Gå til innhold

Ønsker meg så sårt en jente.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt forferdelig å egentlig føle det slik,men jeg føler for å høre om noen kanskje har det likt som meg. Jeg har 2 friske fine gutter,men jeg klarer ikke å legge fra meg tanken om en jente baby. Jeg har alltid ønsket meg en jente og klarer ikke å slå meg til ro med at jeg aldri får det. 
3 barn er for mye føler jeg,det koster og man må ha ny bil ++++. Dere som har 3 barn hvordan ble overgangen?Er det veldig mye mer slitsomt enn med 2

Er det noen som føler det litt som meg? Fikk du et barn til?

Jeg elsker guttene mine overalt og hadde ikke byttet de ut med noe,det er bare at jeg ikke klarer å legge dette bort denne tanken.

Anonymkode: f92d9...93e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 3 barn. Nøkkelen er hvor gamle er de to barna. Nå må jeg si at jeg ønsket meg 3 barn alltid. Ville ikke klart mindre forskjell. Det er 14 måneder mellom 1. Og 2. Og 5 år mellom 2. Og 3. Det var deilig å gå gravid med tredjemann. Jeg var mye mer avslappet og kunne konsentrere meg mer på familie. Storebror ble førsteklassing. Vi kunne ta kortere dager i bhg med mellommann. Jeg var mye ute med barna. Vi måtte kjøpe større bil men ikke med en gang. Jeg fikk 3 gutter. Forventninger var stor dog,mannen ønsket seg jente så veldig men jeg visste med en gang det ble en gutt. Siden de alle tre er helt forskjellige barn,kan jeg bare si at det går mer på karakter enn kjønn. De er tre kosete,fine gutter.

Anonymkode: 08073...505

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss har tre barn gått på skinner. Men du bør selvfølgelig ikke få et barn til hvis du bare vil ha en jente. Hva i all verden er det du mener denne jenta skal tilføre deg som ikke sønnene dine kan? Det er et sykt ansvar å legge på en baby...

Anonymkode: 724e0...b6e

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss var det motsatt, jeg ønsket så veldig en lillebror.  Fikk heldigvis det, og er veldig takknemlig for våre 3. 

syns overgangen fra 2-3 er mye lettere, enn 1 til 2. 

Så ja, jeg sier bare kjør på 

Anonymkode: cc071...cbc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hos oss var det motsatt, jeg ønsket så veldig en lillebror.  Fikk heldigvis det, og er veldig takknemlig for våre 3. 

syns overgangen fra 2-3 er mye lettere, enn 1 til 2. 

Så ja, jeg sier bare kjør på 

Glemte å skrive at de er 2 år, 3 år og 6 år , syns det er helt perfekt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vi mennesker er sannelig forskjellige. Jeg har ett barn, en gutt. Redd for å få ei jente hvis jeg blir gravid igjen, hadde ikke likt å sende et jentebarn ut i den store stygge verdenen vi lever i. Hadde vært kronisk bekymret, mer enn for min gutt. Føler jenter får vanskeligere liv, det er så mye press og vonde påvirkninger på dem .... Føler guttene er litt tryggere på en måte. 

Anonymkode: 3b707...8cd

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt forferdelig å egentlig føle det slik,men jeg føler for å høre om noen kanskje har det likt som meg. Jeg har 2 friske fine gutter,men jeg klarer ikke å legge fra meg tanken om en jente baby. Jeg har alltid ønsket meg en jente og klarer ikke å slå meg til ro med at jeg aldri får det. 
3 barn er for mye føler jeg,det koster og man må ha ny bil ++++. Dere som har 3 barn hvordan ble overgangen?Er det veldig mye mer slitsomt enn med 2

Jeg elsker guttene mine overalt og hadde ikke byttet de ut med noe,det er bare at jeg ikke klarer å legge dette bort denne tanken.

Ikke noe farlig å føle slik. Det ingeting med din morskjærlighet å gjøre. Jeg har 2 jenter og jeg ønsker meg veldig en lillebror neste gang. Er ikke mindre gla i jentene mine. Og blir ikke mindre gla i jente nR 3 evnt. Men det sånn tabu å si at man ønsker seg en datter eller sønn i Norge. 

Anonymkode: 527b9...f5b

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor noen absolutt må ha et bestemt kjønn. Har vel kanskje noe å gjøre med at jeg har opplevd å føde et dødt barn. Jeg har aldri hatt noe ønske om et bestemt kjønn. Men etter at vårt første barn kom stille til verden, har jeg i alle fall brydd meg null og niks om kjønnet på de vi har fått i ettertid. 

