittet kan tidligst teste seg ut på nyttårsaften. Men vanskelig å isolere oss fra hverandre, store og små barn. 

• Liker 1
  • Opprett ny...