Gå til innhold

Plutselig prosent trekk på aap på 32% Andre som har fått det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt tabell trekk hele tiden. Forsøkte å endre men det gikk ikke.

Hvis dette stemmer så kommer jeg til å få utbetalt under 14k i mnd.

Og med estimert strømforbruk på 7500.- i januar så sier det seg at det ikke går.

Har ikke så mye mer jeg kan spare inn på når det gjelder strømmen.

Anonymkode: 78492...411

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at det ikke er eventuell annen inntekt som skattes 32%? Når man har tabell så står det tabell for hovedinntekt og prosent for annen inntekt. Tabellen tilsvarer ikke 32%.

Anonymkode: 755e1...671

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ganske høyt trekk på aap minstesats. Alle fradrag er satt på mannen (lån ol) og etter at ungene fylte 18 (bor fortsatt hjemme) forsvant barnetrygda samtidig som skattetrekket gikk til himmels.

Anonymkode: 6d452...b3e

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har ganske høyt trekk på aap minstesats. Alle fradrag er satt på mannen (lån ol) og etter at ungene fylte 18 (bor fortsatt hjemme) forsvant barnetrygda samtidig som skattetrekket gikk til himmels.

Hadde du skattefradrag på ungene?

Anonymkode: 75cfc...140

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Sikker på at det ikke er eventuell annen inntekt som skattes 32%? Når man har tabell så står det tabell for hovedinntekt og prosent for annen inntekt. Tabellen tilsvarer ikke 32%.

Når jeg gikk inn for å se så stod det litt over 6000 som var feriepenger av sykepenger som jeg fikk ifjor. Disse fjernet jeg siden jeg i 2022 kun får aap. Men det kom fremdeles opp 32%. 

Skrevet

Du kan jo bare endre skattekortet, skjønner ikke problemet her.

Anonymkode: 398f8...20a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Når jeg gikk inn for å se så stod det litt over 6000 som var feriepenger av sykepenger som jeg fikk ifjor. Disse fjernet jeg siden jeg i 2022 kun får aap. Men det kom fremdeles opp 32%. 

Men har du tabellkort eller prosentkort? Og hvor mye får du i AAP brutto?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en luke som var huket av for prosentrekk, tok selvfølgelig det av og fikk tabelltrekk igjen. Du får evt. høre med skatteetaten.

Anonymkode: 2ce6e...cc0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hadde du skattefradrag på ungene?

Jeg hadde aleneansvar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har en luke som var huket av for prosentrekk, tok selvfølgelig det av og fikk tabelltrekk igjen. Du får evt. høre med skatteetaten.

Samme her, og jeg huket den av, men neste gang jeg sjekket så var den huket på likevel. Jeg er ufør og har ingen annen inntekt så skjønner det ikke. 

Anonymkode: e99cd...29f

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme her, og jeg huket den av, men neste gang jeg sjekket så var den huket på likevel. Jeg er ufør og har ingen annen inntekt så skjønner det ikke. 

Det kan rett og slett være en bug med nettsiden. Jeg gikk inn og sjekket igjen, og den var huket av for prosentrekk. Men jeg sendte inn med den huket av, og må bare håpe skatteetaten mottar det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ts.

Jeg gjorde også dette. To ganger. Og fremdeles er det 32%. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg hadde aleneansvar.

Ok. Du skriver at du har mann. Du mister fradrag for enslig forsørger dersom du får ny mann..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...