Anonymkode: cd673...4a4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor noen absolutt må ha et bestemt kjønn. Har vel kanskje noe å gjøre med at jeg har opplevd å føde et dødt barn. Jeg har aldri hatt noe ønske om et bestemt kjønn. Men etter at vårt første barn kom stille til verden, har jeg i alle fall brydd meg null og niks om kjønnet på de vi har fått i ettertid. 

Anonymkode: cd673...4a4

Samma situasjon her. Fikk gutt nå etter å ha mistet en jente. Ingen i verden kan være som henne så hun var enestående og det hjelper ikke få en jente til. Det vil fortsatt ikke være henne. Så andre barnet kan være gutt eller jente nå. Spiller ingen rolle.

Anonymkode: 20877...e40

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja vi mennesker er sannelig forskjellige. Jeg har ett barn, en gutt. Redd for å få ei jente hvis jeg blir gravid igjen, hadde ikke likt å sende et jentebarn ut i den store stygge verdenen vi lever i. Hadde vært kronisk bekymret, mer enn for min gutt. Føler jenter får vanskeligere liv, det er så mye press og vonde påvirkninger på dem .... Føler guttene er litt tryggere på en måte. 

Wow.. Vet du det har jeg også tenkt på. Jeg vil så klart aldri kunne bestemme kjønn men jeg har en guttog har bestemt meg for og få kun to stykker. Jeg er så redd for og få en jente på grunn av akkurat dette her. Det er helt helt helt klart så enormt mye mere press på jenter enn gutter idag. Jeg håper egentlig jeg får en gutt til så slipper jeg og måtte bekymre meg sånn

Anonymkode: 0d5ac...904

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner deg utrolig godt. Og det er helt menneskelig og føle det slik. Men jeg Tror at en dag så vil du innse tanken og klare og gi slipp selv om du ønsker det så sårt. Og du har jammen meg rett. Det koster enda mer mer en tredjemann i bildet. Hadde ikke verden vært så sprø som idag og all press og jobb og forventninger som er så Hadde jeg fått meg mange. Jeg har en gutt så langt. Men vi må nok akseptere at nature.gjør det den gjør for at ting skal gå sin gang. Jeg vil jo også ha ei jente men  skjer det ikke så gjør det liksom. Ikke det. Da gambler man litt med livet av og ønske seg et kjønn. Du vil jo ikke gå al inn også er det en gutt til. Du er heldig tro du meg. Vi er heldige ❤️ og velsignede som har fått livets største gave 🙂 du kommer deg over det tro meg. 

Lykke til ❤️ super mamma 🙂

Anonymkode: 0d5ac...904

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

D

Er vel dessverre feil... det er gutten som havner i fengsel, blir skoletapete og begår selvmord. Jaja.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler det litt motsatt. Ja, jenter blir ofte utsatt for flere fæle opplevelser, men de klarer seg som regel uansett. Guttene bukker ordentlig under hvis det først skjer, og blir heller ikke favorisert og forstått på samme måte.

Anonymkode: ac192...3a2

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvorfor man er så opphengt i kjønn , sp nei jeg skjønner deg ikke. Vær glad du får barn og vær glad du haar født to friske barn!

Anonymkode: 20e2a...611

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville personlig aldri turt å gamble på en tredje med mindre jeg virkelig kunne se for meg en tredje av samme kjønn som de to første, for statistisk sett er det høyere sjanse for at det blir slik. For hvert barn med samme kjønn, synker sjansene for å få det motsatte kjønn. 

Anonymkode: 1c2c1...3df

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er veldig viktig med kjønn så kan dere jo dra ut av landet og ta prøverør der dere bestemmer kjønnet selv.

Anonymkode: 8b365...d69

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realverdien skrev (4 timer siden):

D

Er vel dessverre feil... det er gutten som havner i fengsel, blir skoletapete og begår selvmord. Jaja.

Jada, begge kjønn kan få et kjipt liv. Men som kvinne føler man selvfølgelig mer på bekymringen for at datteren skal bli utsatt det samme en selv har opplevd, eller verre. Akkurat som menn som har hatt det tøft på skolen sikkert føler det samme om sine sønner. Er det verre å bli skoletaper enn å bli voldtatt? Det er ganske mange kvinner som opplever voldtekt (og noen tar livet sitt på grunn av det).

Anonymkode: 8fb6a...294

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat hva er det en jente vil tilføye som ikke en gutt kan tilføye? 😊 det bildet man lager seg kan uansett briste i møtet med virkeligheten. Det er ikke sikkert man får en jente som har de personlighetstrekkene man ser for seg. 

Anonymkode: 8260f...991

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...